{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

opsigelse ved manglende husleje {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde som ikke har kunne betale sin husleje her i januar måned, da hun vil bruge dem på et depositum til en anden lejlighed. Hun har nu fundet en ny og billigere lejlighed.. hun har så været ovre med en opsigelse til udlejeren om at hun flytter D.15 feb..
hun har så fået et brev tilbage om at hvis ikke hun betaler alt det hun skylder inden på mandag kl.12 lukker de for hendes vand og kræver at få nøglerne tilbage..

Hun har en aftale med dem om at depositumet ville blive betalt her i feb, ellers skulle hun flytte.. det står også i kontrakten..

Det mener jeg jo ikke de kan...
Hva siger i ?
kan de det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opsigelse ved manglende husleje
  • #2   15. jan 2011 nej tro mig forstod det heller ikke helt.. kan slet ikke forstå hendes opførsel, men jeg lovede at spørge herinde for hende..

atlså jeg mener bare ikke de kan det..

• #3   15. jan 2011 Hvis hun har 3. måneders opsigelse så mener jeg ikke at de kan... Mener at der skal 2 eller 3 manglende huslejer til før du kan blive smidt ud...

• #4   15. jan 2011 okay, altså det har hun.. det står i hende kontrakt..

• #5   15. jan 2011 Det bedste hun kan gøre er at kontakte LLO og spørge dem om hvordan reglerne for det er

• #6   15. jan 2011 Det mener jeg godt de kan. Da de 3 måneder jo kun gælder hvis man betaler husleje.

• #8   15. jan 2011 det er privat, ikke noget boligselskab

• #9   15. jan 2011 hun er da en klovn od uansvarlig. hvis ikke man betaler husleje, er man ikke sikret noget. Man skal også se det fra udlejers side.. og synes godtnok at det er dårlig stil at regne med at man bare lige kan gøre sådant- måske hun skulle have haft talt med ham inden, så der kunne regnes på hvor meget af hendes indskud, der skulle bruges til renovering.. det kunne evt. have dækket en måneds manglende betaling

• #10   15. jan 2011 Privat er noget helt andet, han kan sagtens smide hende ud, det kan dog trække ud. Da udlejer ikke kan tvinge personen ud, og før udlejeren får foderetten ud, går det et godt stykke tid.

• #11   15. jan 2011 LLO svare gerne, men de kræver at hvis de skal starte en sag man så bliver medlem!

• #12   15. jan 2011 jeg har boet i boligselvskab og missede en mdr, de ville smide mig ud men kommunen klarede det for mig så uanset om det er privat eller boligselvskab må de gerne smide en ud for manglende betaling, så er ret sikker på udlejer er i sin gode ret,
    det jo så hendes egen skyld hun har skudt sig selv i foden med den opførsel.

• #13   15. jan 2011 ej fjog - men altså, ham udlejeren burde bare trække det i hendes indskud, men så rar er han vist ikke, så ja han kan sagtens smide hende ud med kort varsel

• #14   15. jan 2011 Jeg ved godt at de godt må smide hende ud og det ved hun også godt selv det er mere med tiden.. altså de vil jo smide hende ud på mandag, hvilket jeg ikke mener de kan.. jeg mener de skal give hende mere tid.. at hun har jo selv sagt boligen op før at de skrev et retur brev om at de ville smide hende ud på mandag..

• #15   15. jan 2011 tiden vælger udlejer da , jeg syntes nu det var pænt gjort af ham at give hende weekenden til at pakke i , ingen husleje ingen bolig, udlejeren skal da ikke trækkes med lejere der ikke betaler, det er da klart at han vil have hende ud og en ind der betaler'

kan hun ikke få den anden nu så ? altså fra mandag`=?

• #16   15. jan 2011 hun har jo vidst at hun ikke har overholdt hendes del af lejekontraktens estemmelser, ved ikke at betale, vi har d. 15. i dag, så det er vel ikke for dårligt, udlejer har vel 14 dage til at istandsætte lejemål?? ja, synes hun er noget kort for hovedet... det kunne gøres på en anden måde, men nu må hun jo tage konsekvensen af hendes umodne handling.. that s life

• #17   15. jan 2011 nej desværre kan hun ikke få den anden bolig før D.1 ..
    Jeg har også fortalt hende at det er bare ikke sådan man gør tingene...

når men tak for svarende alle sammen !!

• #18   16. jan 2011 nej de sagde hun ikke behøvede at betale indskud..

• #19   16. jan 2011 altså der står at hun skal betale det i Feb.. ellers udflytning i Feb..

• Nanna S
    Nanna S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #20   18. jan 2011 Har du søgt gratis retshjælp,syntes du lige skal google det nærmeste sted, så du og din veninde evt kunne tage derind sammen og få en snak om hendes rettigheder og ikke mindst udlejeres muligheder for udsmidning osv.Måske, din veninde skulle møde op ved udlejer og fortælle hvordan tingene hænger sammen og at hun gerne vil betale det skyldte med afdrag,det kan altså hurtigt blive meget meget dyrt for hende,hvis hjulene først bliver sat igang fra udlejeres side.Men håber virkelig at i finder en løsning,uden for store økonomiske omkostninger.De venligste hilsner fra Tine.

• #21   18. jan 2011 Tak for alle svarende !! hun gik over og snakkede pænt med udlejeren og de fandt en løsning sammen smiley

Kommentér på:
opsigelse ved manglende husleje

Annonce