{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.481 visninger | Oprettet:

At gå fra hinanden 2 dage før termin {{forumTopicSubject}}

Ja det kan det meget vel ende med.
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte eller hvordan jeg skal forklare det, så jeg håber i vil bære over med mig hvis det bliver for rodet.

I det sidste laaaange stykke tid har det ikke rigtig fungeret mellem min kæreste og mig. Det har været meget op og ned, og en del mere ned end op.
Nu ved jeg godt at det kan ske når man er gravid, at man bliver fuld af hormoner og kan ikke rigtig styre hverken humør eller følelser, men jeg synes bare det her er anderledes!
Han går mig virkelig på nerverne! Og det er små ting i løbet af dagen der gør det, som jeg ikke vil kede jer med at remse op her, men især når jeg har ondt (plukkeveer, ondt i ryggen osv) virker han nærmest ligeglad, og gider ofte ikke engang at svare.
Og nu er det altså ikke sådan at jeg har været pylret igennem graviditeten på trods af gentagne blærebetændelser, bækkenløsning osv, tværtimod synes jeg næsten, så jeg kan ikke se at det skulle være derfor.

Jeg føler virkelig jeg står helt alene med det hele og ikke rigtig har nogen at snakke med, da jeg ikke kender nogen i den lille by vi bor i, og jeg kan heller ikke snakke med ham, da det virker som om der fra hans side ikke er nær så meget interesse i det har som der måske burde være.

Jeg er normalt ikke en der piver over tilværelsen eller har let ved at blive ked af det, men det hele er efterhånden ved at være for meget... Det er næsten gået så vidt at jeg, tre dage inden termin (d. 31), ikke har lyst til at have ham (faren) med ved fødslen, da det alligevel er begrænset hvor meget han har "gået op i" det hele, og at jeg næsten hellere vil igennem det alene.
Jeg var så glad da jeg blev gravid, og glædede mig til det hele, men nu er den eneste glæde, at mærke når hun bevæger sig, og tanken om at holde hende i mine arme snart. Det er da osse store ting, men det kunne være rart at være to om det.

Jeg er ikke sikker på hvad jeg ville med det her, andet end måske høre nogle gode råd eller et par trøstende ord.
Der er jo nok andre end mig der har været det igennem. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At gå fra hinanden 2 dage før termin
  • #1   28. jan 2012 prøv at fortælle ham det du lige har skrevet her... Da jeg ventede vores søn, var kæresten heller ikke meget inde i det og sys også tit han virkede ligeglad og ik lige tænkte over at jeg var gravid, men det var bare indtil den lille kom ud.

Tror det er fordi de ik kan forholde sig ordenligt til det, så længe den "kun" er inde i maven, de kan jo ik gøre noget eller mærke forandringerne...

sys virkelig du skal fortælle ham alt det her

• #2   29. jan 2012 Enig med *mor*.
    Jeg synes det ville være meget overilet og unfair at gå fra ham så kort før termin. Mon ikke han ændrer sig, når den bette kommer? Jeg har ikke selv børn (endnu), men jeg har da hørt fra andre, at man nærmest svæver på en lyserød sky og er nyforelskede efter fødslen.. smiley

Forstår godt, at det er hårdt - virkelig. Men jeg tror du skal passe på med ikke at tage nogle drastiske beslutninger som højgravid.

Kan du ikke prøve at sige til ham, at du føler han er uinteresseret, og spørge ham hvorfor? Det kan godt ske, at han bliver stødt over det, men jeg er sikker på, at når han lige får tænkt over tingene, så er han villig til at drøfte det med dig. Det er jo også en enorm omvæltning for faderen, når en kvinde bliver gravid, og jeg er sikker på, at der går mindst lige så mange tanker igennem hans hovede, som der gør gennem den gravides.. Det glemmer man bare ofte smiley

• #3   29. jan 2012 Tag en snak med ham... Ikke at retfærdige gøre din mands opførsel, er der faktisk nogle mænd der ikke kan forholde sig til en graviditet, humøret under og selve fødslen før de har barnet...

Har faktisk nogle venner hvor hendes humør blev påvirket meget under graviditet og ville skilles, flytte osv inden fødsel og ikke ville have ham med.. nu 11 mdr efter er hun glad for han var en del af det... Han havde også svært..og præcis det sammen som du skriver...

