7. mar 2010 Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
forvirret hund. {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg aner ikke hvad jeg skal gøre !
Jeg købte for 3-4måneder siden en ældre herre på 7 i den tro at han kunne være alene og kunne med børn og sådan noget ! Og det alt i alt virkelig vigtigt da jeg har min datter og skal starte i skole her efter sommerferien ! Er så efter jeg købte min ældre herre blevet gravid igen.
Og har i mellemtiden fundet ud a et og andet om den lille fyr..
For det første skider og pisser han inden for når han er alene, også selvom jeg LIGE har luftet ham inden jeg tager afsted !
Han går i min blespand og æder alle Lorte bleer !!
Og han viser på ingen måde hensyn til Nena, kan finde på at træde på hende og alt muligt for at få min opmærksomhed.
Og det ikke noget at gøre med han ikke får den for bruger meget tid på ham og sådan men mine børn kommer altså først ! Jeg magter ikke at skulle være åvågen hele tiden over hvor han sætter sine ben, og jeg magter ikke at skulle hjem og tage mig a To børn og tøre lort og pis op HVER dag !
Så står lidt og overvejer om jeg skal a med ham, da jeg virkelig ikke føler jeg magter det når han opføre sig som han gør ! For det jo i rent protest !
Men kan virkelig ikke bestemme hvad der er bedst, om man burde aflive ham, (jeg er hans 4hjem med opdrætter så vidt jeg ved) Eller om man skulle finde et sted hvor de har andre hunde eller sjældent er alene ! For ligeså snart han er med andre hunde laver han intet indenfor og jeg må kun have et husdyr her.
Råd hjælp ? skriver det lige her selvom det også er på HG men synes sku ikke der er meget hjælp om snakken !
Ved godt jeg taler for at komme a med ham, men det altså ikke noget der er bestemt er jo glad for det lille kræ.. synes bare det er så belstende at man køber en hund i den alder i troen om at den kan med børn osv. og så den gør hvad den gør. ved da godt for nogle er det småting men det jo pludselig to små børn og en hund der er snak om ikke bare Nena og hund.
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
Jeg har selv en hund og ved at man hurtigt bliver super glade for dem, men ingen hund er værdig med så mange hjem, ikke noget og sige til hunden ikke helt kan finde ud af det
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
det jo ligepræcis noget der er kommet jo mere han er faldet til.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Men ellers skal en hund som flytter, opfriskes i alene hjemme træning, at være sammen med børn, og hvad må jeg her og hvad må jeg ikke.
Børnenes lortebleer er altså bare mums for en hund. kan vores hund få lov at tømme spanden, så gør han det også.
Så med mindre du har samvittighed til at give hundet et nyt 5 hjem, hvor du er tryk ved at han skal være, så ville jeg sige at han fortjæner at få fred. Han har haft et hårdt liv, med alt for mange flytninger.
mar 2010
Det gjorde jeg i starten og så var der intet, men det kom jo så !
Nå men nu er den kun i køkkenet hvor dens mad, vand og kurv står (der får den mest ro når den vil være alene) men det hjælper ikke på nogen for så gør den det bare derude..
Tania..
Det jo præcis det jeg tænker, det med tid , aflivning og nyt hjem s:
Pernille..
jamen sådan synes jeg bare allerede det er her hjemme !
og en a grundende til jeg valgte en ældre hund var at vfolk sagde de jo ikke skulle trænes i div ting som små børn. og det jo egentlig det han skal.. oh frygter bare jeg ikke har tid/overskud med en på 6måneder og en ny på vej
mar 2010
jeg vidste ikke jeg ville blive hans 4. hjem det fandt jeg ud a bagefter !
sælger løg om en del og jeg dækkede mig ikke nok ind sikkerhedsmæssigt eller hvad man kan sige.
mar 2010
jeg vidste ikke jeg ville blive hans 4. hjem det fandt jeg ud a bagefter !
sælger løg om en del og jeg dækkede mig ikke nok ind sikkerhedsmæssigt eller hvad man kan sige.
mar 2008
Men hvis du ikke har tid, lyst og overskud til at træne med den, så ville jeg nu sige at den efter min mening har fortjænt at få fred.
Det er rigtig synd for hunden, for den er jo forvirret som bare pokker. 4 hjem, og 4 sæt regler.
Men prøv som noget af det første at lukke den i 1 rum, når du ikke er hjemme. Så går du fra den max 5 min, og kommer hjem. Du lader som INGENTING. Ikke før den er faldet til ro, så må du klappe den.
Hvis du roser når du kommer hjem, og den har været bange/urolig, så bekræftiger du bare at det har været frygteligt for den. Så går du gradvist mere og mere fra den i længere og længere tid.
Jeg har ved en anden hund fået det til at lykkes, så hvis du har mod på det, så giv ham en chance. Det er måske den chance ingen andre har givet ham før.
mar 2010
Det skal helt sikkert prøves.. vil jo helst ikke a med den.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- så råd gider jeg ikke komme med, men vil helt klar sige en aflivning. satme synd hvis den skal i et 5 hjem ..
mar 2008
Ang blespanden.Luk døren, så han ikke kan komme derind.
