{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Samvær mor nægter ? {{forumTopicSubject}}

Godaften Bg smiley

Jeg har lige lidt på hjertet.. en af mine venner ringer her til aften om han ikke lige kan komme over & selvf kan han det! Det viser sig af sidste Onsdag blev knægten her far for aller første gang, men han hørte det altså ikke fra moren til barnet, der imod fra nogen bekendte, farmand forsøger efterfølgende af komme i kontakt med mor, men uden held, han er lige ved af gå ud af sit gode skind for han vidste altså ikke lige af han skulle være far! Nå men pigen her hun er 16 & tager ikke tlf når han ringer, svare på sms eller face..
Han vil rigtig gerne se sin søn & være der 180% for det her barn, Men det er helt nyt for ham, så han ved ikke hvor han står..

er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan han skal forholde sig? hvem han skal kontakte for af få samvær mm? smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samvær mor nægter ?
  • #1   10. jun 2011 Bliver han ikke automatisk kontankte ?
    Tænker på , hun skal jo skrive hvem faderen er ..

• #2   10. jun 2011 Nej det gør man ikke, moren får et papir ind af døren, de skal aflevere på kirkekontoret hvor far & mor skal skrive under på af far er far inden barnet er 14dage, de papir skal de hente på nettet selv smiley
    Men de papir kan hun jo os bare nægte ham.. eller gemme hvis man kan sige det sådan, hun er desværre typen der kan finde på det..

• #3   10. jun 2011 har kan han få en masse hjælp

http://www.foreningenfar.dk/

held og lykke

• #4   10. jun 2011 Min første tanke var lidt det samme som Ninna's?
    Hun SKAL jo skrive en far på??

• #7   11. jun 2011 Stakkels dreng, pige og ikke mindst barn. Sikke et rod at blive født ind i...

• #8   11. jun 2011 siger det samme som de andre.. der skal skrives far på¨.. man kan ikke længere bare skrive ukendt på.. så hun skal opgive navnet på vedkommende hun tror er far.. kan jo sagtens være hun mener en anden er far og har skrevet ham på, men blir der lavet en fadersskabstest der viser han ikke er fareren, blir hun kaldt ind på statsamtet og skal oplyse hvem og hvor mange hun har været sammen med, op til graviditeten

• #9   11. jun 2011 Han kan skrive til forvaltningen at han vil have faderskabssag da han tror han er far til hendes barn så kontakter de hende og ham også får de lavet dna!!
    Det er jo ret nemt at udfylde erklæringen uden ham og når han ikk er på får han ikk fælles myndighed!!

• #10   11. jun 2011 Hun har jo lige født i onsdags og hvem ved hvordan fødslen har været? Måske hun trænger til hvile og ikke lige tænker så meget på sin mobil eller så er hun ikke klar til at tage "samtalen" med ham endnu.. Der kan være mange muligheder smiley

• #11   11. jun 2011 de har snakket sammen engang efter fødslen, hun har været gravid de har været kærester imens men de gik fra hinanden inden man kunne se noget på tøsen.. Knægten er 24-25år s; så forældrene til pigen gør alt for de jo ikke skal ses eller have kontakt..

Jeg bedre ham kontakte amtet så må de vejlede ham videre smiley Tusinde tak piger

• #12   11. jun 2011 Ja, der skal skrives en far på... Og ja, hun kan snyde ham for de første papir, MEN! er der ikke udfyldt og afleveret en omsorgs og ansvars erklæring inden 14 dage, går den automatisk i amtet, og der vil moren blive kontaktet med henblik på at redegøre for sin/sine seksuelle partner/partnere omkring undfangelses tidspunktet, derefter bliver han/de kontaktet medhenblik på faderskabs sag...

Mit råd er at din kammerat selv tager kontakt til amtet, forklare dem sagen, og høre hvordan han skal forholde sig...

• #13   11. jun 2011 Jeg vil bare lige sige at hvor er jeg ked af at hører disse historier om unge piger som nægter fædrene samvær, eller ikke fortælle at de har født DERES barn.. Har selv en bekendt som pludselig blev kontaktet at han var sku blevet far for 4 mdr siden og nu ville moderen have at han skulle tage sig at pige i weekenderne hvilket han også gør nu. Men jeg forstår det simpelthen ikke. Børn har sku ret på at have deres far, så hvorfor skal mødrene tage den beslutning, det er altwså ikke fair overfor barnet eller fadderen..!

• #14   11. jun 2011 Hov, jeg håber virkelig at han kommer til at se hans barn.. Jeg x'er fingre for at han får lov af amtet og at de på et eller andet tidspunkt vil begynde at samarbejde...

• #15   11. jun 2011 Det er ikke kun unge piger der gør sådan... Men jeg kender en lignene situation hvor faderen først fandt ud af at pigern var gravid da hun var over 7 måneder henne og han valgte selv samvær fra..
    Jeg forstår godt hvorfor hun handlede som hun gjorde, jeg forstår dog også at faderen synes det er frustrenede.
    Det er ikke altid man forstår hvorfor folk handler som de gør hvis man ikke kan sætte sig i deres sted....

