{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Sidste udvej (katte) {{forumTopicSubject}}

Vi har to katte. En på 8år og en på 4år. Hende på 8 år har vi i perioder haft problemer med at hun tisser i vores seng (altid på mandens side):-/. Vi har efterhånden prøvet alt: baldriandråber, afvask i eddike eller citron eller rodalon, vi har haft feliway siddende, prøvet dyreadfærds...-ting (som i øvrigt sagde at det var meget afbalanceret katte, der virkede glade og tilfredse) og haft katten til dyrelægen og fået hende tjekket for bl.a. diabetes, UVI og meget mere...(der var ikke noget at se på prøverne). Som om det ikke er nok, har jeg nu fanget den anden kat i at pisse på Sørens dyne. Jeg plejer altid at være den der tager kattene i forsvar. Jeg bliver meget diffensiv over for Søren når kattene har pisset, og er hurtig til at finde på undskyldninger for hvorfor de ikke skal aflives. Bl.a. "vi ved jo ikke hvilken én af dem der gør det, og man kan jo ikke straffe dem begge for det!". Men nu kan jeg snart heller ikke holde det ud mere. Det er ikke længere "bare" et irritationsmoment, men efterhånden et stort problem.

Vi er nået der til at vi snart ikke orker det mere! Hvis der er en der har et skiiiiiide godt råd til hvad vi kan gøre som vi ikke har prøvet før, er i meget velkomne til at byde ind, for aflivningen lyder efter hånden som sidste udvej :-(. Jeg tudbrøler og kan slet ikke klare tanken, men det andet er bare heller ikke holdbart :'(.

Undskyld det blev lidt langt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidste udvej (katte)
  • #1   6. okt 2011 meget simpelt luk døren ind til soveværelset, når det kan gøres så simpelt hvorfor så overhovedet overveje aflivning?

• #2   6. okt 2011 ja som de andre siger, luk døren, vi har en hund der går i sengen, hun tisser dog ikke med gider ikke dens hår og skidt underpoterne osv i vores seng, men har vi glemt at lukke og vi ikke er hjemme så har hun været er med det samme. så ja luk døren smiley

eller evt køb en ny dyne til ham, måske lugten stadig sidder så kattene kan lugte det og derfor stadig bruger den som toilet smiley

• #3   6. okt 2011 Ja de er begge steraliseret. Vi har prøvet at lukke døren, men de kan åbne den. Nu har vi ikke længere dør på da den var i vejen for alt (seng, skab, tørrestativ, gennemgang til stuen mm). Hvis vi skal have ny dør på, er vi nød til at skulle købe helt ny karm med dør, og få den installeret, hvilket stadig ikke ville løse problemet da de stadig kan finde ud af at åbne døre.
    Vi har prøvet at købe ny dyne, ny topmadres og ny bundmadres. Vi har sågar skiftet hele sengetøjsgarderoben ud :-/. Det har heller ikke virket

• #4   6. okt 2011 min den ene gjorde det også indtil hun blev steriliseret. og så en af mine drenge gjorde det så efter at være blevet kastreret han gjorde det på min dyne fordi han mener han ejer mig.
    men jeg holder døren lukket til soveværelset og der har aldrig været noget. de kan gå ind og ud af soveværelset når vi er der om natten og det er ikke sket siden.

• #5   6. okt 2011 de har ikke nyresten??

• #6   6. okt 2011 MIN vingummi 15+ smiley - Den der med at de mener de ejer én, har jeg hørt før, men dyreadfærdspersonen sagde at de var ikke i tvivl om hvem der var alfa her hjemme, og det var én af grundene til at hun mente de var meget afbalanceret.

