6. dec 2010 Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Få for fanden snor på hunden {{forumTopicSubject}}
Hvorfor fanden er det folk ikk fatter de skal have snor på deres hunde hvis de ikk kan kalde den til sig ???
hvorfor ikk prøve at gøre noget for at hunden kommer tilbage istedet for at blive stående og kigge og kalde selvom hunden er 50meter fra dig og ikk gider at komme tilbage ????
men istedet bare stå og kigge til at hunden fare ned imod os som kommer gående med klapvognen og ikk er venlig anlagt når den løber - den stoppede kun fordi manden og jeg sprang ind for an og råbte af den - den prøvede lige at løbe omkring os og så spring ind den vej - men vi var hurtige...
efter at have skræmt den væk og råbt pænt meget af ejeren til hunden og på vej hjem igen kom jeg til at tænke på hvad der kunne have været sket !!
men igen bare det at han kunne have været springet op af dem og gjort dem bange - så ville det ikk være fedt frem over måske med andre hunde osv... skal lige siges det var en stor hund men vi har hund selv og min mor har hund. ikk fedt hvis man ikk kunne have dem sammen mere fordi de måske var blevet bange eller bidt...
FOLK SKAL BARE HAVE DERES HUNDE I SNOR NÅR DE IKK KAN KALDE DEN TIL SIG IGEN !!!!!!!!!!!!!
Gal jeg var tosset...
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
For 3-4 måneder siden mødte jeg på min gåtur med mine hunde, en mand med en stor død uopdragen schæfer.. Jeg havde snor på mine og da jeg er ca 100m fra manden råber jeg at han skal tage snor på sin eller få styr på den på anden vis.. men han råber bare tilbage "den gør ikke noget" .. Det når han kun lige at få sagt før den har tænderne fremme overfor min ældste tæve og det tænder hende fuldstændig af og hun får flænset øret på den og får også sat sig en smule i struben på den.. Jeg havde ikke det der lignede medlidenhed med hverken hund eller ejer..
Det eneste jeg kan sige er, min tæve er idag DØD rasende overfor store hunde, og jeg gør ALT for at lign. situation ikke kan opstå igen.. om det så indebærer at jeg skal slås med den hund som kommer mod os..
Folk skal lære at få snor på deres hunde eller have dem under kontrol, ellers bliver jeg stjerne død tosset.. og jeg har ikke nogen som helst betænkeligheder ved at melde folk til politiet..
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
jeg er normalt den som tager fat og skælder ud - eller løfter min egen hund op og råber af den som vil over til min !!
men her blev jeg nervøs for hvad den ville have eller gøre hvis vi ikk stilte os imellem og jeg gjorde det uden at tænke over hvad den ville have gjort med os - heldigvis er min mand ikk en lille tynd pind *G* så han fylder godt og har en god stemme *G* men at den prøver at komme forbi os - tænker jeg lidt oki den hund skulle bare ikk have lov at løbe løs og tror i manden gjorde andet end at stå og råbe !! Hallo din hund er ligeglad med dig.
dec 2010
okt 2011
Og det værste jeg ved at sætninger som "den gør ikke noget" eller "den kan lide alle hunde!" Øh spasser.. har du overvejet om mine hunde ikke kan lide andre hunde eller hvad!?
Når min søn kommer til verden så bliver det godt nok også med næb og kløer jeg forsvare ham i barnevognen/klapvognen og også når han kommer på gåben.. For folk er simpelthen ikke rigtig kloge!
dec 2010
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 158
Er også selv hundejer at en stor dejlig schæfer dreng, og har altid lang line på, når feks er i skoven, da han ikke er færdig trænet og jeg ved han smutter hen oog hilser, hvi ikke han havde snor på. han er af den støbning at alle kan li schæfer og især ham og at alle da vil klappe ham, meeen det vil de ikke ;o)
Vil ikke sige nogen hunde er møg hunde, det er den som er i den anden ende, eller i dette tilfælde ikke er i den anden ende af snoren, som har ansvaret og en møgejer. ;o)
Godt der ikke skete noget.
okt 2011
Jeg har dog erfaret at hvis man råber at ens hunde har rabies, kennelhoste eller anden grim sygdom, så får de godt nok hurtigt snor på! xD hahaha
dec 2010
Men ja snor skal bare blive på..
Jeg har råbt alt og folk fatter intet - selv hvis jeg siger min æder din
okt 2011
Det berører nemlig folk og deres pengepung
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 50
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Er hunden ikke mærket og registreret, fremlyses den. Det gælder dog ikke, såfremt hunden bærer skilt, som nævnt i § 1, stk. 1. Hvis besidderen ikke inden 3 døgn efter, at underretning eller fremlysning har fundet sted, indløser hunden ved at betale de udgifter, som optagelsen har medført, kan politiet afhænde hunden eller lade den aflive. Et eventuelt overskud ved afhændelsen tilfalder ejeren, hvis han melder sig inden 3 måneder og godtgør sin ret, og ellers statskassen.
Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om afhændelse af optagne hunde.
Stk. 2. I politivedtægterne kan der optages bestemmelse om, at hunde på de i stk. 1 nævnte steder altid skal føres i bånd, ligesom det af færdselshensyn kan bestemmes, at hovedreglen i stk. 1, 1. pkt. uden for de der nævnte områder skal komme til anvendelse for bestemt angivne veje eller ejendomme.
