{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.088 visninger | Oprettet:

Gratis psykologhjælp? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg skal ringe til lægen imorgen med henblik på (igen) at få en samtale omkring depression.
Jeg har haft en begyndende depression længe, men har ikke fået hjælp til det pga. manglende overskud fra min side.

Men nu her efter jeg er blevet single er jeg blevet meget deprimeret.. Føler alle angriber mig konstant, har intet overskud og ja, det bare rigtig træls og kunne skrive meget mere om det.

Men sagen er den, at jeg jo er på SU og derfor ikke har pengene hængende på træerne, så er der en måde hvorpå man kan få betalt sin psykologhjælp? Eller et gratis tilbud via kommunen? Hvad er mulighederne.

Jeg vil gerne have hjælp NU! Jeg vil gerne ha det godt igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gratis psykologhjælp?
  • #1   31. mar 2011 får man ik.. kun hos en psykiater,, det er hva jeg har fået afvide hos min læge

• #3   31. mar 2011 I den kommune jeg bor i, kan man blive tilknyttet en psykolog igennem kommunen, hvis man har et barn der er under 1,5 år...

• #4   31. mar 2011 jeg kender en der for nogle år siden fik 10 gratis timer gennem kommunen, men det skal gå gennem lægen og ved ik om det siden hen er blevet lavet om eller hvilke krav der er for det.

• #5   31. mar 2011 Okay jeg går også til lægen og snakker med ham før jeg snakker med kommunen..
    Jeg kan slet ikke overskue min skole.. Vil SÅ gerne lykkes og gennemføre min uddannelse så jeg kan blive til noget. Men det er svært når man kun lytter med det ene øre fordi tankerne myldrer i hovedet smiley

• #6   31. mar 2011 I den kommune jeg bor i, der skal du gå til lægen og få en henvisning, og derefter selv tage kontakt til kommunen... Jeg har ikk selv benyttet tilbuddet, men ved min ene veninde benyttede det smiley

• #7   31. mar 2011 der er tit psykologer inde under de forskellige uddannelser som man kan benytte sig af. det gjorde jeg i hvert fald da jeg var under uddannelse.

• #8   31. mar 2011 I forbindelse med jeg havde mistanke om ADD kontaktede jeg min læge, og blev henvist til en psykiater, hun havde i første omgang ikke tid, så jeg blev sat på en vente liste, jeg kontaktede derefter distriktpsykiatrien, og derefter min læge igen, for at blive henvist dertil, hvor jeg så var inde ved en psykolog ganske gratis..

Hun var dog ikek ås go og mente jeg ingenting fejlede, så kommunen sendte mig til en anden psykolog (også gratis) som så konstaterede at jeg har ADD..

Psykiateren fik så tid, og jeg går nu gratis hos hende..

Så du skal have fat i din læge og hører hvad der er af tilbud smiley

• #9   1. apr 2011 Jeg var sygemeldt med angst og depression en god del af sidste år. De første 10 timer fik jeg betalt af min sundhedssikring. Da den udløb og jeg havde brug for et par konsultationer mere, fortalte min læge at når man er under 39 år gammel og har en depression, så betaler man kun ca. 310 kr for en konsultation selv, den offentlige sygesikring tager resten. Der er da en stor del at spare, hvis ikke du kan få det helt gratis.

• #10   1. apr 2011 du kan søge hjælp på kommunen men de godtager kun en psykolog der er med i sygesikringen, men det svært at få hjælp.
    ellers er der en psykiater dog er mine erfaringer med dem de mest er til medicinsk behandling og ikke gå så psykologisk ind i det.

• #11   1. apr 2011 man kan søge om at få betalt sine psykolog timer

• #12   1. apr 2011 Prøv at spørg på din skole om de har en ordning med en psykolog.. Det har de fleste skoler, så hvis det går ud over din skolegang, så kan det være studievejliederen vil sende dig videre.. Jeg går hos den psykolog der er tilknyttet her på skolen.. Hun kommer på skolen og det er helt gratis.. Så prøv at kontakte din studievejleder om det er noget din skole tilbyder..

• #13   1. apr 2011 Du kan hente et ansøgningsskema på kommunen/udbetalingskontoret, det udfylder du og skal vedlægge en masse papir, så behandler de sagen og su får helt sikkert betalt timerne da du er på su....

• #14   1. apr 2011 Sarah
    underligt din læge siger det. mange bruger psykiater isteden for psykolog da det netop er betalt over sygesikringen og ikke alle har råd til psykolog og derfor må bruge psykiater istedet, nok forskelligt fra læge til læge.

ved en psykolog der er under sygesikringen koster første omgang omkring 400 kr efterfølgende 11-12behandlinger koster omkring 300kr, desværre skal der meget til i dag for at kommunen godkender betaling af psykolog.

Kommentér på:
Gratis psykologhjælp?

Annonce