{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Tosset og grædefærdig :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg var for en måned siden hos min læge, fordi jeg følte mig sådan lidt nede for tiden, pga alt det med Olivers far og det bøvl. Følte at jeg måske var ved at udvikle en svag depression, og ville derfor gerne et par gange til psykolog.

Da jeg opsøgte lægen mente han dog at jeg skulle begynde på lykkepiller istedet, hvilket jeg ikke vil da jeg ikk mener at det er løsningen. Kom hjem med en recept på lykkepiller og ingen henvisning til psykolog. Jeg er på KH og de skulle have en lægeerklæring, hvilket han ville skrive til dem.

Da jeg så kom ned til møde hos min sagsbehandler på kommunen, Lagde hun den modtagede lægeerklæring på bordet foran mig, hvor til hun svarede "jaa det passer vist ikke rigtigt, det der står her" Jeg læste den og fik mildt sagt et CHOK! Der stod bla at jeg altid havde haft depression (hvilket jeg ALDRIG har haft før) Og der stod at jeg igennem flere år havde fået antidepressiv medicin (hvilket jeg ALDRIG har fået) Der stod at jeg havde et ustyrligt temperement /hvilket jeg bestemt IKKE har) Og at de desuden lige skulle være obs på at jeg altså boede alene med min søn (lidt som i at han egentlig ikk troede jeg kunne passe ham) Jeg brød helt sammen da jeg så hvad der stod for alt var løgn, og min sagsbehandler ja hun var total målløs !!

En uge forinden lægeerklæringen blev skrevet, var vi til 2 års undersøgelse med Oliver. Hvor han har skrevet at han var en super dreng, der intet manglede, han var rigtig dygtig til at tale, og var ellers super tilpas.

Jeg forstår det ikke, og jeg ved ikke hva jeg skal gøre, da jeg ikke vil ha sådan en omgang løgn til at stå i min jornal - her tænker jeg mest i forhold til Oliver, da han jo beskriver mig som en dybt syg pige der næsten ikke kan tage varer på mig selv.

har i prøvet nogen lign. ? Hva syntes i jeg skal gøre? og kan det være han er sådan, fordi jeg afslog hans tilbud om lykkepiller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tosset og grædefærdig :'(
  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #2   15. jul 2011 Jeg ville ringe op til lægen, og spørge hvorfor han har skrevet sådan noget til sagsbehandleren.

  • #3   15. jul 2011 ring til lægen og spørg hvad f..... han har gang i?? Havde jeg nu nok gjort med det samme smiley

  • zandra n
    zandra n Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
    #4   15. jul 2011 ja jeg ville også kontakte lægen omgående for at få en forklaring..

  • #5   15. jul 2011 Ov i helved jeg havde omgående kontaktet lægen og givet ham er fyring af den anden verdens krig. Forstår virkelig godt du er ked og sur over sådan en gang bras! tror jeg ville ha en forklaring på hva han lige mener med det han har skrevet, hvis jeg var dig

  • #6   15. jul 2011 syntes bestemt du skal ringe til din læge og høre hvad f..... meningen er, du kommer og spørger om du muligvis kan få nogle samtaler med en psykolog fordi du måske tror du er ved at få en depression,men han så stikker dig nogle lykke piller, det hjæper jo ikk ligefrem på det hele?
    du har rat til en forklaring og vil han ikk give denne ville jeg bestemt klage over ham, det er sgu for lavt af ham og uproffesionelt.


  • #8   15. jul 2011 han har ferie lige nu og de næste 2 uger smiley så kan ikke kontakte ham før, har lige været nede ved lægehusets sekretær men hun sagde bare at det skulle jeg ikk regne med at kunne få fjernet igen når det først var skrevet der.

    Hvor skal jeg klage henne ? Kan ikk få fat i patientklagenævnet.


  • #11   15. jul 2011 Hende læge sekretæren er jo ikke rigtig klog. Alt kan ændres, specielt en forkert lægeerklæring. Din journal kan jo bruges som dokumentation på, at du ikke har sådan en sygehistorie som lægen skriver.
    Hvis du er usikker på, om du selv kan stå fast - så få én til at gå med dig som moralsk støtte. Så undgår du at blive tromlet ned.


