{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.485 visninger | Oprettet:

pædagoger herinde.. kom lige {{forumTopicSubject}}

Jeg blir virkelig lige nødtil at spørge-
hvor er det pædagogiske i at tag fat i et barns arm og tå og nærmest råbe dem i hovedet?
Og at lade børnene sidde alene i vinduekarmen og græde deres små øjne ud når forældrene går?
Grunden til mit ?, er pga at jeg har flere gange oplevet pædagogerne i mine børn børnehave gøre det og jeg har virkelig lyst til at gå hen og blande mig for sys sku ikk det er iorden! Må pædagogerne egentlig godt tag ved børnene på den måde? Og er de der ikk for børnene?
Så snart forældrene er ude af syne rejser de sig og lader bar børnene sidde der og græde..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pædagoger herinde.. kom lige
  • #1   22. maj 2012 det med de sidder og græder, ja der må jeg nok gi dig ret smiley Men har oss bar oplevet at de har rejst sig og gået fra et barn som virkelig ER ked af det pga moren gik, hvor pædagogen virkede ligeglad og egentlig bar gik..
    Ja jeg blir oss tosset den dag jeg finder ud af at de tager sådan ved mine børn!

• #2   22. maj 2012 Jeg er pædagogstuderende. Er færdig til januar.
    Nej. Man må ikke tage fat i dem. Det er magtanvendelse, og pædagogen skal lave en indberetning om at hun har anvendt magt.
    Det er på ingen måde okay. Man må tale til barnet. Dér ligger det pædagogiske arbejde. Bestemt ikke i at bruge magt.

Ang det med at græde. Der TROR jeg man som forælder skal lade være med at dømme noget man kun ser en brøkdel af.
    Forstået på den måde at der kan ligge meget til grund for at de grader. Og at barnet evt har givet udtryk for at ville være lidt alene.
    Vil dog mene at man altid skal aflede barnets opmærksomhed på noget andet, så det ikke står og er ked af det.
    Det gør vi i hvert fald alle de steder jeg har været.

• #3   22. maj 2012 Jeg ville da gå til ledelsen hvis jeg så de hev fat i et barn.

• #4   22. maj 2012 Græder*

• #5   22. maj 2012 Tror ikke der findes ord for hvor meget jeg var flippet ud hvis nogen tog fat i mit barns arm !! Det må de ihvertfald ikke, uanset hvad !! Og at stå og råbe et barn ind i hovedet ?! NØJ man havde jeg oplevet det som du har, havde jeg taget mit barn på armen og vendt om og taget ham med hjem igen ...

• #6   22. maj 2012 Som Christina skriver så er det magtanvendelse udfra den måde som melanie beskriver oplevelsen og det skal indberettes til kommunen at magten er anvendt og hvorfor men det burde ikke være nødvendigt i en børnehave vil jeg mene.

Jeg tror jeg ville spørge den pædagog jeg havde set råbe af et barn - om personen selv havde børn og hvis ja, hvordan h*n ville have det hvis en pædagog gjorde sådanne ved vedkommendes eget barn...
    Det får tit folk til at tænke over deres egne handlinger...

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #7   22. maj 2012 Mht. Til det at en pædagog/ ansat i BH råber et barn i hovedet, så oplevede jeg faktisk dette for kort tid siden. Hun brugte meget grimme gloser og var meget ubehøvlet overfor barnet. Jeg gik til både en medhjælper på stuen, som jeg har tillid til, og til lederen. Det viste sig at hun var vikar, og hun har kun været der to gange siden, så det har altså hjulpet. Jeg har en skrøbelig dreng og hvis nogle fremmede råber af ham, lukker han sig selv inde. Det ved hun ikke, derfor mente jeg at det var vigtigt at reagere prompte, da hun jo heller ik kendte de børn hun råbte af.. Og deres behov/ problemer..

Mht. At tage fat i armen er det IKKE okay og det er faktisk ulovligt.

Jeg synes du skal tage fat i lederen og fortælle om dine oplevelser. Ellers så skriv dem tilforældrerådet..

• #8   22. maj 2012 tusind tak for alle jeres svar smiley lige det med at gå til lederen, hmm ja det var så hende der gjor det den ene af gangene! Så vil ikk rigtig gå til hende..

• #9   22. maj 2012 Måske du evt kan smide et brev op til kommunen ang din bekymring... Og evt hører andre forældre om de oplever de samme ting som dig ang. råberiet og tage fat i børnene.

• #10   22. maj 2012 Er pædagogstuderende, men på trods af det, ved jeg udemærket godt at man IKKE hiver ungerne i armene medmindre det er for deres egen sikkerheds skyld...!

En ting er at hold fast i armen(uden det gør ondt) for at tale til barnet men at hive i det og råbe det ind i hovedet er på ingen måde acceptabelt...

Gør noget ved det, det ku være din egen engel det gik ud over næste gang.

Jeg ville ikke tolerere det!

Kommentér på:
pædagoger herinde.. kom lige

Annonce