13. jan 2009 Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Godaws.
Jeg har lige været ved lægen da jeg blev meget svimmel, så dobbelt og sløret på mit venstre øje, havde et hurtigt bankende hjerte og frøs rigtig meget. Efter at have målt min blodprocent siger han at den er meget lav og at jeg skal se at få noget jern for ellers ender det med at jeg skal have en blodtransfusion. fik også lavet et hjertekardiogram for at få tjek på det hele. men han kunne ikke forklare hvorfor jeg så dobbelt og midt i det hele begynder min venstre hånd også at sove hvilket han heller ikke kan forklare.
nogen der har prøvet den kombination med enten sløret eller dobbelt syn på venstre øje og sovende venstre hånd, det bekymre mig lidt når han ikke kunne forklare det? (hvis det skulle hænge sammen)
og han sagde at jeg skulle spise mad med jern og tage ekstra jern vitaminer, MEN han glemte bare lige at fortælle mig hvilken slags mad der er rigtig godt med jern i, så er der nogen der kan fortælle mig det?
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
Jeg var nemlig også svimmel og rundt på gulvet.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Jeg vil nu råde dig til at tage nogle jern tabeletter oveni...
Husk at tjække hvor meget der er i de enkelte piller så du ike får en for stor dosis og får forstooppelse!
jan 2009
jan 2009
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Det er bl.a. kød, fisk, skaldyr eller fjerkræ.
Rosiner, svesker, dadler, figner samt mandler og nødder er også jernholdige. En nem måde at få lidt mere jern på er derfor at spise en lille snack af fx mandler og rosiner.
Desuden er bønner og linser er et godt valg. De kan blandes i salat, og er du vegetar, er de også en god erstatning for kød, da de udover at være jernholdige også indeholder meget protein.
Fødevarer med et højt indhold af groft korn giver også meget jern til kroppen. Nogle forslag er langtidshævet brød bagt på surdej eller brød, hvor kernerne har ligget i blød inden bagningen.
jan 2009
jan 2009
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
spørgsmål?