{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Vores historie kommer på DR1 {{forumTopicSubject}}

De fleste af jer herinde kender min lillesøsters/vores historie ..

Til jer de rikke gør, kan i læse det her:
(link fjernet)

Her til middag blev jeg ringet op af en journalist fra DR1 som vil lavet en program om den dårlige psykiatri i DK. Om alt for mange unge mennesker bliver afvist, eller bliver udskrevet uden en videre handlingsplan.
I det program vil han meget gerne have os med - så han kommer og snakker med os i løbet af ugen.

Vi kæmper jo meget med Kolding sygehus, da de afviste min søster i døren da hun selv bad om hjælp.
Derud over kæmper vi med hendes opholdssted, hvor der er døgnbemanding - men alligevel lykkeds det hende gang på gang at smutte derfra.
Vi kæmper for at få agtindsigt i hendes sag - men har fået afslag på afslag. Så håber virkelig det kan hjælpe, at vi nu går på TV med hele sagen - at der for fanden er nogen der snart får øjnene op ..

Er glad for at en journalist vil tage sagen op, og skabe fokus på det store problem som den danske psykiatri efterhånden er!!

Lige lidt "glæde" fra mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores historie kommer på DR1
  • #2   30. jan 2012 Det er godt nok dejligt for jer. Glæder mig til at se det smiley

Men kom til at tænke på noget og det er virkelig ik ondt mente eller noget, men... hvad tænker I, at I kan få ud af at "de får øjnene op"? Jeg mener, der er jo ik rigtigt noget at stille op nu? smiley tænker I at det er for at andre ikke skal udsættes for det samme, eller hvordan?

• #4   30. jan 2012 jeg kan godt forstå du gerne vil have Danmark skal få øjne op da de fleste dansker ikke ved særlig meget ang den dårlige hjælp til psygisk syge.
    Men Kolding sygehus er mest for unge med spiseforstyrrelser. Personligt syns jeg at unge psygisk syge får for lidt hjælp rigtig mange steder men det er jo simpelthen fordi de ikke kan være forberadt på alle slags psygisk syge. Kolding burde KUN være for folk med spiseforstyrrelser fordi de andre bliver simpelthen glemt der henne. Det nærmeste psygisk sygehus lægger i agustenborg. Jeg kender godt din søsters sag, som er fuldstændig urimmelig, jeg har selv en veninde som er på den lukket i Kolding lige p.t hun har været ude og inde af deres system i mange år, hun passe perfekt med symtommerne på din søster og de kan ikke hjælpe hende andet end at proppe hende med piller, og at kan være på den lukket. Hun burde havde gået i skole istedet for at gå ind og ud af den lukken (skærmet afsnit) men forhåbeligt lysner det snart og hun kan komme på et Godt opholdsted hvor hun ikke løber væk eller forsøger selvmod...

• #5   30. jan 2012 Jeg forstår selvfølgelig godt, at man gerne vil hjælpe andre, og hatten af for dét - jeg er ikke heeelt tabt bag en vogn! smiley

Jeg spørger bare, fordi jeg ikke ved, om det er muligt at gøre noget nu. Om det er muligt at få erstatning eller lignende. Og om det er noget, der er sket før, eller om dette er et enkeltstående tilfælde.

Thumbs up, for at man har overskud til at kæmpe for det - det er nok de færreste, der har overskud til dét, efter alt det, Stephanies familie har været igennem. Jeg tvivler i hvert fald på, at jeg ville kunne magte det. smiley

• #7   30. jan 2012 Jeg måtte bare skrive, var inde og læse på mindet, tårerne triller ned af mine kinder, hvor er det flot skrevet, kan slet slet ikke finde ord.

Du virker som en utrolig stærk og tapper person, hold da op altså...

Håber virkelig i får noget anerkendelse for det er (lorte) system i/andre køre i, i sådan et velfærdssamfund som dk, det kan virkelig ikke passe!!!
    Kan virkelig godt sætte mig ind i, at i gerne vil have aktingsigt osv, så der ligesom kommer en afslutning der! Jeg synes det er så godt i tager tager kampen op, for det får også andre til at kæmpe endnu mere!!!
    Håber i får ro i sindet bagefter...

• #8   30. jan 2012 Charlotte - Det er ikke for at få erstatning, det har vis let ikke søgt noget om. Det er for at politikkerne måske snart kan se, at der virkelig trænger til at blive strammet op i den danske psykiatri. Derud over, er dte også fordi at psykiatri stadig er et lidt tabu-belagt emne, og det derfor tit står i "baggrunden". Vi ved godt at vi ikke får Tash tilbage, men vi føler os SÅ svigtet - både af kolding syge hus og hendes opholdssted. Vi føler os endnu mere svigtet, fordi Tash skrev en fuldmagt på at min mor måtte vide ALT og få agtindsigt i hendes papire. Men efter hendes død mener kommunen, opholdsstedet og kolding sygehus IKKE at vi har krav på at se hendes journaler - man skulle jo næsten tro at de skjuler noget! Vi vil meget gerne have på skrift, hvad der PRÆCIS skete den aften, lørdag d. 13. november 2010 hvor vi mistede Tash..

Tania - Lige præcis - hvis vi bare kan gøre sådan at én familie ikke skal igennem det samme som os. Hvis vi kan gøre så bare ét menneske blir taget alvorligt.

Jeanette - Det kan godt være - MEN, så skulle der være lavet en handlingsplan for min søster. Istedet for at tvangsindlægge hende 9 gange, hvorefter at udskrive hende efter 3 døgn ..

Pernille - Tusind tak for de søde ord!

• #9   30. jan 2012 Selvfølgelig, det forstår jeg også fuldt ud. Det er dybt tragisk, det I har været igennem. Jeg har bare aldrig selv oplevet noget lignende, det er derfor, jeg spørger som jeg gør. Håber ik du følte dig stødt over det, for det var bestemt ikke min hensigt.
    Jeg håber at I får det budskab frem, som I gerne vil, og at samfundet bliver opmærksom på problemet. Jeg vidste som sagt ikke selv noget om det, så jeg ser frem til at se programmet.
    Held og Lykke med det hele, smukke tøs smiley

• #10   30. jan 2012 Nej føler mig slet ikke stødt smiley

• #11   30. jan 2012 systemmet fungere ikke, det er desværre den triste melding:(... Jeg håber inderligt at med din historie, at din familie kan gøre en forskel på psygiske sygeafdelinger rundt omkring i Danmark ! For det er det sku brug for. Jeg har tænkt meget på din søster siden jeg fik fortalt hendes historie af min veninde Heidi (hun var også din lille søsters veninde). Jeg syns simpelthen at dig og din familie har klaret det så flot, det er virkelig beundringsværdigt

• #12   30. jan 2012 Dejligt smiley

• #13   30. jan 2012 Jeanette - Ja, vi håber hvertfald at der sker noget. Vi føler hvertfald, at vi har gjort hvad vi kunne for at få råbt op. Og takfor de søde ord!

Kommentér på:
Vores historie kommer på DR1

Annonce