{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At blive testet for ADHD som voksen
  • #2   27. nov 2010 Jeg fik en scanning af hovedet

• #3   27. nov 2010 jeg er total nervøs.
    Flamingotrip: hvorfor fik du det?

• #5   27. nov 2010 der kommer en fra ringkøbing

• #7   27. nov 2010 Katja, for de vidste godt jeg havde det men de sku måle graden via aktiviteterne i hjernen ;D

• #8   27. nov 2010 okay spændende. jeg efr spændt på hvad han siger til mig på lørdag

• #9   27. nov 2010 Oftest skal de også tale med ens forældre da det skal være opstået i barndommen smiley

• #10   27. nov 2010 Jeg er igang med det.. Jeg går til psykolog, som så rapportere videre til en psykiater, jeg har været i gang i et års tid..

Jeg har af samme grund fået en familierådgiver tilknyttet, og hører under §50, i den forbindelse har vi (mig og kæresten) været til en anden psykolog for at blive forældreegnet testet.. Den anden psykolog mener jeg skal have medicin, det mener den første ikke, så jeg venter lidt på at de bliver enige om hvad jeg skal smiley

Ved mig er ddet så ADD altså uden hyperaktiviteten..

Min storebror har fået det konstateret ret hurtigt, da han havde ADHD altså med hyperaktiviteten smiley

• #11   27. nov 2010 Jeg har sagt med det samme jeg ikke vil have forældrene inde over.. Mine forældre ved min bror har ADHD og de syntes det er ret tabu agtigt, derfor vil jeg vente til jeg er 100 procent færdig med at fortælle mine forældre noget, tilgengæld har min bror hjulpet mig i nogle af testsne

• #12   27. nov 2010 Flamingotrip - Jeg forstår ikke det med scanningen.. En person med høj IQ, må i mit hovede have en god/høj hjerneaktivitet, og de kan have ADD eller ADHD lige så vel som en med lav IQ kan have det..

• #13   28. nov 2010 de mener jeg kan have fået det pga af ilt mangel under fødslen. jeg trak ikke vejret da jeg kom ud og da de sugede mig, sugede de så meget at at de lukkede mine luftveje helt og så skulle til til at ligge slanger ned i halsen på mig, så jeg havde været uden ilt et lille stykke tid.
    jeg har haft snakket med kommunen og de roder sig ikke ind i det med mindre vi beder dem om hjælp.

• #14   28. nov 2010 min mand fik lavet det for 3 år siden i snakker om ens bardom og voksen liv og så får du nogen spørge skemaer so du ska udfylde og ud fra dem vudere han i hvilen grad du har adhd min mand ligger højst på skemaet..

• #16   28. nov 2010 marijana: jeg blev født 1 dag før terminen

• #18   28. nov 2010 katja - Er du sikker på det så ikke er borderline du skal testes for?

ADHD er jo når der ikke er "god forbindelse" imellem hjerneklappen og resten af hjernen, jeg mener det er noget der skabes når hjernen bliver udviklet inde i maven..

Jeg bad ikke om hjælp, det var SP'en der satte det hele igang

• #19   28. nov 2010 nej det har der ikke været snak om, jeg fik taget den test ved lægen og så sagde hun at jeg skulle til en adhd special læge

• #20   28. nov 2010 Okay :S Hvad er det for en test? For min læge sagde at han ikke måtte teste for sådan noget

• #21   28. nov 2010 det var en masse spørgsmål jeg skulle svare på. har lige været inde og læse om borderline og det passer også meget godt. jeg er helt forvirret og jeg ved ikke hvad der er galt, men ved bare alt kokser inden i mig og jeg kan ikke finde ud af det.

• #22   28. nov 2010 Det lyder mærkeligt at din læge gerne må teste, når min læge ikke må smiley

Som sagt er ADHD når der ikke er "ordenlig forbindelse" imellem hjernelappen og hjernen, noget medfødt.. Det er ike noget man pludselig kan få smiley

Det er en salgs "tåge" som bl.a. ratalin (eller hvad det hedder) er med til at opklare, så der er en bedre forbindelse smiley

• #23   28. nov 2010 Tanja, jeg har altid haft ADHD, også som barn har bare fået tjekket graden som voksen. Min gamle vejleder mente også at det var høj IQ, og jeg blev sendt til mensa og bestod MEN det skal så også siges de havde sat mig til at tage de der mensa tests flere dage om ugen i undervisningen, så tvivler på jeg er klogere end andre.
    Der er dog ingen tvivl om det er ADHD da jeg normalt kan styre mange af impulserne, men hvis jeg fx. har drukket og en lige antænder det adrenalin sus der kører når det er i udbrud så bliver der langet flade ud osv. smiley Men normalt kan jeg styre det og har kun problemer med koncentration osv. heldigvis. Men det er så også et stort problem, og det er meget svært med struktureret hverdag. Grunden til de tjekkede hos lægen var de sku se graden af ADHD, men også at der har kørt noget i TV med at man kan have et gen der gør man er mere udadbrydende/voldelig i specielle situationer og de ville se om det kunne være noget, hvilket det heldigvis ikke var.

• #24   29. nov 2010 hun kan sages ha adhd som den den dominerene lidelse hvis det er borderline .. bodreline er jo ikk kun en lidelse men to til flere som overskygger hinanden. derfor hedder der boderline .. jeg har selv boderline og min dominerene lidse er manium deprasiv derefter kommer skizofrani og uden medicin bliver jeg psykotisk med tvangs tanker eller ser syner.. en anden jeg keder har oz adhd som den dominerene.. men det opdager psykiateren når de laver testene..

• #25   29. nov 2010 flaMING TRIP.. de fleste med adhd har faktis tit en høj iq fordi deres hjerne arbejder på højtryk hele tiden har jeg ladet mig fortælle ved ikk om det er rigtigt har nemlig aldig spurgt nogen proffer om det da det jo er min mand som har adhd ..

• #26   29. nov 2010 Ja det siger de, men hvad jeg er hørt er det fordi ADHD ligger ret tit op af autisme og mange har en mild form for autisme med sin ADHD. Hvis det er rigtig så er det kun indenfor et eller to emner man har en høj IQ smiley Og nogen opdager sikkert aldrig hvor de er kloge fordi det måske er et sted de ikke bruger.
    Der er rigtig mange teorier smiley

• #27   29. nov 2010 Men man skal også huske det ikke kun er hjernen der kører på højttryk, men faktisk hele kroppen. Det er jo til tider som en adrenalin rus og så slår hjernen fra. ihvertfald i mit tilfælde :s

Kommentér på:
At blive testet for ADHD som voksen

Annonce