{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Ang. beløb til julegaver {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Af ren nysgerrighed, og fordi jeg kom til at drøfte det med en veninde, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvordan I gør med julegaver. I min familie har vi altid været vant til at give 300,- hver til hver gave (vi er tre søskende), og efterhånden som vi hver især har fået kærester, er disse blot blevet skrevet på kortet - altså uden at beløbet er blevet forhøjet.
Jeg har så en veninde, der flyttede sammen med sin kæreste for nogle måneder siden, og de havde nemlig lidt "problemer" ang. hvordan de skulle gøre med gaver til eksempelvis min venindes forældre samt hendes niece. Jeg ville jo mene, at hun bare skulle købe, hvad hun var vant til, og så bare skrive kærestens navn på kortet også. Det mente hun er "snyd". Så det er endt med, at kæresten køber en buket og en flaske vin til sine svigerforældre.
Samtidig kom jeg til at snakke med min kusine om, hvordan vi skulle gøre med gave til vores mormor. Vi har valgt at give for omkring 150,- pr. barnebarn. Vi er 7 børnebørn, hvoraf vi alle har kærester - plus at tre har barn/børn. Min fætter er dog i et rimelig nyt forhold, hvor min mormor endnu ikke har mødt hans kæreste, så han synes ikke, at hun skal skrives på kortet. Ville I så synes, at det var unfair, hvis min fætter stadig skulle give 150,- til gaven, nu hvor han kun er sig selv?

Jeg spørger kun, fordi jeg er nysgerrig, og fordi vi altid har gjort det på denne måde i min familie, hvorfor jeg har svært ved at forholde mig til, at andre mener, at det er snyd - for sådan har jeg aldrig selv set på det smiley

(Undskyld længden!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. beløb til julegaver
Kommentér på:
Ang. beløb til julegaver

Annonce