En hund er behovsstyret. Den lader sig styre af dig. Du skal vise at du er leder af jeres flok. Så kommer resten af familien, og til sidst er det den.
Du skal derfor vise at du bestemmer. Du skal lade som om du spiser af dens mad før du giver den det. I spiser ALDRIG på samme tid som hunden fodres. Hunden spiser efter lederen og resten af flokken.
Hvis det er en problem hund, så skal han have retningslinier. Han skal vide hvad han MÅ OG IKKE MÅ.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
En hund skal trænes og opdrages - ligesom et barn.
Man bør ikke anskaffe sig levende ting, uden at sætte sig ind i hvad der kræves.
mar 2010
ja det sku synd og skam du kan sætte dig ned og sige det, jeg har lige sagt at selvfølgelig skulle han have en chance, for vil helst ikke a med ham ! Jeg har IKKE givet op på ham endnu, jeg er virkelig glad for ham, så synes du skal tie stille med at snakke om noget du tydeligvis ikke ved noget om, Som Tania skriver er jeg blevet gravid igen ved et uheld og står og skal være alene mor til to, så det MIG der udtrykker min BEKYMRING for at jeg muligvis ikke kan give ham hvad han har brug for.. det ikke ensbetydning med jeg har ''givet op'' for det har jeg sku ikke !
Joan.
Han skal helt sikkert have chancen, og det måske i ligeså stor grad fordi mine hormoner let bliver pirrede a hans opførsel ligenu og nej det går selvfølgelig ikke ud over ham, han er stadig ligeså Nadiasyg som han altid har været xD
mar 2010
Jeg spurgte ikke hvorvidt jeg skulle anskaffe mig en hund igen !
jeg følte jeg HAVDE sat mig ind i div ting. har læst flere bøger om Racen osv. og rådført mig med div. avlere osv. Og blev a alle rådet til at få en ældre hund da han ikke krævede det samme ! Der er så ting der er kommet frem EFTER jeg har købt ham. bla her til aften som gør det mere forståeligt at han er som han er ! Men det kunne jeg jo ikke vide når køber løg for mig vel ! så drop da dit tis, du aner jo ikke en skid om hvorvidt jeg havde sat mig ind i det eller ej ! fair nok det var ikke helt nok, men det så hvad det er og det har jeg lært a !
mar 2010
TAK
nov 2010
men hun har anskaffet sig en hund, tydeligvis uden overhovedet at have sat sig ind i hvad det kræver?
At den skal trænes, lære at være alene, og lære at opføre sig som hun vil.
Jeg får simpelthen SÅ ondt i røven over folk der gør den slags. Og man ser det bare hele tiden.
Ja, hun er gravid nu, og det var ikke planlagt. Og hvad så? Hun er ung, og har vel regnet med at have hunden i op til 7-8 år endnu, og i den tid er det vel ikke fuldstændig forkert, at antage at der ville komme et barn mere?
JEG synes det er uansvarligt at anskaffe sig dyr, for blot at skille sig af med dem igen.
Og jeg synes det er dumt ikke at sætte sig ind i sagerne, inden man hiver et levende væsen hjem til sig...
nov 2010
du har jo tydeligvis ikke bruget særlig meget energi på at lære ham at være alene hjemme, men derimod blot forventet at han lærte det af sig selv?
Du har ej heller sat dig ind i hvordan man lærer hunden at opføre sig ønskeligt?
For mig virker det ikke til at du har gjort dig særlig mange tanker omkring det hundehold, udover at du har konkluderet at du ikke vil have en hvalp. Og det er da fornuftigt nok, men en voksen hund er ikke en færdig pakke, og den info vil man få de fleste stedet på nettet, hvis man søger lidt på adfærd og træning af hunde. Eller hvis man spørger på forskellige hundefora..
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
mar 2010
Du har fuldstændig ret, jeg har ikke sat mig nok ind i det !
Jeg spurgte folk som jeg stolede på omkring det med hunde, opdrætter mm. og de sagde alle sammen det samme, og derfor tog jeg det valg jeg tog !
Men det ikke ensbetydning med jeg har givet op på ham, for det har jeg ikke !
Det betyder blot at jeg skal på biblioteket imorgen og låne nogle bøger så jeg kan finde en måde at få bugt med problemet på ! det ikke sådan at jeg ØNSKER at komme a med ham, for det vil jeg helt ærlig helst ikke. men jeg vil også gerne give ham det bedste jeg kan, og derfor har jeg tænkt over det, fordi jeg havde fået i vide det var unormal opførsel og han bare gjorde det i protest osvosv. det siger i så det ikke er, og så retter jeg mig efter det og finder en løsning på det for min Hunds skyld såvel som min egen (:
Lærke.. Hold din ....
mar 2010
Selvfølgelig havde jeg forventet at få flere børn ? Men jeg havde ikke forventet at få dem med 14 måneders mellemrum ca og som alene mor ?
ligesom jeg ikke havde forventet at han ville have de 'problemer' som han har.
