{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Boligsikring... {{forumTopicSubject}}

Jeg er flyttet fra lejlighed til hus, og selv om vi har boet her siden slutningen af maj, så søger jeg først boligsikring på lejemålet gældende fra 1. juli, da jeg lige havde 1 måned med 2 boliger og jeg fik boligsikring på den gamle lejlighed.

Nå jeg har så bøvlet med el og sprængte sikringer idag, og får så snakket med udlejeren om det og han kommer ind og kigger. Udlejeren bor selv på adressen, bare i et anneks.
Jeg får så at vide af hans kvindelige gæst, at hun jo reelt bor i mit ny-lejede hus! Så står jeg dér og forstår bare meget lidt. Hun er åbenbart på kontanthjælp, og har sin adresse i det hus jeg lejer og vil søge boligsikring til.
Efter 5 min. har jeg sundet mig og går tilbage til både udlejeren og hans gæst, og siger at jeg SKAL have bolig sikring på dette lejemål, ellers kan jeg ikke få det til at hænge sammen. De mener så at det burde jeg sagtens kunne få. Ydermere viser det sig, at udlejeren ikke har 2 registrerede adresse her, så han bor også på adressen.

Jeg kan godt se, at det måske virker indviklet. Jeg har en lovlig lejekontrakt, hvor der intet er nævnt deri omkring dette adresse fusk.
Jeg er enlig, eftersom den anden halvdel bor og arbejder i England og vi deler ikke økonomi. Men jeg får også SU på enlig forsøger satsen og friplads til min datter. Alle de ting ryger sig sgu da en tur hvis der er så mange mennesker på min adresse.

I en anden tråd omkring engangsydelser til baby udstyrsindkøb, sagde jeg selv at man jo har en borgerpligt til at melde fusk. Hvad gør jeg hvis det hele nu bryder helt sammen for mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boligsikring...
  • #1   21. jun 2011 jeg ville tage kontakt til kommunen og høre hvad du skal gøre og hvad du skal forholde dig til...

du er nød til at tænke på dig og dit barn før udlejeren. og betyder det du må flytte igen kan jeg godt se det ikke er det nemmeste eller fedeste.. men på den anden side kan han fuske på den måde hvad fusker han så ikke mere med!!

• #2   21. jun 2011 ej dog! snak med kommunen ja , ellers ved jeg virkelig ikke smiley

• #3   21. jun 2011 burde de have informeret dig om, man kan jo ikke engang sige til udlejer og gæst de så skal betale det du mister for du mister jo faktisk skide meget !
    Ville simpelthen tage kontakt til kommunen og melde det, og ja spørge hvad du skal gøre ? og skynde mig at finde et andet sted at bo !

• #4   21. jun 2011 Jeg tror nemlig ikke bare at jeg sådan lige ville kunne flytte. Jeg har selv betalt 22.300 i indskud/depositum på huset. Lige efter jeg var flyttet ind overhører jeg udlejeren have en samtale hvor han siger, at han "ikke ejer kongens mønt" og et par dage efter har han købt en 3 ugers ferie til USA samt købt nye materialer til at bygge hans eget anneks om. Jeg tror han har brugt mit indskud smiley

Jeg har ikke lige råd til pt. at melde mig ind i Lejernes LO, men kan godt selv se, at det er den vej jeg skal. Skulle bare høre om der var nogen der kunne be- eller afkræfte at man ikke kan få boligsikring med så mange mennesker på adressen.

• #5   21. jun 2011 tror jeg ikke du kan når de voksne ! ligesom du mister friplads osv.
    ville simpelthen ringe og snakke med kommunen og forklare dem hvordan det hang sammen, og hvad du skulle gøre osv. de må kunne forklare dig det.

• #6   21. jun 2011 du vil miste alle offentlige tilskud du får nu.

• #8   22. jun 2011 Kender andre der har problem li dit og de klar gøre for det til kommunen ok klare tit frisag

• #9   22. jun 2011 Tak skal I have for jeres svar.

• #10   22. jun 2011 Jeg har en veninde som bor "til leje" i en kammerats lejlighed sammen med ham...
    Hun får boligsikring, friplads og forhøjet børnebidrag da de ikke bor sammen som sådan...
    Så tror måske der er en mulighed for at det vil kunne lade sig gøre..:)
    Ring på kommunen og undersøg det!!!

• #11   22. jun 2011 Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er hun tilmeldt din adresse men bor der reelt ikke? Hendes indtægt skal medregnes i beregningen af boligstøtte.

Personligt ville jeg kontakte folkeregistret og få hende fjernet fra din adresse. Forklare dem sagen. Din udlejer kan ikke gøre så meget, når du har din lejekontrakt.

• #12   22. jun 2011 Næ og din udlejer behøver ikke vide det dig der har ringet det kan jo være hvem som helst der har givet et anonymt tip om der bor en del på adressen ! Tænker hvis hun er en kæreste eller nær ven bliver han måske ikke speciel glad og medgørelig hvis du går ind og brokker dig xD
    MEN Din udlejers indtægter skal også regnes med i boligstøtte osv.

Kommentér på:
Boligsikring...

Annonce