1.964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjælp fondant hjælp fondant

Hej alle tøser.. smiley
Ja jeg har nu også kastet mig lidt ud i det kagesjov..;) men er stadig på meget begynderstadiet..hihi..:) Jeg har købt sådan noget købe fondant har lavet 4 kager nu, men det er som om min fondant smelter når den bliver lagt på og har lagt der lidt, ja den smelter simpelthen og skiller ad og glider ned af siderne, hvad gør jeg forkert?? hjælp;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp fondant
  • #1   17. jul 2011 Har du smurt dine kager op med smørcrem evt inde du putter fondant på?

• #2   17. jul 2011 Er kagen varm når du ligger fondanten på? Hvad smører du kagen med inden du overtrækker den?

Knus fra Rikke

• #3   17. jul 2011 nej kagen er ikke varm, cremen er det crem som også er indeni kagen, tobleronecreme eller daim crem har det været.. Det ligesom der sker en proces lige så snart den bliver taget af køl, så begynder de på det smelten...

• #4   17. jul 2011 den første kage jeg lavde smeltede fondanten og fik afvide det var for sukkeret i cremen "spise" fondanten så den smeltede. Så smøre altid op med smørcrem eller ligende inde der kommer fondant på.

• #5   17. jul 2011 Heidi. okay så må jeg lave den med smørcreme, men hvordan laver du den?? smiley og tak for svar.. det er da pisse irriterende at lave en fine kage syntes man selv, også smelter skidtet for en.. smiley

• #6   17. jul 2011 Ja det er mega øv- men fin at lære af sine fejl.

der er MANGE forskellige opskrifter men nogen af mine yndlings er dem her:
    Uden æg (nem og lige til)
    100gram smør og 100gram flormelis.
    1. Bland det hele med en elpisker og så kan du evt tilsætte 2 spsk kakao hvis du vil ha den mørk

Smørcreme med æg

300 g smør, 600 g flormelis og ca ½ past. æggeblomme og så får maskinen lov at lave arbejdet, pisker det ca 10 min ved fuld skrald, så bliver den helt hvid, og luftig og har næsten ingen smag.
    Hvis man ønsker smag kan man bruge feks:
    Lidt fintreven citron skal.
    2-3 spsk ren kakao.

Jeg bruger os gerne en nutellacrem-men der er masser af opskrifter på nettet hvis det er.

• #7   17. jul 2011 Heidi- mange tusind tak skal du have..;)

• #8   18. jul 2011 Så lidt... Du siger bare til en anden gang

Kommentér på:
hjælp fondant

Annonce