{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

auto stol .. {{forumTopicSubject}}

Jaae Emil er sq ved at være for stor til sin auto stol som er en recaro autostol - Young Profi 0-13 kg ..
Men jeg sys godt nok han er ved at være for stor til den smiley Hans små fusser rammer sæddet , og når vi så køre forsædet tilbage bliver han jo halv mast smiley
Så har tænkt jeg ville have fat i en Recaro Young Polaric 9-18 kg .. MEN MEN MEN MEN , er der nogen der ved om den er bagudvendt ? For han må vel ikke sidde forudvendt når han kun er 5 mdr ??

Håber der er nogen der forstår hvad jeg spørg om og kan hjælp ..hihi

Knus Emil og mor smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  auto stol ..
  • #1   9. sep 2010 køb hellere end 13 til 39 kg eller hvad det nu er så du ikke skal have 3 stole til at stå.

• #2   9. sep 2010 vinni : den anden jeg har set fra recaro hedder også 9-36 kg , men sys bare ikke når jeg kigger at der er særlig meget støtte i til min lille baby smiley hihi

• #3   9. sep 2010 det gør ikke noget at hans fødder rammer sædet. bare hovedet ikke stikker over stolen. Jeg ville vente når han ikke er ældre, han er alt for lille til næste stol

• #4   9. sep 2010 åhh. hvis bare jeg lige kunne finde den vi har . min datter er lille og spinkel men sider super godt i den smiley prøver lige at se om jeg kan finde den . 2 min smiley

• #5   9. sep 2010 nå det var jeg sku hurtig til med denne her er der indlæg i som man så kan tage ud når de bliver større. vi elsker den her hjemme og min bror og hans kæreste har den også og de er også bare VILDT glade for den . håber det link virker smiley

(link fjernet)

• #6   9. sep 2010 Marianne : Det gør han bare snart smiley Sys bare ikke det må være sundt for hans små ben at han bliver trukken ind ved benene , altså at fødderne er på sædet og forsædet så bliver presset mod ham .. Hvis du forstår ..

Vinni : Den havde jeg også kigget på , men den er for udvendt ikke ?

Selv om han kun er 5 mdr , vejer han 9.1 kg og 71 cm -.-

• #7   9. sep 2010 jo det er den . syntes min datter sider rigtig godt i den . hvis du bor i nærheden af 7770 er du velkommen til at se den af min ?

• #8   9. sep 2010 min datter vejer lige knap 10 kg er dog 11 måneder. men syntes hun har rigtig god støtte i den og hun nyder virkelig at kunne se frem ad og føgle lidt mere med istedet for at se ind i et sæde.

• #9   9. sep 2010 De så også at jo flere vægt klasser den rækker over jo ringere er deres sikkerhed.

Den er skisme lidt svær for de siger at barnet skal kunne side selv - veje 9 kg og være 9 mdr. Og mener de skal opfylde 2 ud af 3. Og vil mene at 5 mdr er alt for lille et barn at sætte i sådan en stol. Han vil jo heller ikke vokse med samme hastighed hele tiden.

Mener frederic sad i hans 0-13 kg til han var 8 mdr, først der runded han 9 kg og var vist 78 cm. Der kunne selerne ikke rykkes længere op, det er lige meget med benene. Ja de bukket, men det genere ham jo ikke.

Nu er han jo lige blevet 2 år og vi er så småt ved at skulle skifte stol igen da selerne i han 9-18 kg ikke har meget mere at give af. Men vi er nødt til at købe en 9-36 kg stol da han blot vejer 9,9 kg til hans 90 cm.

• #10   9. sep 2010 Linda : Hmm jeg sys den er svær ..For vores Emil er jo noget størrer end Frederic .. Plus han snart raver ud for oven i auto stolen .. kan ikke se hvorfor det er at de mener at de vejer 9 kg når de er 9 mdr smiley emil vejer 9.1 - dog 9.9 på vores egen vægt for 14 dage siden , og kan næsten sidde selv .. han er bare MEGET sammen klemt i stolen og jo det genere ham faktisk - han bliver alt for klemt i stolen og det kan han ikke lide smiley

• #11   9. sep 2010 vinni : bor desværre i kolding smiley

• #12   9. sep 2010 men kan i ikke lade være med at køre sædet helt tilbage så i maser autostolen så??

