{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp til bil køb {{forumTopicSubject}}

Godaften tøser...

Håber i kan hjælpe mig/os lidt... vi står og skal købe bil og vi har kigget rigtig meget på to biler, men vi ved intet om dem...
altså ang hvor meget rep og værksteds besøg der er...
Bilerne er:
MazdMazda 626 2,0i DiTD Comfort st.car
Diesel
Model år: 2002
Pris: 69.900 kr.

Peugeot 307 2,0 HDi 110 st.car
Diesel
Model år: 2003
Pris: 84.900 kr.

har hørt lidt om at man ikke skal tage en peugeot... (ved ikke hvorfor - har bare hørt det)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp til bil køb
  • #1   14. apr 2011 hehe - er ligeglad hvor de kommer fra, skal ikke snakke med bilen smiley

    men det skal være den der er billigst at lave på når den begynder at skabe sig og få fejl...


  • #5   14. apr 2011 Ingen af dem Mazdaen er mega dyr at rep og service, men den holder prisen godt. Peugeot er fransk og går tit i stykker dog får man meget bil for pengene. Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter tyske biler Audi,wv,bmw osv... Min x svoger var mek hos en peugeotforhandler i Lyngby og sagde altid lad vær med at købe peugeot.

  • #6   15. apr 2011 Har selv haft mazdaen. Og mit råd. Lad være. Den er møg dyr i rep. Og går rigtig tit i stykker. Min kom til at koste mig ca 7000 mere end prisen. på 14 mdr. Rigtig øv smiley og den brugte ca 2 liter olie om ugen som jeg fik at vide desværre var en fejl de tit fik. Dog var min lidt ældre men ville generalt holde mig fra den.

  • #7   15. apr 2011 Ville også vælge mazdaen hvis det sku være en af de 2.

    Manden kører kun i honda, vi har en gang haft en vw og den sku hele tiden på værksted.
    Han siger også at man skal holde sig fra Peugeot


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #8   15. apr 2011 Vi har haft en 307, og vi var rigtig glade for den. Den har ikke været i stykker. Det var iøvrigt nr. 2 peugeot vi ha´r haft uden der har været repartioner på.

  • #9   15. apr 2011 holder klart på en VW -;)

  • #10   15. apr 2011 Jeg holder klart på en seat istedet, mzda ruster for hurtigt og er dyre i dele, peugeot er efter mening en bunke lort... seat bruger udelukkende dele fra wv og audi, hvis man ser på hver enkelt del er en af disse`s mærker på delene. jeg har selv en seat cordoba fra 06 og har ofret bremser, service, og nu her en ny generator da der var fejl på den ellers har jeg ikke kostet meget på den udover det jeg bruger på styling (det er en show bil) men bruger den osse til daglig.
    Seat generelt har samlet det bedste fra wv`s passat og audi


  • #11   15. apr 2011 1. allenye brianer køber en peugeut og styler- altid 206
    2. nogle modeller har haft fejl i ledningsnettet og gået i brand
    3. min svigerfars 206 stationcar har jeg hjulpet på værksted mange gange
    4. havde en kammerat med en ældre 306èr som var så smaskrådden
    5. utrolig mange afderes ældre modeller ruster helt åndsvagt- specielt i skærm kasserne og i bunden
    håber det var svar nok for min mening smiley


  • #12   15. apr 2011 HELT KLART MAZDA (har selv en):-) den har vi skam ikk haft de store problemer med. peugeot er det værste lort

  • #13   15. apr 2011 Nadia- vil give dig fuldstændig ret smiley
    Tyskerne kan noget indenfor biler...


  • #14   15. apr 2011 Vi vil have MAzda næste gang pt har vi en astra og en peugeot, og ALDRIG mere peugeot. Når bilen bliver mere end 10 år er der mange fejl på den. De sidste to fejl vi havde på den var elektroniske, og meget svære at finde. Og det skal siges at min mand er mekaniker og her gav han næsten op. Den ene fejl var sikringsboksen der var gået og den anden var stikket i sædet til airbaggen : (
    Manden er uddannet ved Mazda og derfor vil vi gerne tilbage til det mærke for vi havde aldrig problemer med de mazdaer vi have, begge blev smadret ved ulykker(Ikke os)


  • #15   15. apr 2011 vi har en seat cordoba nu, men der er bare ikke nok plads i den og så har vi brugt MANGE penge på at lave den... godt nok er den fra 97, men vil ikke have seat igen...

    ang andre biler, må vi lige se på...

    mange tak for jeres svar smiley


  • #16   15. apr 2011 stolt mor- cordobaen er jo også blevet viderudviklet siden 97 smiley som sagt er min fra 06- og da det er en udstillings bil er der jo 2x forstærkere og en dobbelt bass bagi- og alligevel kan min brio sport barnevogn også være bagi... så de er altså blevet bedre med pladsen bagi.,

  • #17   15. apr 2011 Ville helt klart vælge en peugeot 307. Den er billig i reservedele og synes nu slet ikke vi har problemer med vores. Som "Linda nu med 2 guldklumper" siger så er det alm. sliddele der går til og det gør det på alle biler..

  • #19   15. apr 2011 jeg ville tage peugeoten uden tvivl, men nu har vi også haft 6 forskellige peugeoter, hvor kun den ene har kostet os rigtigt mange penge, de andre 5 har været super gode, ja de koster lidt i værksted indimellem, men det gør biler på den alder bare, ligegyldigt hvad de hedder..

    pt har vi 2 peugeoter, og vil nok vælge peugeot igen næste gang tror jeg, men igegyldigt hvad i vælger, så kan i jo være heldige eller uheldige, og man kan sige når de har den alder er det jo ikke en ny bil mere, og der begynder at komme noget ved dem, vores er begge 2000 modeller og de er begge begyndt at have skavanker, dog ikke noget alarmerende, rent slid som alle biler får og 10 års alderen er ofte der det begynder..



  • #20   15. apr 2011 Valget blev peugeot... er lige kommet hjem fra bilforhandleren og mazdaen var solg... så vi kigget lid rundt og der var ikke rigtig noget fra trak i os end
    peugeot 307... var ude at køre i den og den kørte bare som en drøm... så vi får den efter påske - glæder mig som et lille barn... smiley


  • #21   15. apr 2011 vi har kig på en opel vectra C fra 08 smiley lækker bil

  • #22   15. apr 2011 tillykke - min peugeot partner købte jeg fra ny i 2000 og kørte 230.000 i den på ca 10 år, og udover alm, vedligehold har den været super god god, bortset fra en styrekugle omkring de 60.000 har den ikke fejlet noget.

Kommentér på:
Lidt hjælp til bil køb

Annonce