{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fiskefrikadeller
  • #1   10. aug 2011 400 g fiskefilet, fx af torsk eller sej
    1 tsk groft salt
    1 lille løg
    2 spsk hvedemel
    1 æg
    1 dl letmælk
    1 spsk rapsolie til stegning

Remoulade:
    1 dl cheasy fraiche 9%
    1 spsk let mayonnaise
    1-2 tsk stødt karry
    2 gulerødder
    100 g blomkål
    1 spsk kapers
    50 g drueagurker
    Salt og peber
    1 bundt purløg

Tilbehør:
    4 skiver rugbrød, 300 g
    1 salathoved
    1 citron

1. Skær fiskefileterne i mindre stykker og kom dem i en foodprocessor. Tilsæt salt og kør, indtil fiskekødet er hakket og sejt.

2. Kom farsen i en skål. Hak løget og tilsæt det. Krydr med peber og tilsæt hvedemel, æg og mælk. Stil farsen køligt i ca. 30 min.

3. Varm olien på en slip-let pande. Form farsen til 8 frikadeller og steg dem gyldne i ca. 7-8 min. på hver side.

4. Rør cheasy fraiche med mayonnaise og karry. Skær gulerødderne i tændstiktynde strimler. Del blomkålen i buketter og skær agurkerne i små terninger. Vend gulerødder, blomkål, kapers og drueagurker i dressingen. Smag til med salt og peber og tilsæt klippet purløg.

5. Server fiskefrikadellerne på godt rugbrød med salat, remoulade og citron.

• #2   10. aug 2011 nice.. vil give mig i krig med dem, det er første gang jeg selv skal lave fiskedeller

• #4   10. aug 2011 har jeg skam også
    men der skal vel lidt mere i end bare fars

• #5   10. aug 2011 Maiken - nej fiskefars er klar til brug. Men det smager meeeeeget bedre at lave det selv.

• #6   10. aug 2011 - 300 g. Hakket fisk og gerne 100 g. Laks i meget fine tern
    - 100 g. Feta i blok
    - 1 løg
    - 1 æg
    - 1 ½ spsk. Mel
    - 1 dl. Mælk
    - 1 ½ spsk. Kapers
    - 1 ½ spsk. Dild
    - salt og groft kværnet peber.
    Fiskefarsen blandes med salt og fine tern af laks. Feta i fine tern, kapers, hakket dild og løg vendes i farsen og den smages til med salt og peber. Skal hvile i køleskabet i 1 time ca. Og evt. Spædes til med mælk. Fiskefrikadellerne steges gyldne i fedtstof ved medium varme.

Du kan bare købe fisken færdig blendet ved fiskehandleren eller i butikkker, det er nemmere

• #8   10. aug 2011 ok

• #9   10. aug 2011 Jeg plejer at købe den færdig hos fiskehandleren og så selv tilsætte ting og sager smiley

Favoritten herhjemme er med hakkede kapers og dild smiley
    Lavede også nogen med persille og lidt grov sennep og de smagte også rigtig godt smiley

• #10   10. aug 2011 Uhhhmmmmm kapers!
    Hvornår ska vi komme og spise skønne Louise?

Kommentér på:
fiskefrikadeller

Annonce