{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Vægttab {{forumTopicSubject}}

Hejsa - Jeg har et spørgsmål til et massivt vægttabt. I får lige baggrunden for ønsket først..

I sommeren 2006 er jeg meget aktiv med hensyn til sport og motion. Gik frem og tilbage til skole (6 kilometer hver vej) og spillede fodbold og en masse andet i min fritid for sjov med drengene. Mad var ikke noget der sådan faldte en ind, da man aldrig var hjemme og derfor ikke fik aftensmad i så store mængder da man bare tog et par skiver rugbrød når man kom hjem. Mine forældre vælger så at flytte og jeg flytter sammen med kæresten og hendes forældre (længere historie) hvor der altid var fyldt op i køleskabet - Da vi nu bor sammen og hun tjener en god sjat penge ved at arbejde og ikke betaler noget for at bo hjemme. Ender det med at der hele tiden er slik/sodavand og alt muligt usundt indenfor rækkevidde - Pizza og fast food bliver der også spist en del af. Da jeg nu er sammen med hende og ikke rigtig har så megen interresse i sport og motion, bliver det lagt på hylden og film + tv stener foran sofaen er nu beskæftigelsen 24/7 (næsten hah) Det resulterer i at jeg efter sådan en livsstil i et halvt år har taget 30 kilo på ( Vejede 60 da vi startede med at være sammen, 1,70 m høj) og nu var oppe på 90 kilo. Det slog mig først dér hvad for en livstil og næsten død jeg havde valgt. jeg ville gøre noget ved det, men udskød og udskød. Så kom nyheden om at vi skulle have barn midt i det hele, og vægttab kom ud af billedet igen. jeg stod så et år senere (november 2007) og havde taget yderligere 30 kilo på, så jeg var oppe på i alt 120 kilo nu. Dvs, dobbelt vægtforøgelse på et år!!! Jeg har nu holdt den der, da min krop har vænnet sig, og vi er flyttet for os selv med barnet - Men mad er stadig en alt for stor del af hverdagen. Vi lever rimelig usundt og min dame har også fået 25 kilo ekstra.

Jeg kigger i bakspejlet og væmmes ved det hele. På et enkelt år vender jeg fra at være fysisk i topform, til ikke at kunne gå igennem strøget uden at få mega ondt i ryggen og hudløshed ved lårene (JEG ER UNDER 20 ÅR!). Det gør mig deprimeret og er udemærket godt klar over jeg ikke skal whine da jeg selv er skyld i det, og selv har bestemt hvad der er røget ind igennem ædespalten.
Nu da jeg ikke engang kan holde ud at gå med min søn vil jeg have der bliver gjort noget og spørg derfor til andres erfaringer og eventuelt gode råd. Og hvis der er nogle som har løst til at håne osv. Må i gøre det, jeg er selv klar over det sjovt nok og har fandme også tænkt mig at gøre noget ved det nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab
  • #1   14. sep 2008 ja dit stofskifte er jo nok lavt så det er vigtige at holde det lige for ikke at gøre det værre.

men jeg har også levet så usundt at man skulle tro det var løgn. var afhængih af chokolade og kunne bare ikke spise frugt og gulerødder og sidde med den der vandflaske som de andre piger fra klassen på mit studie gjorde, og når jeg handlede var det med øjnene. En masse slik og usunde sager, pakker med magnum is der blev spist samme dag allesammen og en marabou plade samt mere senere. Gad ikke vand og skulle hele tiden spise foran computeren og det kørte i det hele taget i en rigtig ond cirkel. engang var jeg meget aktiv med sport men mistede interessen og vidste godt at jeg ikke gad det der med at træne selvom jeg ville ønske jeg var en af dem der bare nød det.

og jo mere man stiger i vægt jo mere uoverskueligt bliver det og så lader man stå til. Få fat i en diætisk for man bliver afhængig af sukker, som kroppen higer efter og det er noget af det hårdeste at vænne kroppen af med igen men det kan lade sig gøre. man er ikke født sliksulten det er noget man bliver efter vane som jeg selv gjorde og har altid haft en sød tand.

så flyttede vi og havde ikke rigtig råd til bil så blev vænnet til at cykle 6 km ind til byen hver dag og hold kæft det var hårdt og har altid hadet som pesten at cykle har aldrig holdt af det. Efter en hel lang måned havde jeg først der vænnet mig til det og hadede det imens og måtte stå af mange gange, og det tog sindygt lang tid. nu blæser jeg bare derind på 13 min og kommer før bussen. elskede at køre med bus men troede ikke at jeg kunne blive vænnet til det, men nu gider jeg ikke bussen mere fordi jeg har vænnet mig sådan til det og min kondi er blevet bedre så det går så meget nemmere end i starten så nu gider jeg ikke vente på bussen og tager hele tiden cyklen selvom jeg fik valget fordi jeg ved at den NU er hurtigere ogjeg ike blir forpustet mere, og så kører den jo lige med det samme både derind og hjem uden ventetid smiley

da jeg blev gravid lagde jeg først det hele om. kunne ikke førhen os yntes det smagte af ad. min kæreste arbejder i frugt og grønt afdeling så han fortalte mig hvilke pærer og æbler der var gode for har altid hadet æbler, men efter vejledning smagte jeg for første gang noget der var bedre end slik.
    men det skal stadig være de samme Pink Lady Cripps æbler fra Netto og Clara Friis pærer -det er altså bare noget helt helt andet.