• #7   6. okt 2011 MIN vingumme- Nej det er de også blevet tjekket for hos doktor dyr. Han kunne ikke se noget overhovedet, men jeg fik stadig noget fodder med hjem fra ham, som skulle afhjælpe nyresten(?). Det kostede en formue hehe

• #8   6. okt 2011 mine ved også godt at jeg bestemmer, men de prøver at få ejer fornemmelse over mig hvis jeg ligger med kæresten i sengen. men det skal de jo bare ikke have lov til.

men håber virkelig i finder en udvej så i kan beholde jeres katte.
    hvor lang tid har det stået på?

• #9   6. okt 2011 jeg har arbejdet ved en dyrlæge og der var flere der kom med katte der godt kunne finde på at tisse i sengen og efter mange mislykkes undersøgelser fandt de ud af nyresten på mange af dem.
    eller blærebetændelse.

• #10   6. okt 2011 kan i ikke sætte en skyde dør ind, den kan de sikkert ikke åbne , den er ikke vejen og den fåes mig bekendt så den passer til de fleste døre.

• #11   6. okt 2011 Man kan jo altid låse døren smiley
    så kan de ikke åbne den, med mindre de kan finde ud af at dreje en nøgle.

• #12   6. okt 2011 MIN vingummi 15+ smiley - Tak skal du have, jeg håber også vi finder en løsning. Jeg mener heller ikke jeg lader kattene bestemme her hjemme. Jeg er meget bestemt hvad "mit territore" angår. Det har stået på længe med den ene kat. Jeg har skrevet øverst oppe at hun er 8 år, men har lige regnet ud at hun faktisk er 9 år. Vi har haft hende i ca. 8 år, og det har stået på stort set fra day one. Jeg syntes jeg har prøvet ALT med hende igennem de 8 år, så det er altså ikke noget nu og her der lige er opstået og jeg "bare" afliver katten fordi det er det letteste. Jeg har kæmpet for- og med hende i alle de 8 år, været til dyrelægen maaaange gange. Vores dyrelæge specialesere sig i katte, og han fortalte mig sidste gang at han selv havde en kat en gang der gjorde det samme. HAN aflivede sin kat til sidst. Figaro er som sagt 4 år, og det har stået på i ca. 3 år. Jeg har en teori om at han gør det fordi Manda gør det(?)

• #13   6. okt 2011 MIN vingummi- Vi snakker rigtig mange besøg hos doktor dyr, hvor nyresten, UVI og diabetes er blevet tjekket HVER gang, så jeg tvivler på at det kan være det. Som sagt har de også fået fodder der burde afhjælpe nyresten, så jeg tror ikke det er det :-).

Sabrina- Der findes elf mange modeller, men den vi har til køkkenet kan de skubbe ind i bunden så de kan komme ud til hundens vand når han er lukket der ude hehe. Ved ikke hvorfor deres eget vand ikke er fint nok hehe.

Nadiaa- Ja man kan self låse døren, men som sagt har vi ikke nogen dør i, da den var meget i vejen hele tiden og ikke til nogen verdens nytte :-).

Jeg ved ikk....jeg må jo gå til min dyrelægen igen og høre ham om der er noget vi ikke har prøvet, og/eller om der er kommet et nyt mirakelmiddel :-/. Men tak for alle jeres kreative påfund og ideer :-).

• #14   6. okt 2011 ja jeg tror også han gør det fordi hun gør det. Hmmm .. hvad med at pakke dynerne væk om dagen og så først pakke dem ud når i går i seng?

• #15   6. okt 2011 prøv evt og sæt den ind på kattegalleri, der skal nok være en der inde som har en ide om hvad du kan gøre :o)

• #16   6. okt 2011 MIN vingummi 15+ <3- Har vi også gjort, men så bliver der bare pisset i sengen direkte på madressen. Vi har prøvet at ligge sorteplastiksække under sengetæppet og over sengetæppet, men det flyttede de (hun) bare inden der blev pisset i sengen. Vi har prøvet at rejse madrasserne op på højkandt med det resultat at der er blevet pisset endten på hundens dynen mens han har ligget med den i køkkenet (han bliver lukket i køkkenet når han er alene hjemme, med sin dyne mm), og/eller i sofaen eller bare på gulvtæppet lige inden for stuedøren.

