{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.090 visninger | Oprettet:

Hand har spist P-piller. Hurtig hjælp {{forumTopicSubject}}

Min veninde har lige ringet, og hendes hund er hoppet over et babygitter, har åbnet døren til soveværelset og på en eller anden måde fået sengebordsskuffen åbnet hvor hun har fået fat i alle min venindes P-piller (29stk.) og spist dem. Skal hun skynde sig til doktor dyr eller er der noget nu og her hun kan gøre (fx. stikke fingeren i halsen på hunden eller hva ved jeg?). Vi forsøger også at komme igennem til dyrehosp. men der er optaget eller også bliver den ikke taget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hand har spist P-piller. Hurtig hjælp
  • #1   27. aug 2011 Der er akut dyrlæger, hvis man ringer til sin alm dyrlæge fortæller de hva man så skal.!
    Jeg menes at have hørt at p-piller ingen ændring har for hunde, men jeg er jo ikke dyrlæge

• #2   27. aug 2011 Vi har lige fået fat i poppelstykket og er på vej der ud nu smiley

• Anonym pige
    Anonym pige Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 204
    #3   27. aug 2011 ring til dyrelægen.
    jeg tror virkelig ikke det er godt for hunde at få hormoner, der er til mennesker. slet ikke når det ikke er en tæve der tager dem..
    Hvis I ikke kan komme igennem til dyrlægen, så prøv dyrevagtlægen. smiley

• #4   27. aug 2011 Ville fortsætte med at ringe til dr.dyr.Kan huske om en fra HG hvis hund åd hendes p-piller, og de gjorde ingenting, og han fik det ret så skidt, med voldsomme opkastninger.
    Mit spørgsmål er så, hvordan får de, de der skide piller ud af pakken?
    Hvis de har ædt indbakningen, kan jeg godt forstå de får ondt i maven.

• #5   27. aug 2011 Olivers Mor: Jeg tænkte nøjagtigt det samme! smiley Finmotorikken må være helt og aldeles i orden! smiley

• #6   27. aug 2011 Det er godt nok nogle dygtige hunde. Tror skutte min gad, eller for den sags skyld kunne...

• #7   27. aug 2011 Hehe, nej vi andre kan have svært nok ved selv at få dem ud af pakkerne sommetider! smiley

• #8   27. aug 2011 Der sker ingenting ved det.

Min hund gjorde det som hvalp, og ringede med det samme til dyrlægen, fik afvide at der ikke skete noget ved det.

• #9   27. aug 2011 min mors hund har gjordt det et par gange, der sker ikke noget.... den ene gang havde spist 11 piller....

• #10   27. aug 2011 Maria, også undre man sig, den har gjord det et par gange, og man fjerne dem stadig ikk fra hundehøjde smiley

• #11   27. aug 2011 det sker der ikke noget ved =)
    Hunde bliver ikke påvirket af de hormoner der er i P-piller..
    De får højst lidt ondt i maven..
    Joey har engang spist alle pillerne i en helt ny pakke piller, og han vejer altså kun 3 kg.. han fik en gang brækmiddel og en ekstra godbid ved dyrlægen også var der ikke mere i det...
    god bedring med vuffen

• #12   27. aug 2011 Så er vi tilbage. Dyrelægen gav hende noget at brække sig på, og forklarede at det var ret vigtigt at man kontaktede dyrelægen når sådan noget sker, da de kan få en forgiftning(især når hunden er så lille 8mrd dansk/svensk gårdhund). hehe hun har ikke fået pillerne ud af pakken, men åd både pap og folie sammen med pillerne. Frem over kommer min veninde sine piller ind i sit skab, på en høj hylde hvor hunden ikke kan nå :-). Tak for alle jeres svar smiley

• #13   27. aug 2011 LJ - det var cirka også det lægen gjorde ved Bella (min venindes hund). Og en ekstra godbid fik hun da også da vi kom hjem med hende :-). Tak for det smiley

• #14   29. aug 2011 Hende C.

jo første gang var den kommet op på spise bordet.... (det er en Landser)
    og anden gang fik den selv åbnet toilet skabet.....

Bertha er en meget dygtig hund som kan åbne skabe og skuffer. og når hun står på 2 ben er hun jo lige så stor som en voksen... nu er hun jo heldigvis blevet klogere og ældre og stjæler næsten ikke mere... smiley

• #15   29. aug 2011 Men hvordan kan en hund se en pakke p-piller og tænke: UHMMM de ser sørme lækre ud, dem guffer jeg da lige... Ville da mene de ville gå efter noget der lugtede lidt af guffere istedet for en pakke med røvsmå piller i folie...

Jeg kan bare ikke se det for mig.
    (intet af det skrevne er tiltænkt nogen, men bare en tanke)

• #16   29. aug 2011 jeg ved det ikke men bertha gik altid efter noget som var i indpakninger som ppiller fx er.

men min cocker, kan heller ikke gå forbi en kuglepen uden at splitte den ad, og hun er sku en meget lydig hund, som lige fra hvalp aldrig har gjordt noget hun ellers ikke måtte....

• #17   29. aug 2011 Hehe... Underlige hunde... ;o)

• #18   29. aug 2011 Olivers mor- Jeg skal være dig svar skyldig, men tænker at pillerne måske alligeveld lugter af et eller andet "mums" som vores næser måske bare ikke kan opfatte :-).

