{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

Advokat til hjælp af huskøb? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står og skal købe hus smiley Jeg har fundet huset og vi er stort set færdige med at forhandle prisen.
Har så hørt at man lige skal have en advokat med indover selve købet og kontrakt osv. Ved i noget om det?
Hvad skal advokaten gøre for én? smiley
Har fået afvise at en advokat koster 12.000 for en boligsag, synes jeg lyder af mange penge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advokat til hjælp af huskøb?
  • #1   22. mar 2012

vi har lige købt hus i september..

man skal have en advokat til at låse de 1000 sider papir der er, lave skøde på huset lave alt så man ikke skal stå med det..
    det koster omkring 10.000kr at få lavet det hele og skøde .

så skal man helst også lave en ejerskifte forsikring når man køber hus det koster 6500kr ca.

Så ja du skal have en advokat vil jeg sige.

• #2   22. mar 2012 Enig med Jackie... Og husk den ejerskifteforsikring, det er et dumt sted at spare.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #3   22. mar 2012 Det med forsikringen er der styr på smiley men tak for rådet ellers smiley

Jeg vil få fat i en advokat så! Fik bare afvide at det ikke var nødvendigt men når man ikke har købt hus før kunne man da sikkert lave en masse fejl ved bare at underskrive en kontrakt! Og en masse udgifter!
    Så er de 10-12.000 nok godt givet ud smiley

• #4   22. mar 2012 Ejerskifteforsikringen er god at have somde andre skriver, men det kommer an hvilken stand huset er i. Da vi købte hus, skulle alt indmad alligevel skiftes, så der var ingen pointe i at have det.

Og ja, en advokat skal kigge papirerne igennem og ordne skøde og alle de andre papirer for jer.

• #5   22. mar 2012 Du skal bruge en advokat til at skrive skødet... og prisen ligger deromkring, incl. "stemplet" for tinglysning af skødet.

Køber i ikke gennem en ejendomsmægler? For så har de tit en advokat tilknyttet... eller jeres bank arbejder sammen med nogen.

• #6   22. mar 2012 Vi har lige købt hus her i februar og vi har advokat på og vi skal give 6500 med det hele.. og vi har tegnet udvidet ejerskifteforsikring.. men klart advokat på så man ikke laver nogen fejl ;0)

• * Blyp  *
    * Blyp * Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #8   22. mar 2012 vi har købt hus to gange, og brugt advokat begge gange. Og vi har haft ejerskifteforsik. begge gange, dog ikke udvidet..

Det er dog ikke noget man SKAL ligesom en ejerskifte forsik. heller ikke er noget man SKAL have. Men jeg ville ikke lade være.

Kender man en der kan skrive skødet er det også fint.

Da vi solgte vores for 2 år siden havde vi ikke advokat på salget, det er det man har mægler til mere eller mindre smiley

Held & lykke smiley

Kommentér på:
Advokat til hjælp af huskøb?

Annonce