(er meget træt og syg, derfor de mange stavefejl. Beklager meget hehe)

• #17   6. okt 2011 Sabrian. - Har forsøgt før at få råd der inde, for lang tid siden (tror det er et år eller mere siden), men jeg blev haglet ned, og det var ikke en rar debat. Der var mange der ikke forstod at jeg jo nettop søgte hjælp der inde for at hjælpe kattene og finde alternative løsninger, få gode ideer til hvad man evt. kunne/kan gøre. Jeg er færdig med HG og KG desværre smiley

• #18   6. okt 2011 Sabrian. - Men jeg fik nogle gode råd der inde den gang. Bl.a. med Baldriandråber, citrus og eddike. Det virkede bare ikke desværre. Jeg blev også rådet til at tisse der hvor kattene tissede....det nægter jeg bare at gøre hehe. Jeg fik nummeret til forskellige adfærdaterapeuter mm . Så det var self ikke helt spildt smiley

• #19   6. okt 2011 tja jeg ville tænke sidste udvej og være glad for de gode 8år i har haft

• #20   6. okt 2011 Mor til skønne Magnus og lillesøster i maven 25+ - Det er også det kæresten siger, men hold kæft hvor er det bare mega hårdt, og jeg går total i farsvarsmode når han siger det. Jeg tror som sagt jeg vil prøve at høre dyrelægen om der er noget andet vi kan prøve...om der ikke bare er et eller andet vi ikke har forsøgt endnu :-/. Eller høre hvad Frede (dyrelægen) anbefaler. Tak for det alle sammen :-).

• #21   6. okt 2011 Jeg opdrætter cornish rex og Sphynx, og for mig lyder det som om at Manda aldrig rigtig er blevet renligheds trænet ordenligt (det er stort set umuligt at gøre en voksen/gammel kat renlig i den alder. Figaro gør det helt bestemt fordi han har taget ved lære af Manda (er meget normal). Du står rigtig dumt, for det vil heller ikke være en løsning at låse døren da det er skide træls for jer og kattene bare finder et andet sted at tisse (afmærke). hvis jeg var dig ville jeg give hende til en gård istedet for at aflive hende. Hvor har i købt kattene hende ?
    Du har gjort hvad du kunne:( og syns fandme det er flot af dig især når det er så mange der bare ville havde aflivet, solgt eller giver hende væk respekt for det.

• #22   6. okt 2011 jeanette S- Hold nu op...begynder sq at få tåre i øjne. Tak for de søde ord og opbakning :-). Jeg har nettop ikke givet hende væk fordi jeg fik afvide det var meget uansvarligt at give sådan en kat væk der pisser over det hele, men jeg vil da helt klart overveje det igen, hvis du mener det kan gavne hende :-). Vi har fået hende fra min svigermor. Hendes hundkat stak af og blev gravid inden hun nåede at sterilisere hende, og det kom der tre killinger ud af :-). Vi overtog hende som sagt da Manda var et år, men der var hun så småt begyndt at være lidt ude (sad på gesimsen, eller gik lidt rundt i en meget lille gård, tilhørende egendommen svigermor boede i). Hun havde været "udekat" i 14 dage - knap en måned da vi overtog hende. Har flere gange overvejet om det har kunne ha noget med det at gøre, men har også fået afvide flere gange at det kan det ikke når hun kun har været ude i så kort tid (?). Figaro har vi fra et dyreinternat. Han var renlig da vi overtog ham (12 uger gammel), men er som sagt begyndt at tisse andre steder end i bakken.

