{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

bilens første vinter.. {{forumTopicSubject}}

ja jeg købte min bil i marts i år, en uge efter den var udgivet..så dette er dens første vinter..og min første bil..
(chevrolet spark life+)

Den har selvf sommerdæk på (troede det var helårs), så skal ha købt vinterdæk..ØV for har ingen penge til det på nogen måde..pga nogle høje uforudsete regninger, så det blir ik nogle dyre dæk jeg skal finde

har fået fåt i en mildt sagt elendig isskaber! men så er bilen så noget at blive dejlig varm inden jeg er færdig..

nårh ja og så ku jeg ik få nøglen ind og låse op.. fik den dog til sidst ovre i den anden side..
tror jeg ønsker mig at få installeret fjern lås eller hvad det hedder..

jojo lidt træls morgen herfra... bare lige en lidt brokketråd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenet 800 kr.
  • Tage to lamper ned 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilens første vinter..
  • #1   26. okt 2010 hehe prøv og kig inde på dækonline .. det plejer vi, så bliver de kørt op til vores egen mekaniker . som tager 100 kr. pr dæk og få sat på.

• #2   26. okt 2010 årh det var ik så galt for mekaniker som jeg frygtede hehe...

• #3   26. okt 2010 Dæk er dyre ja, men de kan også findes billigere : )

Ang. låsen så køb en låseolie med teflon og så er det problem løst, olien fjerner isen i låsen og teflon smører sådan at den ikke bare lige fyser fast igen, og når du er inde og købe det låseolie så køb en silikonestift og smør alle lister, får så fryser dørene ikke fast : )

• #4   26. okt 2010 det fordi dækonline har en aftale med mekanikere rundt om i landet.. tror vi har brugt 1100 for vinterdæk også 100 kr pr dæk for at få dem sat på, og det super gode dæk vi har fået

• #5   26. okt 2010 Du kan også kigge på sortedaek.dk, der har vi købt vores vinterdæk.
    Nu du siger det er den første vinter, så skal du lige være obs på, om den er pava behandlet. Hvis ikke så er du nok nødt til at ofre de penge også, så den ikke tager skade af salten.

• #6   26. okt 2010 Jeg er nu rigtig glad for vi overhovdet ikke har sparet penge på vinter dæk. Her til morgen var det da godt nok tosset glat.

Men ja T-hansen har da også nogle fine vinterdæk til rimelig penge
    ved ikke lige hvor store du skal have dem, men her er da lige et par jeg lige hurtig fandt
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=4403720992&n=-1930828058&pn=-1264959160

• #7   26. okt 2010 hold da op der er mange ting, jeg ik lige havde styr over... det der pava aner jeg ik hvad er, så det har jeg ik skænket en tanke.. så må jeg hellere llige finde ud af det..
    årh ja mine døre var heller ik helt villige til at åbne sig idag..

Indkøbs/tjekliste :
    vinterdæk/fælge
    pava behandlet
    låseolie
    silikone til dørlister

• #8   26. okt 2010 Tjek at den er undervognsbehandlet, pava, dinitrol, savo osv

Ofre pengene på en ordenlig isskraber

Og så få for guds skyld vinterdæk på, de koster ikke det vilde. evt tjek bilgalleri, dba, gul og gratis osv, og evt find nogle der.
    Mekanikere er ikke så dyre, selvfølgelig an på hvor meget de skal lave, men afbalancering, dæk af og på og sporing koster ikke det vilde.

Manden min er mekaniker og han siger at det som man før i tiden kaldte helårsdæk faktisk kun var lidt grovere sommerdæk, så man skal altid have et sæt vinterdæk og et sæt sommerdæk, da dækkene er bygget op på forskellig måde og dermed kan noget forskelligt på vejen.

Og så er det fjernbetjent centrallås du skriver om til sidst, men ved at nogle tidligere har oplevet problemer med chervolet og centrallåsen når forruden er helt iset til, selvom det ikke burde være et problem.

• #9   26. okt 2010 ok helårs dæk er no go
    må lige prøve at se om jeg kan finde hvor der står om den er behandlet.. mener den er undervognsbehandlet men kan ik huske det

• #10   26. okt 2010 De fleste steder bliver der sat en mærkat i ruden, hvis den er undervogsnbehandlet, ellers skal der være stempel i bilens servicebog.

• #11   26. okt 2010 der er ik nogen mærker i ruden..mener heller ik der er noget i sevicebogen, men tjeker det da lige!

jeg takker for jeres hjælp smiley

• #12   26. okt 2010 Nu siger du jo at din bil næsten er helt ny, så den skulle da meget gerne være undervogns behandlet

• #13   26. okt 2010 ja den er 7 mdr gammel kun.. mener også den er undervognsbehandlet, men vil lige tjekke det alligevel

• #14   26. okt 2010 Ofte er undervognsbehandling noget man skal betale ekstra for, da de ikke er behandlet til det danske vejr fra fabrikken.

Kommentér på:
bilens første vinter..

Annonce