646 visninger
|
Oprettet:
Advokat til hjælp af huskøb? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg står og skal købe hus Jeg har fundet huset og vi er stort set færdige med at forhandle prisen.
Har så hørt at man lige skal have en advokat med indover selve købet og kontrakt osv. Ved i noget om det?
Hvad skal advokaten gøre for én?
Har fået afvise at en advokat koster 12.000 for en boligsag, synes jeg lyder af mange penge?
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
vi har lige købt hus i september..
man skal have en advokat til at låse de 1000 sider papir der er, lave skøde på huset lave alt så man ikke skal stå med det..
det koster omkring 10.000kr at få lavet det hele og skøde .
så skal man helst også lave en ejerskifte forsikring når man køber hus det koster 6500kr ca.
Så ja du skal have en advokat vil jeg sige.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Jeg vil få fat i en advokat så! Fik bare afvide at det ikke var nødvendigt men når man ikke har købt hus før kunne man da sikkert lave en masse fejl ved bare at underskrive en kontrakt! Og en masse udgifter!
Så er de 10-12.000 nok godt givet ud
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Og ja, en advokat skal kigge papirerne igennem og ordne skøde og alle de andre papirer for jer.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Køber i ikke gennem en ejendomsmægler? For så har de tit en advokat tilknyttet... eller jeres bank arbejder sammen med nogen.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 765
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
Det er dog ikke noget man SKAL ligesom en ejerskifte forsik. heller ikke er noget man SKAL have. Men jeg ville ikke lade være.
Kender man en der kan skrive skødet er det også fint.
Da vi solgte vores for 2 år siden havde vi ikke advokat på salget, det er det man har mægler til mere eller mindre
Held & lykke
Advokat til hjælp af huskøb?