Sidste udvej (katte) {{forumTopicSubject}}
Vi har to katte. En på 8år og en på 4år. Hende på 8 år har vi i perioder haft problemer med at hun tisser i vores seng (altid på mandens side):-/. Vi har efterhånden prøvet alt: baldriandråber, afvask i eddike eller citron eller rodalon, vi har haft feliway siddende, prøvet dyreadfærds...-ting (som i øvrigt sagde at det var meget afbalanceret katte, der virkede glade og tilfredse) og haft katten til dyrelægen og fået hende tjekket for bl.a. diabetes, UVI og meget mere...(der var ikke noget at se på prøverne). Som om det ikke er nok, har jeg nu fanget den anden kat i at pisse på Sørens dyne. Jeg plejer altid at være den der tager kattene i forsvar. Jeg bliver meget diffensiv over for Søren når kattene har pisset, og er hurtig til at finde på undskyldninger for hvorfor de ikke skal aflives. Bl.a. "vi ved jo ikke hvilken én af dem der gør det, og man kan jo ikke straffe dem begge for det!". Men nu kan jeg snart heller ikke holde det ud mere. Det er ikke længere "bare" et irritationsmoment, men efterhånden et stort problem.
Vi er nået der til at vi snart ikke orker det mere! Hvis der er en der har et skiiiiiide godt råd til hvad vi kan gøre som vi ikke har prøvet før, er i meget velkomne til at byde ind, for aflivningen lyder efter hånden som sidste udvej :-(. Jeg tudbrøler og kan slet ikke klare tanken, men det andet er bare heller ikke holdbart :'(.
Undskyld det blev lidt langt.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
eller evt køb en ny dyne til ham, måske lugten stadig sidder så kattene kan lugte det og derfor stadig bruger den som toilet
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Vi har prøvet at købe ny dyne, ny topmadres og ny bundmadres. Vi har sågar skiftet hele sengetøjsgarderoben ud :-/. Det har heller ikke virket
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 42 Babyer: 2 Emner: 518 Svar: 2.781
men jeg holder døren lukket til soveværelset og der har aldrig været noget. de kan gå ind og ud af soveværelset når vi er der om natten og det er ikke sket siden.
mar 2008
jun 2011
jun 2011
mar 2008
men håber virkelig i finder en udvej så i kan beholde jeres katte.
hvor lang tid har det stået på?
mar 2008
eller blærebetændelse.
mar 2008
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
så kan de ikke åbne den, med mindre de kan finde ud af at dreje en nøgle.
jun 2011
jun 2011
Sabrina- Der findes elf mange modeller, men den vi har til køkkenet kan de skubbe ind i bunden så de kan komme ud til hundens vand når han er lukket der ude hehe. Ved ikke hvorfor deres eget vand ikke er fint nok hehe.
Nadiaa- Ja man kan self låse døren, men som sagt har vi ikke nogen dør i, da den var meget i vejen hele tiden og ikke til nogen verdens nytte :-).
Jeg ved ikk....jeg må jo gå til min dyrelægen igen og høre ham om der er noget vi ikke har prøvet, og/eller om der er kommet et nyt mirakelmiddel :-/. Men tak for alle jeres kreative påfund og ideer :-).
mar 2008
mar 2008
jun 2011
(er meget træt og syg, derfor de mange stavefejl. Beklager meget hehe)
jun 2011
jun 2011
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jun 2011
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
Du har gjort hvad du kunne:( og syns fandme det er flot af dig især når det er så mange der bare ville havde aflivet, solgt eller giver hende væk respekt for det.
jun 2011
jun 2011
jun 2011
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
aug 2011
Du har vel tjekket om det er fordi de ikke kan lide katte sandet, eller fordi de ikke kan lide og skide og tisse det samme sted? (sådan har mange det inkl mine).
Det her i bestemt ikke din fejl, du har været god af dig og forsøgt alt hvad du kunne, men huskatte er simpelthen den mest stædige race der findes, og når de har sat sig for noget så er det ikke til at ændre (hvis det er huskatte du har)
aug 2011
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
jun 2011
Jeanette S- Min svigermor forsikrede mig om at hun ikke skulle være udekat, og at de 14 dage hun havde siddet på gismsen ikke havde nogen betydning(?). Det er ikke gruset den er gal med. Figaro har perlegrus, som det eneste han gider. Manda har ALDRIG gidet at bruge grus, hun vil KUN have aviser. Når jeg har prøvet et venne hende til grus har hun altid sat sig i de reklamer/post der er kommet ind af døren i stedet for sin bakke. Jeg kan leve med at hun kun vil have aviser. Det er hendes valg og fint med mig (noget skal jeg jo bruge alle de reklamer til hehe). Hendes bakke bliver tømt hver gang hun har pisset eller skidt (det er jo ikke svært lige at fjerne en avis hehe), Figaro får fjernet lort når der er lort i hans bakke, og sandet bliver tømt hver 14. dag efter anvisning på posen. Han pisser ikke nær så meget som Manda, men det er svært at sige når man ikke fanger dem i det. Tør dog godt sige at det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har gjort det. Ja det er huskatte :-D. Mht min svigermor, så er det du skriver præcis det jeg har prøvet at forklare min kæreste.
Watch- Jeg syntes det er fint nok at aflive et dyr, som ikke har det godt, og én af grundene til vi har haft adfærdsbehandler på, er for at få be- eller afkræftet at hun ikke har det godt psykisk. Men det har hun ifølge adfærdstingen. Så jeg kan ikke se grunden til en aflivning med mindre det er den sidste udvej og der ikke er andet at gøre :-).
Tania- Hvis kattene skal have deres eget rum, så skal vi endten sove i stuen eller køkkenet, eller smide Gabrielle i stuen eller køkkenet. Vi bor altså kun i en 3 værelses lejlighed hehe =D. Havde jeg rumene til det, så kunne jeg godt tænke mig at indrette et rum kun til kattene. Har det vildeste design i mit hoved, men det er kun en tankeleg ;-). Og jeg flytter altså ikke ud af mit soveværelse fordi kattene skal have deres eget værelse. Det er trods alt først og fremmest MIT hjem hehe:-D
jun 2011
jun 2011
jun 2011
"jeg forsøger blot at komme med råd så dine katte ikke skal aflives" Ja det gør du, og jeg er meget glad fordi du er så sød at tage dig tid til at ligge hjernen i blød for min skyld :). Jeg kan vælger bare at sige tak for rådet, velvidende at det endten er noget vi har prøvet før, eller noget der ikke kan/vil fungere for mine katte, eller jeg kan være ærlig og fortælle dig/jer hvordan landet ligger. Manda er før blevet lukket i køkkenet...ved en fejl (det er sket 2-3 gange)! Det resulterede i at hun styrtede ud af køkkenet da jeg kom hjem, som havde hun ild i halen, og de gange det er sket har hun brugt tre dage på at plukke sig på selve halen og ved haleroden. Hun så ikke for køn ud. Derfor vil jeg ikke byde hende at blive lukket inde i et rum, eller at hun skal venne sig til noget hun ikke er tryg ved og i tilveningsperioden gå og plukke pelsen af sig. Toilettet er et gamelt Københavnerlokum, og kun lige 1½km2 stort.
jun 2011
jun 2011
jun 2011
Sidste udvej (katte)