{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Er jeg den eneste :`( {{forumTopicSubject}}

Som har mistet en forældre, og som bare synes at julen er svær at forholde sig til... Plejer at elske julen og nyde december.. Men efter jeg for ca 6 mdr siden mistede min far er alt forandret.. Lige nu kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal komme igennem Julen uden ham, vi havde så mange traditioner sammen i familien, som min far jo selvfølgelig var en stor del af... Gud hvor er det da hårdt lige nu...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg den eneste :`(
  • #1   7. dec 2010 føler med dig.

• #2   7. dec 2010 Jeg mistede min mor for snart 2 år siden. 14 dage efter jul og min 18 års fødselsdag.. Tænker ikke så meget over det til hverdag, men her til jul synes jeg det er lidt svært at undvære hende..

• #3   7. dec 2010 Jeg mistede selv min far får et par år siden, og mit liv har aldrig været det samme.. jeg plejede at elske julen, nu betyder en intet for mig.. jeg har det super hårdt med min far ikke er her, så jeg forstår det 110%. han døde en uge før min fødselsdag, og den er simpelthen heller ikke det samme mere.. nu står jeg og skal holde min 18års og kan slet ikke lade hver med at tænke på at det igen er en ting jeg skal holde/ gennemgå uden ham...

kram herfra !

• #4   7. dec 2010 Jeg kan kun forestille mig hvordan du har det, og sender dig tanker..
    Ved godt at det overhovedet ikke er det samme, men for 3 år siden "mistede" jeg den kernefamilie som jeg altid har haft og som jeg troede var "perfekt". Mine forældre blev skilt, barndomshjemmet blev solgt og de flyttede hver for sig og fik begge nye familier.. Dengang "døde" min familie og hverken jul eller fødselsdage har været det samme siden.. Alle de traditioner og "vi plejer" er totalt væk og stemningen kommer bare aldrig til at være den samme igen, fordi intet kan blive som det engang var.. Ved godt det ikke er det sammen eftersom begge mine forældre stadig er her, men kan bare godt forholde mig til følelsen af at intet bliver som det var..
    Håber at du kommer hel igennem julen og mine tanker går til dig og dine nærmeste.

• #6   7. dec 2010 Mistede min mor i 94 da jeg var 11 år og min mormor, morfar, farfar, farmor og onkel.... har kun min far og 5 ½ store søskende tilbage af familie nu

• #7   7. dec 2010 føler med dig.. Jeg mistede min friske og raske morfar for fire år siden den 24 december, selve juleaften. eller han døde den 23 kl 23.55, men konstateret død over midnat, så den 24... Han havde en måned forinden holdt stor 70 års fødselsdag.... jeg synes ik om julen og elskede den før...

• #8   7. dec 2010 Nej det er som om Julen er ligesom tom i år, hvis i forstår.. Det er helt uvirkeligt at tænke på at vi alle hyggede som vi nu plejede juleaften for bare et år siden, og nu er det hele revet bort... Min far "døde" på min fødselsdag hvor han blev ramt af en stor blodprop i hjenen og fik så engle vinger 8 dage efter...

• #9   7. dec 2010 har mistet min far i 2003, smat min mormor og morfar så døde med 4 måneders mellem rum synes også det er hårdt.

• #10   7. dec 2010 Kan huske at min far sagde kort tid før han døde at det ikke gjorde så meget at min datter og jeg skulle holde jul hos mine svigerforældre i år.. " Næste år Katrine, der er hun rigtig sjov, så vil hun jo være omkring 1.5år og fuld af krudt i r...." Kæft hvor er jeg gal over at man ikke nåede at blive morfar og opleve sit fantastiske barnebarn som han bare glædede sig så meget til skulle komme til verden

• #11   7. dec 2010 Kender i så det at efter man har mistet en af de mest betydningsfulde personer i sit liv, så blir man nærmest angst for at miste igen.. Kan feks. slet ikke ha at min mor lige har haft mavesår pga. stress og min søster har sclerose.. Man lære at sætte så meget mere pris på de små ting i livet...

• #12   7. dec 2010 Selvfølgelig skal man huske at leve i nuet og nyde livet mens man har det.. men det er bare svært ikke at tænke tanken indimellem

• #13   7. dec 2010 Min far døde her d. 27 august, og min mor og jeg gruer sådan for julen, har måtte ned til hende da hun sku pynte op, hun knak fuldstændig, hun endte med at lægevagten måtte komme og give hende en sprøte.

