963 visninger
|
Oprettet:
nogen der har søgt julehjælp i år?? {{forumTopicSubject}}
er der også nogen af jer der har søgt julehjælp i år?
vi har været nød til det da vores øknomi har været på skøjter det siste års tid.
vi har ikke hørt noget endnu men vi kryser finger for en god jul i år
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 63 Svar: 400
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Jeg overvejede at søge, men jeg tænkte - nææh, vi gør alt for at klare den, så er der andre, der kan få lidt ud af det.
apr 2008
Det kunne jo tænkes at man ikke altid havde haft så lille en indkomst
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
En gode i livet må være at have internet for at sidde på BG .
Så hvis man nu sparede internettet væk, så havde man nok haft nogen penge at holde jul for..
Syne sjulehjælper er så godt, for dem der virkelig intet har at gøre med ..
Alle andre må sgi bare spare og lade vær at nasse ..
apr 2008
Det vil sige at du mener jeg kan holde jul for min famile for 600kr det er hva mit internet koster om året sikke en gang fis
jun 2008
Kan folk evt læse mellem linjerne ? - eller kan den slags ikke forståes ..
Men hvis man f.eks. købes KATVIG sengetøj til sine børn osv, så kan man vist ikke tillade sig at systemet skal betale ens jul ..
Håber folk tænker sig om, så julehjælpen går til dem der virkelig har brug for det ..
apr 2008
jun 2008
Så du mener det ligegyldigt at nogle der måske bare bruger deres penge forkert for hjælpen, og der så er nogen der virkelig har brug for det, der ikke kan få .. ?
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 153
jun 2008
Hver sin mening
Heldigvis har jeg lov at til sige min mening, om i kan li' den eller ej ..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg giver gerne en skærv, blandt andet til mødrehjælpen i Svendborg men ind i mellem bliver jeg sku lidt forarget over hvad man anser som vigtigt at bruge penge på henover året . Da jeg var "ung" med 3 små børn havde vi en opsparing hver måned på 200 det gav hvad vi skulle bruge for at holde en rimelig jul med hvad der til høre også fine gaver til pigerne og vi havde bestemt ikke mange penge - tværtimod
jeg ønsker ikke at skære alle over en kam men der er altså nogen der søger som burde klare det selv og lade dem komme til der virkelig er ramte.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg er mig - jeg synes nu altså ikk man kan skyde skylden på kommunen, at din onkel sidder hårdt i det nu... Så sku jeg os skyde skylden på kommunen over de ikk skred ind noget før med hjælp ham, så han muligvis ikk var endt hvor han er nu...
Man må sku gøre en indsats selv også.....
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
mar 2008
Vi har ikke søgt km noget hjælp, da vi intet mangler på den konto... Jeg undres bare over nogen mener man "bare" kan spare
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 302
Må derfor stille mig lidt undren overfro den diskution der versere, da det jo ikke er alle der bare får for at få.
Jeg tudbrølede da jeg så det indslag i tv med hende der ikke havde penge at holde jul for og give hendes søn lidt ekstra glæde, så har været inde på (link fjernet) og doneret en julepakke.
Lad nu julen komme jer alle nær og hjælp alle med at få en dejlig jul.
Som et lille in mente har alle ret til deres holdninger og meninger, jo derfor vi er som vi er
Kan i have en rigtig god jul alle sammen,
Klem K.
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 61 Svar: 818
Jeg ahr ikke behov for at søge om julehjælp selvom pengene ikke vokser på træerne hjemme hos os, men det kommer jo heller ikke bag på os at det er jul i december derfor bliver der da lagt lidt til side så der er til gaver mm.
Gaver er så også hvad man gør det til, for kan ikke se hvad man skal købe dyre gaver for hvis pengene ikke er til det. Man må så bruge sin fantas og kreativitet, så kan man faktisk lave nogle fine gaver til overkommelige penge, men hvis man ca. ved hvor mange som skal have gaver og hvad man skal give for er det jo hvad man må stræbe efter at have lagt til aide.
