395 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

busser og barnevogene:=) busser og barnevogene:=)

ja undre mig lidt hverdag både da line var lille og nu hvor jeg har fået lasse vi tag jo bussen ind til byen hver morgen for a aflevere line og så har vi jo lasse i barnevogen det gør vi kl 7 på det tidspunkt er den jo fyldt op med skole børn og unge menesker som skal i skole og alligevel er der ingen som rejser sig for a hjælpe mig de 3 trin op med vogen det er ihvertfald meget meget sjældent det er altid chaføren eller hvis der er nogen på 30 plus ikk fordi jeg forventer særrgler fordi jeg har en barne vogn men kan ikk lavør med a tænke er det fordi de ikk lige tænker over det eller har de ikk lært a hjælpe hjemme fra ? alså jeg har jo altid lært er der en barnevogen hjælper man op eller en med rolator og går man igemmen en dør så holder man for den næste og det vil jeg da oz lære mine egne .. det er ikk for a lyde som en sur kælling eller noget undre mig bare :=)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  busser og barnevogene:=)
  • #1   11. apr 2011 der er ingen der hjælper uden man spør. Chaufføren er ikke forpligtet til at hjælpe. Det konne været dejligt hvis der snart kom barnevogns venlige busser.
    Men det du skriver har jeg også lært

• #2   11. apr 2011 Jeg sidder bare og tænker "Busser med trin?" underligt..

Jeg kører ofte i bus med min søster og hendes barnevogn, og jeg synes det er vildt irriterende når chaufføren ikke sænker vognen.. For det er altså SÅ meget nemmere at få vognen ind, når den lige er sænket de der små 10 cm..

Men ellers ja, spørg om hjælp, så får du den.. Står du evt. og venter med nogen, så kig på dem når bussen kommer og sig "er du ikke sød at hjælpe mig ind?"

• #3   11. apr 2011 vi er heldig stillet i odense der er hvis alle busser uden trapper, har i hvert fald ikke set nogen hvor man skulle løfte den op..

Men nej der er ingen der hjælper medmindre man spørger pænt om hjælp..

• #4   11. apr 2011 acs.. ej det da ikk underligt det er kun ny modens busser hvor man bare lige kan vippe vogen op sådan en har vi kun en enkel a her på møn he he
    da var det noge nemmere da jeg boed på falster der var alle busserne sådan nogen og i kbh men her bor vi så langt ude på lndet a langt de fleste har bil så venter sjælden sammen med nogen :=) vi har oz bil men da claus arbejder gra kl 2 nat til 9 morgen så er det mig som aflevere om morgen

• #6   11. apr 2011 så har min mor åbenbart lært mig en go ting for jeg rejser mig alså og hjælper hvis jeg kan se folk har hændren fulde

• #7   11. apr 2011 man kan alså ikk sænke de busser med trin :0)

• #8   11. apr 2011 Liane,
    hmmm, da jeg var helt lille pige, tror jeg måske nogle af busserne her havde trin? Men det er godt nok længe siden! Hehee..

Det er fordelen ved at bo i kbh-området..

Jeg hjælper når folk ser ud til at have behov for det, og rykker mig for ældre. Medmindre de ældre ser friske ud, for min krop er lige så smadret..

Men jeg står altså ikke på spring for at hjælpe en evt. barnevogn ind, hvis ikke det lige er tydeligt for mig, at der er behov for hjælp..

• #9   11. apr 2011 sorry for OT men det er da kun bybusser der ikke har trapper?? alle "almindelige" busser der køre længere strækninger har da trapper.. smiley

• #10   12. apr 2011 NT busser har næsten alle nede bag i en lille afsats hvor han kan køre lige ind med barenevogn. Har spurgt om MT ( midt Trafik) ikke også kan få sådan nogle busser også fik jeg en laaaannnnngggggg for klaring på hvorfor MT ikke havde sådan nogle busser og hvis de fik en så skulle man jo prioter ( staves??) hvor behovet var. Dvs at her ude i Onsild ca 8 km fra Hobro er der ikke behov for handihap/barnevogns venlige busser til tros for at der er mange med småbørn der ingen bil har og her bor også mange ældre der ikke kan komme ind i de alm busser.
    Men nej her ude på landet er der ikke behov.

• #11   12. apr 2011 Hernede er bybusserne som regel UDEN trin, hvor de også lige kan vippes, men dengang vi ingen bil havde og skulle med bus ud til mine forældre var der med trin, men der havde vi sådan at heeelt nede bagerst der var en ekstra dør uden trapper og så kunne man sidde dernede med barnevogn osv! smiley

Men jeg SUPER træls når folk ikke hjælper en!!

• #12   12. apr 2011 Jeg synes også det er normalt at rykke sig for barnevogne evt hjælpe dem der har brug for det, men der er mange der ikke gør det.
    Her hvor jeg bor er der kun busser uden trin, så man kan køre direkte ind. Men da jeg boede i Vordingborg var det altid med 3 trin op. Der havde jeg dog heldigvis ikke barn..

• #14   12. apr 2011 line. det er mest de busser der køre lang ture der har trin.. by busserne har ikke trin. så det er skam ikke ny modens busser der ikke har det.
    ved også at VT har en del busser med trin. men ikke bagved hvor barnevogne kan komme ind..

• #15   12. apr 2011 ja undskyld der mangler lige et par bokstaver;-)

• #16   12. apr 2011 hader de busser her hvor jeg bor er der kun busser med trin, og buschaufføren hjælper sjælden så tit opgiver jeg at tagee afsted,,

og hader når fx IC4 eller IC3 togene kommer der er nemlig også trin, suk

• #17   12. apr 2011 camilla tror heller ik de så tit kommer den her vej forbi ihvertfald ikk de tider jeg har brug for det:=)
    og jeg er lige nu kommet hjem fra stege og blev rigtigt glad da jeg så det var en a de nye gule for den så ikk høj men den havde sku 3 trin op he he men der aldrig ret mang med bussen herud eller til byen tit er jeg alene med mindre det er når skolen bussen køre:=) men heldigvis kigger vi efter noget a bo i stege eller omkring jer:=) så sig lige til hvis du høre om noget:=)

Kommentér på:
busser og barnevogene:=)

Annonce