{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fondant hvornår lægger man det på ?
  • #2   25. nov 2010 Den kan godt svede lidt når den står på køl, så ideelt set skal det gøres lige inden den skal bruges.

Meeeen, jeg gør det tit dagen inden.. Det er nemmere tidsmæssigt..

Når jeg laver lagkager til f.eks en lørdag, samler jeg gerne kagen i starten af ugen, og smider den i fryseren i formen.
    Når der så skal fondant på, tager jeg den op og smører op med smørcreme (det er tusinde gange nemmere at få et jævnt lag på en frossen kage, for så køler det hurtigt og blive dejligt jævnt) og så kommer jeg fondanten på..

Mange siger at kagen bliver bedre af at stå og trække lidt i fryseren..

• #3   25. nov 2010 æv altså ville jo helst ikke skulle stå med det der fondant på dagen men hvis det er det som bliver bedst må jeg nok heller gøre det sådan..

Hvis man ikek vil bruge smørcrem hvad kan man så bruge i stedet til at få fondanten til at sidde fast med..

• #4   25. nov 2010 Skumtrold,
    den SKAL smøres op med noget. Dels for at blive jævn (ellers får du en virkelig bulet overflade) og dels for at fondanten sidder fast.
    Nogle bruger en creme af nutella, eller det de bruger som fyld..
    Jeg foretrækker smørcreme, synes det smager godt!..

Bruger usaltet smør, lidt vanillesukker, flormelis og lader maskinen stå længe, så den bliver rigtig luftig.. Det smager deeejligt smiley hehe..
    Evt. giver jeg det lidt vandbad for at det bliver rigtig blødt, og stiller så på køl inden jeg pisker det..

• #5   25. nov 2010 Jeg bruger i øvrigt helst mørk flormelis, du ved det der øko-noget.. Det synes jeg smager bedre..

• #6   25. nov 2010 ACS okay jeg tænkte nemlig også lige et tyndt lag nuttella, for lagkagen skal være med tobleronecrem og jorbær muss og jeg er ikek så vild med det der smør crem

• #7   25. nov 2010 det der fondant noget, hvordan laver i det?

• #8   25. nov 2010 Jeg har ALDRIG oplevet at fondant sveder!
    Jeg laver det ALTID dagen før den skal spises, da den så er mere fast, og for mit vedkommende smager 10000000 gange bedre, så lav du den bare dagen før! smiley

Du kan sagtens smøre den op med flødeskum - det gør jeg som regel, og så blander jeg bare noget flourmelis i så den bliver mere fast smiley
    Det er sjældent at jeg bruger andet en flødeskum smiley

• #9   25. nov 2010 Catja,
    bliver den ikke ujævn og bulet, hvis du ikke smører den op inden du kommer fondanten på?

Jeg bruger ikke opskrifter, jeg gør bare.
    Men det er vel 1 pakke smør og en pakke flormelis. Lad smørret blive rigtig blødt, enten i mikroen, vandbad eller ved at lade det står fremme (kan man nok ikke gøre på denne årstid).
    Så kommer jeg lidt vanillesukker i, og lader det stå længe i røremaskinen så det bliver rigtig blødt, ikke bare smager af sammenrørt smør..
    Man kan se det på farven, for det bliver lysere når der kommer luft i smiley

• #10   25. nov 2010 ckh jamen så prøver jeg at lave den i morgen for synes bare ikike jeg kan overskue først at gøre det lørdag, synes simpelthen jeg vil blive for presset...

• #11   25. nov 2010 Sidst vi lavde fondant kage svedte den så meget at pynten faldt af smiley

• #12   25. nov 2010 Hmm jeg må jo se hvad der sker, for nu bliver den lavet fredag.. og så krydser vi finger fro at det går godt hehe.

Kommentér på:
Fondant hvornår lægger man det på ?

Annonce