• #13   9. sep 2010 marianne : joe det må vi gøre - men lige nu køre vi desværre i en meget lille bil som der ikke er sårlig meget plads i - og da jeg stadig efter min bækkenløsning har været ved at komme ud og ind af bilen og derfor er sædet langt tilbage .. smiley

• #14   9. sep 2010 (link fjernet) den tror jeg jeg ville købe hvis jeg skulle gøre noget... men barnet vil jo stadig sidde med fødderne ind i sædet!
    Du kan vel sætte dig ind i bil og så kære sædet frem når du er kommet ind...

• #16   10. sep 2010 Hm...
    Frederic var også 71,5 og så blot 7,5 kg ved 5 mdr og han sad blot med bukked ben. Men havde så også en emmaljunga stol.

Tror ikke der at hverken i kære børn eller babysam i kolding er nogen der mener han skal op i den næste stol. Hans nakke og ryg er slet ikke klar uanset hvad han så vejer, da han ikke kan sidde selv uden støtte.

I givet fald burde de anbefale en bagud vendt stol. Eller at du kan leje en anden model 0-13 kg stol indtil han er bedre til at sidde selv.

• #17   10. sep 2010 Og den recaro fra 9-36 kg har også et 'baby' indsats i.

Frederic sidder perfekt i den med sin pariser numse.

• #18   10. sep 2010 Lulle skat, vi har den Recaro de sælger på billigalu.dk og du skal være velkommen til at komme så Emil kan prøve den.. Den er fra 9-36kg og rimelig god.. Men hvis du siger han næsten sidder selv, så ville jeg nok vente med at bruge den til han kan sidde selv..

• #23   10. sep 2010 Britax first class.
    Den er bagudvendt indtil 13 kg og så kan du vende den om..
    Den har også fået gode resultater i alle de der tests.

• #25   10. sep 2010 tak for svarene smiley

nu må vi se hvordan og hvorledes ..

Malena sødeste - vi kommer forbi en dag og prøver smiley Smiler ..

• #26   10. sep 2010 hvis det var mig ville jeg købe den her - som gåt fra 0-18 kg og kan bruges bagudvendt......

(link fjernet)

(link fjernet)

• #27   10. sep 2010 Bonnie : Lige netop sårn en stol sidder han også mere op i end han gør i den recaro vi har .. Problemet er jo at når den skal ligge ned som de fleste fra 0-13 gør så kan han ikke være der og bliver klemt .. Og selv om nogen skriver det ikke gør noget bryder min dreng sig altså ikke om at være klemt - plus han snart raver ud for oven i autostolen ..

• #28   10. sep 2010 i britaxen er der faktisk også en ret god sovestilling som gør at de ligger mere ned ligesom i en babystol - og så kan du jo bruge den til han er de der knap 4 år ( han er jo stor)

jeg har selv en britax first i min mands bil og selvom Anton er stor af en 2½ årig kan han sgatens bruge den nu.

man skal dog være bevidst om at man går lidt på kompromis med sikkerheden, forstået på den måde, at de stole der går "over flere kg - aldersgrupper" ofte klare sig knapt så godt som stole der kun dækker 1 gruppe. britax first klare dog testene ligeså sikkert som f.eks den nævnte recaro. den som amrianne nævner er også en god brugbar løsning når man har et stort lille barn smiley

det vil dog ganske sikkert være sikre at sætte ham i en bagudvendt britax first end i en forudvendt 9-18 kg stol når han blot er 5 mrd.

• #29   10. sep 2010 bonnie : mange tak .. var ogsp meningen jeg ville have en bagudvendt til ham endnu .. være jeg ikke fik mig formuleret rigtig .. problemet er bare at han er stor af sin aldre , og han sidder alt for glemt både med krop og ben når stolen ikke kan rettes mere op .. hvis du forstår ..

Kommentér på:
auto stol ..

Annonce