• #23   6. okt 2011 Jeanette S- Ved ik om du forstår første afsnit. Vi overtog ikke svigermors kat hehe. Den blev gravid og fik tre killinger hvoraf vi fik to af dem. Den ene er Manda (den anden måtte vi aflive da han var tre år pga kronisk leverbetændelse)

• #24   6. okt 2011 Den 3. kat fik vi faktisk også kortvarigt, ad svigermor valgte at flytte til jylland i en egendom hvor de ikke måtte have dyr. Hende har min kusine overtaget da katten (Mille) blev så tresset af at gå sammen med sin søster. Mille var udekat til hun flyttede hjem til mig i en alder af 4 - 5 år. Hun pisser også på kusines seng, sofa mm.

• #25   6. okt 2011 Hvornår er det begyndt?

• #26   6. okt 2011 Jeg syns det er dumt at aflive raske katte, men du står i et seriøst problem som ikke er godt for dig eller din familie. Grunden til jeg syns du har gjort det HELT HELT rigtig med dine katte er pga alle de tankeløse mennesker der syns det kunne være sjovt at have en kat men når det er bøvl med dem sååå ud af vagten med dem!. EN GANG UDE KATTE, ALTID UDE KAT, der har du dit problem:( du kan ikke gøre noget ved det, når man anskaffe sig en kat er det vigtigt at tage visse forholds regler(sundhed renlighed racetypisk og så vider. Du kan ikke sælge dine katte til almindelig hjem for så giver du bare problemet vider,:(. Det er en hård beslutning men du skal også vælge den du Best kan leve med. Hvor meget tisser Figaro uden for Bakken ?
    Du har vel tjekket om det er fordi de ikke kan lide katte sandet, eller fordi de ikke kan lide og skide og tisse det samme sted? (sådan har mange det inkl mine).
    Det her i bestemt ikke din fejl, du har været god af dig og forsøgt alt hvad du kunne, men huskatte er simpelthen den mest stædige race der findes, og når de har sat sig for noget så er det ikke til at ændre (hvis det er huskatte du har)

• #27   6. okt 2011 Ikke noget ondt overhoved, og enlig noget rigtig forfærdeligt at skrive, men din svigermor er vist ikke for klog. Sådan nogen folk kan godt få mit pis i kog:( det er jo ikke kattenes skyld de er urene men føde stedet, eller hvis man ikke kan finde ud af at have kat:(

• #28   6. okt 2011 Jeg er måske hård men hvis det var mig tærten blevet aflivet, det har stået på så længe at det er blevet en vane , hun er som du rids en ældre kat og du har prøvet alt. Jeg ville nok desværre aflive den og håbe at den anden så stopper.

• #30   7. okt 2011 OLIVERS MOR...K- Det har stået på i 8 år med den ene kat (Manda) og med Figaro tror jeg det så småt er begyndt inden for de sidste 2, 3, 4 måneder.

Jeanette S- Min svigermor forsikrede mig om at hun ikke skulle være udekat, og at de 14 dage hun havde siddet på gismsen ikke havde nogen betydning(?). Det er ikke gruset den er gal med. Figaro har perlegrus, som det eneste han gider. Manda har ALDRIG gidet at bruge grus, hun vil KUN have aviser. Når jeg har prøvet et venne hende til grus har hun altid sat sig i de reklamer/post der er kommet ind af døren i stedet for sin bakke. Jeg kan leve med at hun kun vil have aviser. Det er hendes valg og fint med mig (noget skal jeg jo bruge alle de reklamer til hehe). Hendes bakke bliver tømt hver gang hun har pisset eller skidt (det er jo ikke svært lige at fjerne en avis hehe), Figaro får fjernet lort når der er lort i hans bakke, og sandet bliver tømt hver 14. dag efter anvisning på posen. Han pisser ikke nær så meget som Manda, men det er svært at sige når man ikke fanger dem i det. Tør dog godt sige at det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har gjort det. Ja det er huskatte :-D. Mht min svigermor, så er det du skriver præcis det jeg har prøvet at forklare min kæreste.

Watch- Jeg syntes det er fint nok at aflive et dyr, som ikke har det godt, og én af grundene til vi har haft adfærdsbehandler på, er for at få be- eller afkræftet at hun ikke har det godt psykisk. Men det har hun ifølge adfærdstingen. Så jeg kan ikke se grunden til en aflivning med mindre det er den sidste udvej og der ikke er andet at gøre :-).