  • #13   15. jul 2011 HOLD OP ET CHOK...
    Jeg ville nu altså snakke med min læge, og høre hvorfor alt de usandheder er skrevet. Så må han sige om der blevet lavet en fejl, og ellers må han jo have en god forklaring om hvorfor han har skrevet om dig som han har. Jeg ville medbringe et vidne, som kan høre hvad han har at sige til sit forsvar.

    SÅ VILLE JEG BEDE OM AGTINDSIGT OG SKIFTE LÆGE....


  • #14   15. jul 2011 Få en kopi af lægeerklæringen og en kopi af din journal oppe hos lægen. Den har du KRAV på at få udleveret - og gør det INDEN din læge kommer fra ferie... For når han kan finde på at skrive sådan en lægeerklæring, hvad kan han så ellers finde på at gøre for at begrunde hans erklæring.... smiley

    Kan virkelig godt forstå du både er chokeret og MEGET sur, ville jeg godt nok også være...

    Når du har fået kopierne, så tag kontakt til patientklagenævnet og spørg dem til råds, og vær klar ti lat starte en sag hvis der bliver eventuelle problemer med din læge.
    Når din læge kommer fra ferie, så tag derned - og tag en anden person der er sat ind i sagen med dig til støtte.
    Du kan håbe på at han undskylder, og han "bare" er sådan en sjuskehoved at han har byttet om på dig og en anden... så han får tingene bragt i orden med det samme. Kan også være han er et dumt svin, men kan ikke se hvad han skulle få ud af det...
    Men lige meget hvad så ville jeg få ham indberettet - også selvomd et er en "sjuskefejl" er jo ikke sikkert det er den eneste af den slags han har lavet...

    HUSK at tale behærsket og velformuleret til ham hele vejen igennem, han har en gang skrevet ustyrligt temperament, så giv ham ikke nogen glæde over at du hidser dig op smiley

    Til slut kan jeg da kun råde dig til at skifte læge... for jeg ville da ikke have tillid til sådan en mand igen...


  • #15   15. jul 2011 alt kan slettes jeg var trist som barn efter min mlor og far gik fra hinanden og fik en diagonse af lægen den kæmpede jeg for at få slettet i over 4 år men det lykkes og har i dag et papir på at jeg intet fejler og er helt normalt menneske. så op og hent din journal den kan du få med det samme ring til patient klagenævntet og forklar dem sagen og så få en tid til din læge lige så snart han kommer tilbage be ham om at trække den retur vil han ik det går du i retten og få en adovokat på

  • #16   8. aug 2011 Hejsa piger !!

    Jeg skriver først nu fordi jeg har haft så meget flyvende om mine ører :'/ Lang historie...

    Men ja jeg snakkede med min læge og han siger til mig at det er fordi han ikk er så god til at skrive dansk ... ehm ja flot idiot - så burde du sku nok ikk blive læge .. men han vil ikke slette det fra min jornal, da han ikke mener at det er nødvendigt. Så jeg har kontaktet patientklagenævnet .. håber bare på at de vil gøre noget ved sagen, fordi jeg syntes ikke det er iorden, hvis han ikke kan ordentlig dansk kunne han vel ikke have en lægelig uddannelse ??? Eller er det mig der er forkert på den ?


  • #17   8. aug 2011 Ikke vil slette... han må sku da i det mindste rette det, så der står det der SKAL stå, og ikke den gang lort...
    Han kan vel også forstå at det kan volde dig store problemer mange år frem i tiden, at der står sådan noget i din journal.

    Kan godt forstå du er gået videre med det, for det skal da bare bringes i orden.


  • #18   8. aug 2011 og har han så store problemer med hans sprog... så må han indtale på en diktafon under konsultationen, og så have en assistemt til at skrive det ind, hvis den lægesekretær han i forvejen har ikke kan nå det.

Kommentér på:
Tosset og grædefærdig :'(

Annonce