begyndte at købe grovpasta og grovboller i stedet for dem der ikke var grove og tog mig sammen og købte kærnerugbrød og en masse pålæg og fisk og de ting man skal have. prøvede at købe røget ørred selvom jeg aldrig havde smagt det men old da op det var godt.
    lavede selv pastasalat for første gang. fyldte bare salat, ananas, tomat, kylling og ting i kurven jeg normalt aldrig ville have fyldt i. men brugt blev det og det var super godt, så har prøvet siden at holde trit med at have de samme ting for pludselig var der altid mad i køleskabet man kunne vælge og vrage imellem at spise når man var sulten hvor før var det kun aftensmaden og havde ikke noget man ellers kunne tage ud over slik.
    det er en vanesag det er bare med at gå ud og købe en masse andet end man er vant til og ikke handle når man er sulten for så fylder man i.

ikke køb færdigretter, så hellere noget groft pasta man bare lige kan koge og skære noget salat og tomater, stege lidt kylling hurtigt, ananas og mikse det sammen og spise det i stedet.
    men det er nødt til at eksistere inde i køleskabet før det kan lade sig gøre at man kan spise det jo.

så måtte jeg også vænne mig til havregryn og øllebrød i stedet. lavede havregrød og skar nogen af mine Pink Lady æbler ud og proppede i så det ikke smagte så grødagtigt. det er bare med at køre hårdt på og være kreativ. ud og smide de dårlige ting ud og kun fylde vognen med en masse sundt, så kan man selv være kreativ når man kommer hjem og mikse det sammen til noget mad.

det er bedre end du tror. find andre alternativer hvis du ikke kan vænne dig til vand i starten økologisk hyldeblomst saft eller solbær fra grønnegården er bedre end sodavand plus man får vitaminer og så smager det skide godt.

et er vane, men det er svært at lave om, men når man har vænnet sig til det gider man ikke det gamle igen så får man helt kvalme af at tænke på at man har levet sådan.
    Cykel hver dag i stedet alle de steder du skal hen -det er surt den første måned men det kommer hurtigt derefter til at du ikke kan leve uden cyklen.
    tøm køleren og skabene for lort og ned og købe kartofler, minimælk, grovpasta og grovboller i altid kan riste hvis i bliver sultne. sådanen tager jeg gerne hvis jeg bare har lyst til at proppe i hovedet igen med noget pålæg eller rygeost på. grøntsager og det bedste af frugten for det dårlige der smager træls og kedeligt gør hurtigt at man ikke tager det for lækkersulten hedens skyld, for der er SÅ stor forskel på frugt.
    drop sodavanden og hvis det endelig skal være så køb light.

hvis man har fyldt op af sunde ting i køleskabet spiser man det i stedet for at grovæde sukkerting fordi man er sulten og det er lækkert at køre ind her og nu til et sukker kick.

er sku selv blevet helt stolt af mig selv, at hvis jeg blev sulten som jeg gør næsten hele tiden så vidste jeg at der var gode sager derude og gik ud og ristede et flute og tog noget røget ørred og nogle rejer med salat til.

begynd og spis fisk og kylling og kalkun i stedet for svine og oksekød. det er nemlig meget fedt fattigt og lækkert hvis man laver det rigtige så det ikke er tørt sundt på den kedelige måde. evt hav altid noget stægt kylling i en skål i køleskabet i en skål som der lige kan blandes med noget pasta, skørdet i små bidder og steg det.
    til kæreste tog jeg en kop og blandede olie, salt, peber og karry og soya sammen og malede kyllingestykkerne inden jeg stegte dem så det blev en fantastisk kyllingemarinade. så ville han nemlig med glæde spise det

• #2   14. sep 2008 spis forresten altid morgenmad ellers får man ædeflip efter et par timer i slik og søde ting får så får man mega lyst til det. Gjorde jeg nemlig. sundt musli, havregryn og yoghurt og sådan. det er en vanesag men når man er vant til det blir det lækkert. elelr lav smoothy. har i en masse frugt og nogle frosne jordbær i fryseren er det så nemt lige at kyle i blenderen. blir det for tykt så kom lidt minimælk i. det smager SÅ godt. prøv det af

• #3   14. sep 2008 jeg kedere en som der tabte sig rigtig meget ved at holde op med at drikke sodavand,spise slik og ander søde sager

Kommentér på:
Vægttab

Annonce