{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SOSU-hjælper
  • #1   8. mar 2011 Nope, jeg mener helt bestemt at i skal være 2 lige meget om det er en loftlift eller om det er en alm. lift...Meeen du må ikke hænge mig op på det, men mener jeg fik det afvide da jeg var igang med uddannelsen;)

• #2   8. mar 2011 er også overbevist om at man skal være 2 personer.
    hvis du er meget i tvivl kan du måske ringe til foa (hvis det er din fagforening) og hører ad ?

• #3   8. mar 2011 man må gerne betjene lifte alene loft og stå lift vis borgerne kan samarbejde og står sikkert/sidder (loft) men vis det en som mangler et ben fx så det ikk sikkert hverken for dig eller borgene.. dreje tårne må betjens af 1 person vis igen borgen kan samarb der

men du skal være siikker med dig selv om du selv syntes det sikkert for dig at du betjener loft/stålit alene det forskelligt fra person til person mange vælger og være 2 af sikkerheds messige oversager men dog ikk nødvendig..

• #4   8. mar 2011
    kan hører der er flere der er usikker på reglerne , tror nemlig helt bestemt der er regler for at man skal være 2 , og at hvis der sker en arbejdsskade så dækker den ikke . .

• #5   8. mar 2011 På mit arbejde er vi altid 2 til at lifte med mindre personen selv kan deltage (f.eks. spastiske personer)

Jeg tror også det er forskelligt fra sted til sted så jeg syntes du skal snakke med sikkerhedrepræsentanten på din arbejdsplads for at hører hvordan reglerne er lige netop der hvor du arbejder

• #6   8. mar 2011 nogen steder har debestemt man skal være to men efter relgerne er det okay og betjene den 1 mand-kvinde.. men det rarest og være 2 både med og få folk op og få dem til side rigtig i stol osv..

• #7   8. mar 2011 som Hippo 25 A siger... men der er mange steder der siger det er sikkerheds krav at man er 2 til alle lift...

der hvor jeg er er der enkelte borger man må lifte alene, det vurderes udelukkende af os terapeuter hvem der må liftes alene. men til en hver tid er det i orden at medarbejderen siger fra...

• #9   8. mar 2011 Har også altid lært man skal være to.. men mange overholder desværre ikke reglen.

• #10   8. mar 2011
    jeg tror jeg ringer til min fagforening og hører , ellers spørger jeg bare lederen i næste uge , jeg vil jo heller ikke virke som den sure på arbejdet , vil bare været træt af hvis forsikringen ikke dælkker hvis der sker noget .

• #12   8. mar 2011 jackie vis du ikk er sikker ved og gøre det alene så skal din leder eller planlægger sørge for i er to ved div. forflytninger med lift..
    man har altid ret til og stille krav til sir abr jeg ringer som tider osse efter en ex hånd og kan jeg ikk få det jamen så kan jeg ikk udføre mit arb sådan har jeg det.for mig kommer sikkerhed først da det jo er mit helbred det går ud over og man får ikk skulder klap for skade sig selv

• #13   8. mar 2011
    jeg synes 1, ikke der er fair overfor borgeren at jeg render fra side til side og slider og slæper i hende.
    . jeg kan mærke i min ryg at det ikke går på længere sigt , men vil hører om der var en regl om at man skulle være 2 person.

• #14   8. mar 2011 man skal være 2... men det er ikk alle steder de kører efter det...

der hvor jeg var, var vi 2 til loftlift og ene mand, når det var en stålift.....

men ved ikk om det har noget med forsikning og gøre.....

• #15   8. mar 2011 har også altid lært og lært mine elever at man skal være 2...

• Sandie Lie P
    Sandie Lie P Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Svar: 10
    #16   8. mar 2011 Har lært at man skal være 2 ved løft uanset hvilken lift der bruges.
    Anden personen kan også være en portør.

• #17   8. mar 2011 På mit plejehjem skal vi være 2 til at lifte uanset hvad.. For ellers dækker det ikke hvis man evt får en arbejds skade ved det..

• #18   8. mar 2011 jamen så det jo osse rimelig du ber om og få en kollega med ud vis det er det jo ikk fpr man skal slide i det men der osse mange som ikk tænker på selve forflytningen også kommer man netop til rende frem og tilbage men jeg syntes da helt bestemt du skal tage det op til et fælles møde for din egen skyld eller er du jo slidt ned inden du får set dig om

• #19   8. mar 2011 man skal være 2. medmindre at det er visiteret at borgeren selv er mentalt med og kan styre fjernbetjeningen. sådan har jeg altid lært det.

jeg er færdig med min uddannelse på torsdag.

• #21   8. mar 2011 loft lift må man osse betjene 1 vis fys og træner og hele det team siger god for det... men i den her samsætning syntes jeg stadig hun skal snakke med sin gruppe for det lyder som om i mine æjne og læse at forflytningen med selve liften ikk er ok for ellers skal man ikk frem og tilbage op og ned og slide rund når det kun frem og tilbage..

men har i ikke en forflytnings vejleder du kan gå til eller en sikkerheds rep?? de kan hjælpe dig med og få set på selve forflytningen og om det bedre i er to i stedfor 1

• #23   8. mar 2011
    borgeren kan intet selv, måske lige med hel løfte 1 glas hvad eller børste tænder...

Jeg må snakke med vores leder.

• #24   8. mar 2011 vis borgen intet kan så skal i være to man må kun betjene den 1 vis borgen samarb med dig ja du skal gå til din leder med det samme så

Kommentér på:
SOSU-hjælper

Annonce