30. aug 2011 Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Vores historie kommer på DR1 {{forumTopicSubject}}
De fleste af jer herinde kender min lillesøsters/vores historie ..
Til jer de rikke gør, kan i læse det her:
(link fjernet)
Her til middag blev jeg ringet op af en journalist fra DR1 som vil lavet en program om den dårlige psykiatri i DK. Om alt for mange unge mennesker bliver afvist, eller bliver udskrevet uden en videre handlingsplan.
I det program vil han meget gerne have os med - så han kommer og snakker med os i løbet af ugen.
Vi kæmper jo meget med Kolding sygehus, da de afviste min søster i døren da hun selv bad om hjælp.
Derud over kæmper vi med hendes opholdssted, hvor der er døgnbemanding - men alligevel lykkeds det hende gang på gang at smutte derfra.
Vi kæmper for at få agtindsigt i hendes sag - men har fået afslag på afslag. Så håber virkelig det kan hjælpe, at vi nu går på TV med hele sagen - at der for fanden er nogen der snart får øjnene op ..
Er glad for at en journalist vil tage sagen op, og skabe fokus på det store problem som den danske psykiatri efterhånden er!!
Lige lidt "glæde" fra mig
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Men kom til at tænke på noget og det er virkelig ik ondt mente eller noget, men... hvad tænker I, at I kan få ud af at "de får øjnene op"? Jeg mener, der er jo ik rigtigt noget at stille op nu?
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
Men Kolding sygehus er mest for unge med spiseforstyrrelser. Personligt syns jeg at unge psygisk syge får for lidt hjælp rigtig mange steder men det er jo simpelthen fordi de ikke kan være forberadt på alle slags psygisk syge. Kolding burde KUN være for folk med spiseforstyrrelser fordi de andre bliver simpelthen glemt der henne. Det nærmeste psygisk sygehus lægger i agustenborg. Jeg kender godt din søsters sag, som er fuldstændig urimmelig, jeg har selv en veninde som er på den lukket i Kolding lige p.t hun har været ude og inde af deres system i mange år, hun passe perfekt med symtommerne på din søster og de kan ikke hjælpe hende andet end at proppe hende med piller, og at kan være på den lukket. Hun burde havde gået i skole istedet for at gå ind og ud af den lukken (skærmet afsnit) men forhåbeligt lysner det snart og hun kan komme på et Godt opholdsted hvor hun ikke løber væk eller forsøger selvmod...
jul 2011
Jeg spørger bare, fordi jeg ikke ved, om det er muligt at gøre noget nu. Om det er muligt at få erstatning eller lignende. Og om det er noget, der er sket før, eller om dette er et enkeltstående tilfælde.
Thumbs up, for at man har overskud til at kæmpe for det - det er nok de færreste, der har overskud til dét, efter alt det, Stephanies familie har været igennem. Jeg tvivler i hvert fald på, at jeg ville kunne magte det.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 1 Emner: 151 Svar: 1.366
Du virker som en utrolig stærk og tapper person, hold da op altså...
Håber virkelig i får noget anerkendelse for det er (lorte) system i/andre køre i, i sådan et velfærdssamfund som dk, det kan virkelig ikke passe!!!
Kan virkelig godt sætte mig ind i, at i gerne vil have aktingsigt osv, så der ligesom kommer en afslutning der! Jeg synes det er så godt i tager tager kampen op, for det får også andre til at kæmpe endnu mere!!!
Håber i får ro i sindet bagefter...
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Tania - Lige præcis - hvis vi bare kan gøre sådan at én familie ikke skal igennem det samme som os. Hvis vi kan gøre så bare ét menneske blir taget alvorligt.
Jeanette - Det kan godt være - MEN, så skulle der være lavet en handlingsplan for min søster. Istedet for at tvangsindlægge hende 9 gange, hvorefter at udskrive hende efter 3 døgn ..
Pernille - Tusind tak for de søde ord!
jul 2011
Jeg håber at I får det budskab frem, som I gerne vil, og at samfundet bliver opmærksom på problemet. Jeg vidste som sagt ikke selv noget om det, så jeg ser frem til at se programmet.
Held og Lykke med det hele, smukke tøs
aug 2011
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
aug 2011
Vores historie kommer på DR1