Stk. 3. Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermanpinschere, rottweilere, bulldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois´er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket
eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelsen gælder ikke hunde, der benyttes af politi, hæren, skov --eller jagtbetjente, vagtselskaber o.lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.
Stk. 4. Uden for byer og områder med bymæssig bebyggelse påhviler det besidderen af en hund at drage omsorg for, at den ikke strejfer om.
Stk. 5. Løsgående glubske hunde må ikke uden politiets tilladelse anvendes til bevogtning af pladser.
Stk. 6. Under ganske særlige omstændigheder kan politiet tillade, at bestemmelserne i stk. I, 1. pkt. og stk. 3, samt de i medfør af stk. 2 udfærdigede politivedtægter fraviges for et begrænset tidsrum.
okt 2011
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Min hund kommer nu også fræsende hen mod både børn og voksne og hun gør intet..
Men ja, det skulle lige passe at bæstet havde bidt en af pigerne - Det havde været forfærdeligt.
okt 2011
mar 2008
Men ja, selvfølgelig har jeg da tænkt og oplevet det selv. Jeg bryder mig bestemt heller ikke om fremmede hunde der kommer fræsende.
Desuden skal der nok en pæn sjat mere til at tricke min hund til at så meget som overveje at snappe. Hun er som skrevet GLAD, ikke sur, agressiv, mistrives, dårlige opdraget eller lign.
Min hund holdes i snor hvor der er risiko for mennesker, dyr og lign.
Så mere præcist hvad vil du egentlig med dit spørgsmål?
okt 2011
Du skrev blot at din hund kom fræsende mod folk, og man kan ikke altid sikre sig at der ikke dukker et menneske op, selvom man er på et sted som somregel er øde.. Deraf kom mit spørgsmål..
mar 2008
Til gengæld har jeg levet med dyret i næsten 2½ år, studeret hendes vaner, måder at reagere på mv. Deraf mener jeg godt, jeg kan tillade mig at påstå min hund ikke vil bide et menneske uden god grund.
Desuden mener jeg nu at jeg med god samvittighed kan slippe min eller rimelig godt hørende hund løs på en mark med perfekt udsigt til alle sider i en kilometers afstand. Selv når jagt genet går op i hende og hun løber efter fugle kan jeg kalde til tilbage.
Så jeg tror muligvis du undervurdere mig!
Sofie - Jeg vil så sige at jeg ofte skifter fortov eller går i en bue udenom folk. min hund gør ikke noget, men der er jo mange folk der ikke bryder sig om hunde
okt 2011
Det var blot et spørgsmål, fordi jeg var nysgerrig.. For du lød ikke som om du tænkte over at nogle mennesker ikke bryder sig om hunde, i og med at din hund har den adfærd den har..
mar 2008
Jeg ved så udenmærket godt at jeg på ingen måde kan forudsige hvorvidt min hund kan lide et fremmed menneske eller ej, før det sker. Eller om hun vil bide barnet der hiver hende i halen.
Men jeg vil stadig mene, at man som dyrets ejer bør være i stand til at læse dets signaler, og udfra der handle. Jeg prøver hunden af i massevis af forskellige situationer for at studere adfærden og reaktionen hos lige prævis min hund, og udfra der mener jeg der skal mere til at tricke min hund end et fremmede menneske.
Om det holder vil kun tiden vise, men det både tror og håber jeg det gør.
Og for lige at understrege det for Kong Hans' skyld - Jeg tager mine forholdsregler og jeg kunne ikke drømme om at udsætte nogen for fare, så mener jeg at det er for risikabelt at slippe hende fri pga. dårlig udsyn eller lign. ville jeg beholde hende i snor, som jeg gør alle steder hvor jeg ved der færdes anddre/andet end mig selv.
Det vil sige vi har een mark at gå løs på, men det er også mere en rigeligt.
Hvad jeg egentlig hele tiden har sagt er det præcis sammen som jer - man ved aldrig hvornår det går galt, men derfor kan man satdig have en ide om hvor meget hunden finder sig i.
mar 2008
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
- når man går på gaden kan man godt fornemme når man går forbi nogen om man skal holde hunden ind til sig, eller om det er okay.
Lige siden min var helt lille hvalp lærte jeg ham at han skulle sætte sig når der er nogen der vil hilse på ham
Meeen min hund kan ikke tåle synet af hunde på gaden, og det kan godt irretere mig at nogle hundeejere ikke respekterer det når jeg går over på den anden side af gaden for at undgå min går amok.
Sidste gang en ikke respekterede det og sagde "jamen min gør ikke noget", der kostede det en øreflip på hans hund.
Jeg sagde han skulle blive på den anden side af gaden. - men han løb nærmest over til os, for hans hund skulle absolut møde min.
Det skal siges at min hund er stille og rolig, men en hund angreb ham da han var hvalp - og siden dengang har alle hunde på gåturen været fjender.
okt 2011
syntes du selv det er fair at udsætte folk for den adfærd når du ikke engang selv kan li den adfærd?
mar 2008
Jeg kan godt se sætningen kan misforståes, men hvis man nu lige tager sig 30 sekunder og læser mine indlæg igen, kan selv burhøns forstå at jeg ikke udsætter folk for fare, men at hunden på egen grund er løs og dermed kan komme fræsende mod folk, for nej - hun lunter ikke.
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Få for fanden snor på hunden