• #17   11. jun 2011 torben: helt ærlig hvad er det for et sprog? du kender hverken den ene eller den anden.. du kan ikke opdrage følelser væk, hvis de var glade for hinanden.. det er sku da meget normalt at der er alders forskel, og mange piger på 16 er moden i dagens danmark.

• #19   11. jun 2011 Ulovligt? hun er jo 16? og derfor er der da ingen grund til at sviine nogen man ikke kender på den måde.

• #21   11. jun 2011 hvor står det..? den regl har jeg ikke lige hørt.. er endelig os lige glad med hvordan reglerne er.. hvis de kunne lide hinanden så er alderen da fuldstændig lige meget, og det har intet med opdragelsen at gører. og så bliver man da os lidt pist over den negative tone torben lige kom med, og hans udtagelse om nogen han ikke kender

• #23   11. jun 2011 hmm det må han så gerne.. det er kun ulovligt hvis han har udnyttet sin alder til at have sex med hende.. hvilket højst sandsynlig ikke er tilfældet da de var kærester.

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/emner/345.html

• #24   11. jun 2011 Dina,
    den seksuelle lavalder er altså 15.. Så hvis pigen VAR fyldt 16 da hun blev gravid, er der absolut intet ulovligt foregået.

Om det er etisk korrekt kan så diskuteres, men under alle omstændigheder er det vel en positiv ting at den unge mand gerne vil i kontakt med pigen, og lære sit barn at kende?
    Det kan vel aldrig være negativt at en mand reagerer på denne måde, på SÅ stort et chok.

TS,
    har han overvejet at tage kontakt til en advokat, og på den måde få den korrekte vejledning og hjælp, til hvordan han kan få lov at være en del af sit barns liv?..

• #25   11. jun 2011 Torben,
    pædofili er en voldsom anklage. Jeg vil nok mene det handler lidt om hans grænser og den slags, men igen er det ikke det emnet handler om.
    Pædofile tænder på små børn, og selvom du og jeg nok betragter teenagere som børn, er det ikke sikkert han gør..
    Og en 15-16-årig ligner sjældent et lille barn, nu om dage..

• #26   11. jun 2011 torben: helt ærlig, hør dig selv.. :-s

• #27   11. jun 2011 Vi ved jo ikke om de også var sammen da hun var 15 år men ja jeg synes heller ikke det er passende med så stor aldersforskel når pigen er så ung...

• #28   11. jun 2011 Torben du burde virkelig, VIRKELIG tag og moderere dit sprog og dine beskyldninger.
    En ting er at det er en voldsom anklage at komme med, men det kan jo faktisk være at pigen var den der havde sørget for at være sammen med den unge mand.

• #30   11. jun 2011 kan faktisk slet ikke se hvad alderen har med spørgsmålet at gøre.. Syns man skulle ta og holde sig til spørgsmålet istedet for at komme med sine personlige meninger til fyren og pigens alder..

• #31   11. jun 2011 alder er ligegyldig,

nå men til TS,
    hun skal jo angive en far til statsamtet, og der får han et brev hvi det er ham hun angiver. men der kan gå lidt tid desværre

• #32   11. jun 2011 Jeg synes alderen har en betydning hvis min datter på 15 år havde været sammen med en på 24 år så ville jeg nok også lige havde nogle forbehold imod ham... Ja måske ville det havde været normalt hvis hun var 25 og han var 34 men det er de jo altså ikke...

• #33   11. jun 2011 Så holder vi os lige til emnet igen ik? smiley Utroligt!

Nå men knægten tog derud igår, de nægtede af lukke ham ind, men forældrene til pigen blev så & snakkede med min ven.. & til sidst kom pigen ud med den lille dreng de har sammen!
    De har nu snakket sammen & min ven ser sin lille dreng, eller har set ham to gange! smiley

SYNES DET FLOT DER ER NOGEN " MÆND " DER KAN FINDE UD AF & VÆRE SAMARBEJDTVILLIGE - HUSK PÅ DET ER IKKE ALLE DER ER DET JO! smiley Jeg er meget stolt af min ven!!! smiley

• #34   11. jun 2011 Hvis du var lidt mere ansvarlig sad du ikke på nettet & skrev sådan smiley så brugte du din sunde fornuft ik sveske smiley HOLD DIG TIL EMNET ELLER FÅ EN UDSTEMME!!!!

• #35   12. jun 2011 Torben, jeg siger ikke noget med at aldersforskellen er god, jeg har min egen personlige mening om det, som jeg ikke mener burde komme ud her, da det ikke var det emnet blev oprettet for! Et spørgsmål blir stillet om noget helt andet, og det er det "stifter" vil vi skal svare på! Din personlige mening er der ikke nogen der kan bruge til noget!

• #36   12. jun 2011 Torben jeg kan kun sige at ja man er to til at danse tange,. Men jeg mener stadig ikke det berettiger dig til at kalde ham pædofil.

Kommentér på:
Samvær mor nægter ?

Annonce