Tania- Hvis kattene skal have deres eget rum, så skal vi endten sove i stuen eller køkkenet, eller smide Gabrielle i stuen eller køkkenet. Vi bor altså kun i en 3 værelses lejlighed hehe =D. Havde jeg rumene til det, så kunne jeg godt tænke mig at indrette et rum kun til kattene. Har det vildeste design i mit hoved, men det er kun en tankeleg ;-). Og jeg flytter altså ikke ud af mit soveværelse fordi kattene skal have deres eget værelse. Det er trods alt først og fremmest MIT hjem hehe:-D

• #31   7. okt 2011 Hov. Det har stået på 2,3 ÅR med Figaro. VI har haft ham i fire. Men han pisser kun yderst sjællendt

• #33   7. okt 2011 Tania- Køkkenet har hunden når vi ikke er hjemme. Hvor skal jeg så smide ham hen? Desuden kan jeg ikke se noget godt komme ud af at lukke kattene inde. Manda bliver da helt sikkert stresset, og hun gider ikke at gå op og ned af Figaro en hel nat. Så bliver de uvenner. Det er jo heller ikke om natten problemet er, for der ligger de i sengen med hunden og manden og mig hehe =D.

• #35   7. okt 2011 Tania- Nej du kunne ikke vide jeg har hund, men det står i et af mine indlæg længere oppe :). "så synes jeg da du skal tage imod" Prøv lige at hør hvad jeg siger til dig nu: Jeg tager gerne imod råd og gode ideer...hvis de er brugbare! Dvs hvis vi ikke har prøvet dem før, eller hvis det kan lade sig gøre her hjemme :). Syntes ikke du kan være det bekendt at få det til at lyde som om jeg ikke vil have jeres hjælp :). Jeg er rigtig ked af den situation jeg står i med mine elskede katte. Jeg har ikke lukket et øje i nat fordi jeg bare har grædt og grædt og grædt.

"jeg forsøger blot at komme med råd så dine katte ikke skal aflives" Ja det gør du, og jeg er meget glad fordi du er så sød at tage dig tid til at ligge hjernen i blød for min skyld :). Jeg kan vælger bare at sige tak for rådet, velvidende at det endten er noget vi har prøvet før, eller noget der ikke kan/vil fungere for mine katte, eller jeg kan være ærlig og fortælle dig/jer hvordan landet ligger. Manda er før blevet lukket i køkkenet...ved en fejl (det er sket 2-3 gange)! Det resulterede i at hun styrtede ud af køkkenet da jeg kom hjem, som havde hun ild i halen, og de gange det er sket har hun brugt tre dage på at plukke sig på selve halen og ved haleroden. Hun så ikke for køn ud. Derfor vil jeg ikke byde hende at blive lukket inde i et rum, eller at hun skal venne sig til noget hun ikke er tryg ved og i tilveningsperioden gå og plukke pelsen af sig. Toilettet er et gamelt Københavnerlokum, og kun lige 1½km2 stort.

• #37   7. okt 2011 Tania- Det er ikke natten der er problemet. Om natten ligger Figaro på min hovedpude og Manda ligger i benenden og hunden ligger imellem os :-). Det er om dagen de har pisset når der er blevet pisset i sengen.

• #39   9. okt 2011 Tania- Nej det kan der ikke. Forklaringen finder du højere oppe smiley

• #41   10. okt 2011 Tania- Som Jeanette S skriver, så vil det ikke løse problemet, blot flytte det. Vi har før haft problemer med at der er blevet tisset i vores sofa, på gulvtæppet, hundekurv og alt muligt andet. Det bliver ikke en aflivning. Vi er igang med at undesøge muligheden for at hun kan bo på en gård hvor hun kan færdes uden døre smiley

Kommentér på:
Sidste udvej (katte)

Annonce