• #19   29. aug 2011 Michelle B: Altså, de smager jo ikke ligefrem dårligt med alt det "sukker-stads" uden på, så jeg tror da helt sikkert også, at hundene kan lugte et eller andet smiley

• #20   29. aug 2011 Charlotte K- Pas? Jeg har ikke indtaget p-piller i snart 10 år, da jeg ikke kan tåle dem :-). Men ja...tænker også at hunderne kan lugte et eller andet vi andre ikke kan :-)....Hm! Sukker...! Kunne være man skulle begynde på de små sukkerindhyllet piller hæhæ. Eller hoppe i 7/11 og købe noget guf, for hold op hvor er jeg sukkertrængende hehe

• #21   29. aug 2011 Hehe.. Altså, det er lidt klammo at indrømme, men jeg synes sgu de smager godt smiley haha.
    Træls ikke at kunne tåle dem.. smiley

• #22   29. aug 2011 haha Det syntes jeg ikke er klammo. Jeg syntes mine Gerimax smager godt hehe. Ja det kan være lidt træls, men så er kæresten og jeg "tvunget" til at bruge gummi, som er 99% sikkert. Og der er jo ikke så skidt, når kærestens familie har tradition for at lave børn på p-piller (Sørens lillebror og lillesøster er lavet på p-piller. Hans storebror har en datter som vist nk også er lavet på p-piller. Hans lillebror har 6 børn, hvor af 2 vist nok er laver på p-piller og en på gummi og sæddræbende creme...ifølge dem selv) hehe.

• #23   29. aug 2011 Puha, ja okay. Så er det vist "heldigt" nok smiley Synes man hører om flere og flere, der bliver gravide på p-piller.

• #24   29. aug 2011 Ja det syntes jeg også. Apropo... Sidder lige nu og ser "krop umulig" på tv2, hvor de lige nu snakker om teenagere der er på p-piller, men er blevet gravide alligeveld........fordi de glemmer at tage pillen, og så tager de den når de husker den (altså bliver den indtaget lidt på må og få). Så er der jo ikke noget at sige til de bliver gravide:-o

• #25   29. aug 2011 GODT du skrev det. Jeg havde helt glemt, at det kom, så nu er det startet forfra. smiley
    Men nej, så er der da ikke noget at sige til det. Så er man vist selv ude om det smiley

• #26   29. aug 2011 Ja. Hvis man glemmer at tage pillen, men vælger ikke at beskytte sig på anden vis, så er man vist selv ude om det smiley

• #27   30. aug 2011 De p-piller jeg tog var ikke overtrukket med sukker. Det var sådan nogle det smagte af kodimagnyl hvis man ikke fik dem hurtigt nok ned... Ad ad ad.
    Jeg tænker at måske ikke er så meget af de lugter. For piller der er i folie, skal ikke kunne lugtes da folien er lufttæt.
    jeg tænker mere at hunden har set ejeren spise dem, og tænker så: DET ER GUFFERE, DEM ÆDER JEG DA....

• #28   30. aug 2011 Olivers mor- Jeg tror ikke Bella (min venindes hund) har set min veninde tage sine piller, for hun tager dem når hun går i seng, og Bella bliver lukket ude af soveværelset om aftenen. Riki (min hund) har heller aldirg set mig tage mine Gerimax fordi dem tager jeg når kæresten går morgentur med ham, men det var stadig det eneste Riki stjal fra spisebordet en dag han var alene hjemme og jeg havde glemt at ligge dem op i skabet. Men hvad søren det så er der gør at de SKAL æde de piller, det ved jeg ikke smiley

• #29   30. aug 2011 Hmm ja så er det da underligt. Kan bare ikke forstå hvis de kan lugte dem igennem folien.

• #30   30. aug 2011 Det ved jeg heller ikke om de kan, men når man ser hundene i politiet og lufthavnen mm, der kan lugte sig frem til våben, sure sokker og stoffer der er pakket godt ind i pap og plastik og 50m tape og gemt i lufttætte bøtter, så vil jeg godt lade tvivlen komme deres næse gode hehe smiley

• #31   30. aug 2011 Ja det vil jeg da også. Men de hunde er jo også trænet til at finde de ting.
    Men så er der bare nogle hunde som er mere vakse end andre. Ingen af mine mange hunde har nogensinde intresseret sig for mine p-piller...

• #32   30. aug 2011 Vi leger meget "find ..." i det høje græs. Og det kan være alt fra hans aftensmad der er kastet ud, bolde, hans bamser, gamle fodboldstrømper med hunde guf i og meget meget mere. Jeg har dog aldrig brugt piller hehe, så min teori er stadig han kan lugte dem og de tilsyneladende dufter godt :-). Bella er ikke så gammel, men hun er åbenbart en s*ide go sporhund. Uden at ha' trænet hende, finder hun sommetider Riki's hundeguffer før han selv gør. Det er dog kun det spiselige der intresere hende hehe smiley

• #33   30. aug 2011 Min hund gider bestemt IKKE det der søge noget. Han kigger på mig som om. HALLO har du tænkt dig at jeg skal finde dem. NAHAJ det kan du sgu gøre selv. Og så sætter han sig på sin røv.
    Men er de andre hunde vil han gerne...

• #34   30. aug 2011 haha kan lige se det for mig hæhæhæ smiley

Kommentér på:
Hand har spist P-piller. Hurtig hjælp

Annonce