Mad skal vi så alle have uanset om det er jul eller ej i mine øjne, men man behøver jo ikke skulle købe det hel i samme mdr. f.eks. kan man købe and og have i fryseren, rødkål og glaskartofler kan også holde sig længe osv.
Tror det var sidste år der var noget med julehjælp i fjernsynet og der var en familie med mor og 2 børn inde og hente julehjælp, men begge piger kom i IdaT jakker og moderen også i pænt tøj, så bestemt ikke billigt ud og kom med en cigaret i munden. Så tror også det har noget at gøre med hvordan man prioritere sine penge..
Men håber at alle får en god jul :O)
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
syntes det er fint man kan søge det tror det eller ej så er der alså folk i dk oz som er fattige..
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 12
bla. tv og tandlæge. vi har også flyttet mobil selvskab og spar det halve nu. jeg er på barselsdagpenge og har derfor ikke det store til os selv.
vi købte hus siste år da vi fik at vide vi IKKE kunne få børn så ville vi få det bedste ud af det sammen i det mindeste, men så var jeg pludselig gravid og nu havde vi både hus og baby der skulle gøres klar så der for har vi haft det lidt hård i år. vi køber heller ikke juletræ og gave til lille pigen bliver noget af det hun har i forvejen som bliver pakket ind.
mar 2008
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 61 Svar: 818
Syntes da man skal søge hvis man føler man er berettiget til det, men syntes også man bør tænke på om der sidder andre derude som har mere behov for hjælp..
Julen kommer uanset hvad og man skal nok klare sig igennem er jeg sikker på uanset om der et med + elller - på kontoen...
mar 2008
men det samme tænkt vi da vi fik hjælp a mødre hjælpen a der sikket var nogen som havde mere behov men der fik vi oz hjælp..
men a kalde det nasseri bliver jeg sku sur over for folk som fpr det har jo ikk den muihhed a spare op resten a året syntes det er så tarveligt og grimt a folk som har det svært i forvejen ska trædes på og de som mener de nasser sku prøve a være i ders sko bare en md tid og gøre det bedste de kan og så blive kaldt for nasser ..
mar 2008
mar 2008
og så fordi jeg bare er sådan et menneske generelt a det kan godt være vi sidder sværti det men vil til hver en tid hjælp andre som har det svært hvis jeg kan :=)
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 12
Synes bestemt julepakken er en fremragende ting, har dog aldrig søgt selv men hvis det kommer dertil en dag så ville vi søge (Det jo derfor den er der), og hvis man ikke har brug for den så får man heller ikke hjælpen ..
aug 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Babyer: 2 Emner: 20 Svar: 210
Er glad for jeg ikke er i økonomisk krise og vil da gerne hjælpe jer da er. Jeg har et overskud af legetøj og tøj og meget mere da jeg har ryddet op i mine gemmer, som jeg gerne vil sælge meget billigt hvis folk vil betale portoen. Børn er da lige glade med hvis det er brugt de de får. For dem er det jo nået nyt da de ikke har set det før. Håber jeg kan hjælpe nogle af jer. Skriv en pb med hvad i kunde ønske og til vilken alder så vil jeg se hvis jeg kan hjælpe jer...
mar 2008
Synes bare ikk du har grund til at føle dig truffet, det synes jeg generalt ikke der er nogen der har.... I kan ikke gøre for situationen er som den er, og sådan er det, derfor halleluja for der er hjælp at hente
Personligt sidder vi ikke selv hårdt i det her hjemme... Eller jo, det gør jeg på andre punkter end lige økonomien.... Jeg er nemlig så privilligeret at jeg har en mand der arbejder røven ud af bukserne for at forkæle børnene og jeg, så jeg kan "gå hjemme".... Ogsåtakket være ham vil vi ha råd til jeg starter på uddannelse her når min barsel slutter... Dog må vi undvære ham meget
nogen der har søgt julehjælp i år??