Så vi er i samme båd...det er bare så hårdt og vi skal bare igennem det på en nogenlunde måde:o/

• #14   7. dec 2010 År 2010 har da virkelig været et år på godt og ondt, et liv tages og et nyt liv gives..... Dejligt at jeg har fået verdens skønneste pige som man få solen til at skinne på selv den værste regnvejrsdag...

• #15   7. dec 2010 Louise og jonathan: Nej jeg har også kun holdt uden min far en enkelt gang og der kan jeg også huske jeg græd... Jeg kan stadig et halvt år efter tage min mobil, og ville rigne til ham...

• #16   7. dec 2010 Jeg mistede min far i august måned i år, så jeg forstår dig godt:(

• #17   7. dec 2010 Sikke mange tragiske historier. Jeg føler bestemt med Jer, da min historie ikke er så meget anderledes end Jeres. Jeg mistede min far i en alder af 9 år, og jeg har siden da haft en ambivalent forhold til både jule-tiden og min egen fødselsdag, men jeg forsøger på at få det bedste ud af det.

• #19   7. dec 2010 Min far døde dagen før nytårsaften 2003 - selvom det er nogle år siden nu, så påvirker det mig stadig.
    I november i år kunne han være blevet 60 år.

Jeg elskede når vi børn skulle med ham ud i en slik butik for at vælge slik til jule/nytårsaften.
    Jeg elskede hans mad.
    Julen uden ham bliver aldrig det samme.
    og det er hårdere nu hvor jeg har fået jonathan

• #20   8. dec 2010 Jeg kender heller ikke til det i den forstand at jeg har nogen familiemedlemmer med englevinger..
    Men jeg har mistet hele min mors side af familien og det gør også ondt her op til jul, og specielt min mormor og morfar fordi dengang vi snakkede sammen var det altid hos dem julen foregik med HELE familien, også min farmor og farfar.. Men nu hvor vi ikke kan snakke med min mormor og dem mere er jeg LYKKELIG for stadig at ha' min farmor og farfar..

Her er julen bestemt heller ikke det samme, men jeg elsker og nyder den nu alligevel, og specielt pga Oliver, for nu er det på tide vi får startet nogen nye traditioner op til ham som vi kan fører vidre sammen med ham.. smiley

- Og jeg er ked af det på jeres allesammens vegne, men mon ikke både mor, far, bedsteforældre og søskende sidder deroppe i de bløde skyer og kigger ned på jer og ØNSKER at I får en rigtig dejlig jul på trods af at de ikke er her længere.. Det tror jeg nu de gør... GOD JUL ALLE I SKØNNE PIGER

• #21   8. dec 2010 jo ved præcis hvordan du har det, jeg mistede min far meget meget pludseligt og alt for tidligt for knap 5 mdr siden, så denne jul er noget anderledes og det er klart at han er og bliver savnet ufatteligt meget, jeg havde aldrig troet at jeg skulle miste min far så tidligt, han skulle jo blive gammel sammen med min mor, men når jeg så tænker på hvordan jeg har det med det, og savner ham sindsygt meget, så tør jeg slet ikke tænke på min mor og lillibrors følelse, hvor må det være frygteligt for dem, min lillebror er kun 13 år og skulle jo slet ikke miste sin far endnu, og min mor er 50 og det er bare alt for tidligt at være enke..

nej den her jul skal nydes som alle andre, men den vil aldrig være det samme som før og der vil altid mangle nogen, vi har en lille familie som er tæt knyttet, men vi har desværre været hårdt ramt af dødsfald.

der hvor jeg kommer til at savne min far mest er helt klar til mit bryllup i april 2011, han havde glædet sig enormt til at skulle følge mig op af kirkegulvet, og jeg ved helt sikkert at han var meget stolt af mig, det er der han vil blive savnet mest af mig, for der hører han til og mit bryllup vil aldrig blive det samme når han ikke er ved min side og støtter mig.. heldigvis har jeg en fantastisk storebror som har lovet at "tage fars plads" ikke at det er det samme, men det er det næstbedste.

Kommentér på:
Er jeg den eneste :`(

Annonce