• #4   29. jan 2012 Søde tag en snak med ham om det.. Måske han hører til den række mænd som først fatter de skal være far når fødslen er i gang og den lille bliver født. Min mand var præcis som du også.skriver. Men nu er han bare sådan en fantastisk mand.. Synes ikke du skal nægte ham at komme med til fødslen, da dette kan blive en øjne åbner for ham.. Hold ud søde.. Måske det ændre sig når prinsessen kommer til verden.. Op med humøret og glæder dig over hun snart kommer ud til jer. smiley

• #5   29. jan 2012 Jeg tror ikke du skal tage den slags drastiske belsutninger når dine hormoner kommer er så tossede som de er når man er højgravid. Men du bliver jo nød til at snakke med ham om det.

Bare husk at de fleste mænd altså slet ikke har samme forhold til en graviditet, og at de fleste mænd først rigt "vågner" op til dåd når baby er kommet ud. Så giv ham en chance. Er sikker på det nok skal ændre sig.

• #6   29. jan 2012 Altså, her er min kæreste heller ikke vildt meget inde over graviditeten. Han kan også nogen gange virker "ligeglad".
    Men det ved jeg at han absolut ikke er - det er bare ikke ligeså virkeligt for ham som det er for mig. Det er MIG der bære vores søn i 9 måneder, det er mig der kan mærke ham hver eneste dag osv.
    Det går først rigtig op for min kæreste, når han står med vores dreng i armene smiley
    Jeg tror de fleste mænd har det sådan - og vi kvinder vil gerne have noget ekstra opmærksomhed og nærvær når vi er gravid - det kan jeg mærke på mig selv også smiley

Prøv gi det en chance og se hvordan det går når den bette er kommet til verden smiley

• #7   29. jan 2012 I har helt ret piger, og mange tak for svar. smiley

Problemet er bare at jeg har snakket med ham op til flere gange, hvor det egentlig virkede som om han forstod hvad jeg mente. Og han var osse rigtig god til at "tage hensyn" efter, men det gik temmelig hurtigt over igen hver gang.
    Det har stået på omkring 5-6 måneder, så jeg ved ikke om jeg ville kalde det overilet. Og jeg ville selvfølgelig ikke nægte ham at være med til fødslen, men lysten til at have ham der bliver bare mindre og mindre. smiley

Men for vores lille piges skyld (og nok osse for vores egen) er det bedste nok som i siger, at give det en chance og bare holde ud til hun kommer. smiley
    Det er sjovt som man kan se lysere på tingene om dagen i forhold til om natten. smiley

• #8   29. jan 2012 Jeg synes os min det er sådan her!! Og jeg sagde noget her for to/tre uger siden.. Håber kun det ændre sig bagefter at vi får vores forhold tilbage..

Og igår snakked vi om
    Akut kejsersnit hvis det kom der til så ville han ikke med ind.. Det Ska du sku sagde jeg!! Ellers ku han lige så godt lade vær og være med i det hele taget!! Nu sku han være der for mig og ikke ham selv!! smiley

Og måske det også er mine homoner.. Jeg ligeglad han skal bare være perfekt smiley

• #10   29. jan 2012 Helt enig Nadia. smiley
    Jeg vil osse gerne have vores forhold tilbage som det var for bare 6 måneder siden. Selvfølgelig vidste vi jo begge at det aldrig ville blive det samme når vi skulle være forældre, så det er ikke noget der er kommet som en overraskelse. Men at det ligefrem skulle komme så vidt at man går og er så ked af det, det meste af tiden, og ofte ikke kan være i samme rum, dét havde jeg ikke regnet med.

Men jeg håber på at det ændre sig når hun kommer. smiley

• #11   29. jan 2012 Nu lukker min kæreste bare ørene og går i gang med og lave et eller andet praktisk.. Og ikke alle mænd er helt vilde med sådan nogle grviditet det bilder jeg mig selv ind.. Så håber vi får vores forhold tilbage snart.. smiley

Og husk mænd tænker ikke som om kvinder.. Min JM sagde faktisk at mig og martin sku lave en aftale om at han gav mig måske 3 kys om dagen og sagde jeg elsker dig 1 gang om dagen hvis det var det jeg havde behov for?? Måske det hjælper på jer?? smiley

(de sidste par dage her har martin lagt en sedel hver morgen hvor der stod han elsked mig.. ) smiley Og forleden købte han et sæt tøj til vores baby uden jeg havde sagt noget ...!!!!! Jeg blev såååååå glad.. smiley

• #12   29. jan 2012 Syns også du ska tage det lidt med ro og se hva der sker, her var jeg også nervøs for hvordan min kæreste ville være under fødslen pga han heller ikk altid lige lyttede når jeg brokkede mig over smerter, men han ændrede sig helt da fødslen gik igang da jeg havde ondt, selvom han måske ikk reagere nu er jeg ret sikker på han vil være der for dig når det sker smiley

Kommentér på:
At gå fra hinanden 2 dage før termin

Annonce