{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

bolig gennem kommunen {{forumTopicSubject}}

Ja jeg vil lige høre jer her inde om i kender noget til regler for at få en bolig gennem kommunen og hvem man skal kontakte.

sagen er den, at vi har en datter på 1,5 år og en på vej til september, vi bor på landet i et hus vi har lejet af min onkel billigt, vi er meget glade for stedet, men min onkel har ikke lyst til at renovere huset, selv om han forpligter sig til det, Vores tag er bleve utæt - det er meget gammelt og der er nu kommet fugt ind i huset, det er især i vores soveværelse og på min datters væresle og det jo ikke sundt for nogen af os.

vi kan ikke finde noget vi kan leje uden det er langt ude i ingenting og jeg skal bruge offentlig transport. vi har fundet et hus, men måtte ikke låne penge til det selv om vi ville få mere til os selv om måneden ved det.

kan man få noget akut gennem kommunen i denne forbindelse eller skal man være alene med børn for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bolig gennem kommunen
  • #1   19. mar 2012 Anika - Det kommer nok an på hvor mange der står på akut listen, de vurderer ud fra hvem der har mest brug for det. Men prøv at ring på kommunen, og snak med dem om det.

Hvem søgte i lånet hos?

• #2   19. mar 2012 I vores kommune har kommunen ikke rådighed over nogen lejligheder, det er bare at stå på venteliste i boligselvskaberne som alle andre ..

Kan i ikke finde noget andet privat ?

• #3   19. mar 2012 mia: vi har søgt i realkredit danmart, spar nord,og jyske bank, men ingen vel godekende pga vores alder, vi vil have et rådighedsbeløb på 15000 når alt er betalt med 2 børn ved at købe hus, nu har ve ca 13000 og det med 1 barn.

anna: ved der her i kommunen er nogle akutboliger men ja der er ofte lang ventetid og bor i en ret fattig kommune så der er nok mange der gerne vil have sådan en. vi står i 6 boligselvskaber og er ikke højre ind nr 86 fordi vi har søgt de billige boliger da vi ikke har 8000 bare til husleje og så der oveni forbrug som mange lejeboliger koster.

kan man søge i andre kommuner ind dem man bor i?

• #4   19. mar 2012 Nåå i vil købe et hus, troede i ville leje et nyt hus.. smiley Ja, det er ikke nemt at låne penge i dag.

Ja man kan godt søge i andre kommuner end den man bor i.

• #5   19. mar 2012 Jeg tror desværre ikk det er muligt. I har jo en bolig, og derfor vil i ikke blive sat i "akut" gruppen. Det er jeres egen "skyld" hvis i står boligløse.

Min søster stod i det samme for kort tid siden.

• #6   19. mar 2012 ja vi ville egntlig købe, men da vi ikke kan låne alligevel så skal vi finde noget andet at leje.

pernille: jeg tvivler også, har bare været så uheldig hvad boliger angår, den første fik jeg som 17 årrig, da min mor død og jeg ikke havde noget sted at bo, den var fyldt med svamp jeg var så syg de 2 år jeg boede der og kæmpede med kommunen for at få noget andet (var ikke den eneste i blokken der var syg af det) har efter fik vi endelig en bolig i en anden kommune som så lige ledes var fyldt med skimmel til trods for den kun var 8 år gammel blev så gal vi kunne ikke få noget andet og da vi flyttede endte vi med en regning på 20000 til renovation pga skimmel.

vi lejede så huset af min onkel i den tro om, at min meget rige onkel da kunne finde ud af at gøre noget for sin familie og sørge for, at det var et godt sted at bo - men men men der blev jeg meget skuffet, og så snart vi har noget andet stopper huslejen her og så må han mangle den indtægt med alt det vi har været igennem.

vi har haft en ude og han mener huset er ubeboligt som det er nu, så i princippet er vi jo uden bolig

Kommentér på:
bolig gennem kommunen

Annonce