Tidligere ejers lillesøster informerede mig dog om her efter jeg lavede tråden. at ejer var flyttet fra ham, og efterladt ham i en lejlighed i ca 1½måned hvor han kom to gange om dagen og luftede ham men ellers var han alene hele tiden ! Og det forklare jo så ligesom en del.. Men selvfølgelig kæmper jeg for ham ! Men det var alt sammen info som sælgerhavde holdt hemmeligt for mig.
mar 2008
Jeg siger ikke at det er sådan her i Nadiaas tilfælde. Hun er dog trods alt, efter hvad hun selv skriver villig til at give ham en chance. Der er MANGE som ikke vil give en hund en chance, og bare skaffer sig af med den igen. Køb og smid væk kultur.
Nadiaa spørger om råd til hvordan hun skal gribe det her an. Det er der mange som ikke gør.
Jeg kender ikke nadiaa, men giv hende nu for pokker en chance, istedet for at hagle hende ned. Det er sgu snart de samme tilstande herinde som på HG og KG. HAKKE... HAKKE... HAKKE... Giv hende et ordentligt råd, eller fis af. Ja undskyld men bliver sgu lidt harm.
nov 2010
en hund gør ikke noget i protest. Det kan den ikke. Sådan tænker den ikke.
Hunde er opportunister, og gør hvad der kan betale sig i nuet.
Det er også derfor man ALDRIG må skælde ud, når man kommer hjem til en hund der har lavet ballade. Den har ikke gjort det for at pisse dig af. Var den i stand til at tænke så langt, ville den jo regne ud at der faldt brænde ned, og dermed ikke gøre det
Jeg vil også stærkt anbefale dig at købe nogle hundebøger. Dels om hundens sprog, men også om hvalpe, hvordan de opdrages, samt hvordan man løser problemer.
Gå gerne efter bøger af trænere der bruger positive metoder som f.eks Irene Jarnved, Turid Rugaas, og andre af den slags typer.
Folk som Cæsar Milan, eller andre der bruger hans metoder skal du holde dig langt væk fra.
En hund skal altid opmuntres og belønnes. Aldrig straffes og presses.
En voksen hund er en hund der allerede HAR lært unoder, det er ikke en hund der kan det hele. Og det er ingen garanti for noget som helst.
Din hund kunne måske godt være alene i sit gamle hjem, men har ikke lært det hos dig. Derfor skal du behandle den som en hvalp, og starte helt forfra.
http://www.google.com/search?q=hvordan+l%C3%A6rer+jeg+min+hund+at+v%C3%A6re+alene+hjemme%3F&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBF_da
Mht. hundens adfærd overfor din datter, som jeg læser som værende voldsom, handler det om at lære hunden at være rolig.
Til at starte med kan du have den i snor, når I er sammen alle tre, så du har kontrol over situationen.
Så sætter du dig helt roligt ned med hund og datter, og en masse godbidder, og vælger en kommando, f.eks "rolig", som du stille siger, hvorefter du belønner hunden for at være rolig. Når den ikke er rolig, ignoreres den.
Prøv at søge på nettet på de forskellige problemer du har, eller spørg på hundefora, for der findes en masse gode tips.
Men alt hvad der handler om lederskab og dominans er 40 år gammelt lærdom, og de fleste fornuftige mennesker har heldigvis lært bedre.
En hund prøver IKKE at overtage verdensherredømmet.
Tanja,
men det handler jo ikke om hendes graviditet?
mar 2010
Mange tak, det altid noget andre også kan se hvor uretfærdigt det er.
faktisk gør det mig mega ked a det, sikkert endnu mere pga a hormoner?
Men som jeg har skrevet er jeg jo rigtig glad for det lille kræ, og det han bestemt ikke i tvivl om. og jeg spørg jo lige præcis som jeg gør fordi jeg gerne vil finde en løsning på det, og en måde at beholde ham på.
mar 2008
Start alene hjemme træning for hvalpe. Du kan google det, og så finder du mange gode råd.
mar 2010
Det vil vi begynde på imorgen, og ja jeg blev også meget harm og trist da hun fortalte det. for det har min lille basse bestemt ikke fortjent.
mar 2010
Det vil vi begynde på imorgen, og ja jeg blev også meget harm og trist da hun fortalte det. for det har min lille basse bestemt ikke fortjent.
mar 2010
Mange tak (: Jeg har heldigvis nogle måneder at løbe på endnu har jo først termin i december (: så må bruge dem fornuftigt og håbe jeg kan få det løst
nov 2010
arh ja, Victoria Stillwell kan også klart anbefales!
TS, udover hendes bøger, kan du f.eks også gå på youtube og se nogle klip med Victoria Stillwell. De er godt nok redigeret ned, så de egner sig til fjernsyn, men det giver en ide om hvilken tilgang, du bør benytte dig af, for at få de bedste resultater..
forvirret hund.