{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.183 visninger | Oprettet:

SSH , de vil dumpe mig :'( {{forumTopicSubject}}

jeg er i gang med social og sundhedshjælper uddannelsen. jeg er i slutningen af 2. praktik og har i dag lige fået afvide at de vil dumpe mig. smiley de siger så at hvis jeg kan aflevere en god opgave i morgen så er der måske en minimal chance for at de vil bestå mig smiley
jeg er totalt ked af det og så vil de have jeg skal lave en opgave .. smiley

føler mig bare så fortabt. jeg går på 3 ugers ferie i morgen efter arbejde, så det er bare ikke særlig sjovt at gå på ferie med sådan en besked.

skulle lige ud med det. jeg er bare så ked smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SSH , de vil dumpe mig :'(
  • #1   12. aug 2010 hvad er grunden til at de vil dumpe dig? smiley

• #2   12. aug 2010 de synes ikke jeg har personlighed nok og så synes de at de mangler lidt kombination på skrift mellem det faglige og det praktiske smiley

• #3   12. aug 2010 bli nu miiin tur - Okay gør mig da meget ondt at høre smiley har de så været dygtige til at hjælpe dig på vej igennem hele dit praktikforløb? de kan jo ik bare sige nu at de har tænkt sig sådan og sådan, må de jo gerne sige i god tid... krydser fingre for dig og så få skrevet en kanon opgave smiley smiley

• #4   12. aug 2010 Har du ikke været til midtvejsevaluering i løbet af din praktik?
    mener bare hvis din praktik er ved at være slut, så er det lidt sent at komme med de argumenter for at dumpe dig. Har du slet ikke fået noget i den retning at vide på et tidligere tidspunkt?*
    Har du snakket med SOSU skolen? de skal i hvert fald ind over, hvis de har tænkt sig at dumpe dig

• #6   12. aug 2010 jamen jeg var til midtvejs og der sagde de at hvis ikke jeg rev mig selv lidt op vil der kunne være en mulighed for at dumpe. jeg kæmpede og kæmpede og havde samtale med dem igen hvor de fortæller at de aldrig havde troet at jeg ville nå så langt på så kort tid, og de synes bare jeg gør alt godt. er god med borgerene, kender mine kompetencer, er god faglig og jeg skulle nok blive en god SSH hjælper.
    så til møde i dag siger de så bare det til mig at de synes jeg gør alt godt og jeg er så dygtig så de roser mig til skyerne og så kommer den der bare: men vi synes du skal tage din praktik om smiley

• #7   12. aug 2010 vil så gerne: hvad gjorde du? jeg synes selv jeg er en kanon social og sundhedshjælper.. jeg tager ansvar, er selvstændig, mine borgere er glade for mig, jeg kan min faglighed :S og får ros af de andre kollegaer.

• Lea .
    Lea . Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 32
    #8   12. aug 2010 de er syge i roen på Sosu uddannelsen.. sidst jeg gik der blev jeg beskyldt for at tage stoffer og har aldrig og kommer aldrig til at røre det.. det blev jeg så smidt ud af . og de ville ingen gang have en prøve kunne intet gøre. for jeg prøvet alt. men kunne intet gøre.

• #11   12. aug 2010 Hvis de virkelig roser dig som du siger, og de mener du har din faglighed i orden og alt det der, så ville jeg forlange at få en samtale, hvor uddannelsesansvarlig fra skolen + din vejleder på skolen er med, for det virker på mig som om, de måske har set nogle problematikker tidligere, men din vejleder ikke har været god nok til at påpege dem overfor dig og hun har måske ikke selv været aktiv nok som din vejleder (tro mig jeg har set den situation mange gange) og nu skal hun lige redde sin egen r*v.
    Hvis de virkelig mener du mangler at koble praksis og teori sammen, så bed dem om, at få din ferie til at skrive en opgave i. Super træls at bruge sin ferie på det, men jeg synes virkelig ikkede kan forvente at du kan lave sådan en opgave på en dag, og hvis du selv viser vilje til at ville gøre lidt ekstra (altså din ferie) så må de efter min opfattelse være villige til at indgå det kompromis.
    I hvert fald vil jeg råde dig til at få fat i din vejleder på skolen.

• #12   12. aug 2010 nej de har ikke set mig gøre mit arbejde. de bedømmer mig ud fra 2 opgaver smiley du skulle vel ikke have en god opgave som jeg måske må se for at se hvad jeg evt. gør galt?

• #13   12. aug 2010 Janni: ja kunne jeg jo men jeg rejser til afrika her i ferien.

• #15   12. aug 2010 jeg gar kontaktet skolen. hun vil finde ud af hvornår jeg kan komme ud og snakke.

• #16   12. aug 2010 Det er jeg super ked af at høre ! Jeg har selv hjælperen og er nu ved at være færdig med assistenten ! Og det er da en super træls situation du sidder i..
    Forstår bare ikk det, for har altid fået afvide at hvis de skal dumpe en, så er det noget de skal fortælle
    dig allerede til midtvejsevaluringen, i hvert falde at
    de synes ikk helt synes at du ikk er helt med og hvad det er du skal arbejde med for at kunne beståe. Har de slet ikk sagt noget til midtvejsevaluring ? For hvis de ikk havde sagt noget der, så ville jeg kontakte skolen og tag en snak med dem.. Held og lykke med det.. Krydser finger..

• #17   12. aug 2010 L og R jeg har kontaktet skolen.

• #19   12. aug 2010 sådan er det jo altså hvis ikke du har kompetancerne men sys det er noget underligt noget nu der er mangel på ssh

• #20   12. aug 2010 Ja det er da rigtig træls.

Jeg tog selv udd. da jeg var ganske ung. Blev færdig da jeg var 18 år (15 år siden). Har aldrig brugt udd. da jeg tog hf i stedet og blev sygeplejerske.

Men jeg fik det samme at vide som dig!! Godt nok ikke med at dumpe, men jeg skulle også sætte mere teori mv i relation til min praktik. Og fortælle mine vejledere mere hvad jeg tænkte og begrunde hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde og hvilke overvejelser jeg havde i forbindelse med mine valg osv.
    Også altid været bedst til bare at gøre mit arbejde uden at gå og fortælle hvorfor osv. Men som de sagde, så kan de jo ikke se hvad jeg tænker ,og det kan jeg udmærket forstå.

Vi aftalte at jeg en gang om ugen havde en time med en eller begge vejledere og havde skrevet dagbog over mine klientbesøg og kædet teori på så de kunne se at jeg rent faktisk kunne mine ting selvom jeg ikke sådan gik og fortalte om det...
    Det synes jeg faktisk var en god løsning. Og bestod med glans :o)

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #21   12. aug 2010 Jeg er selv assistent og arbejder med hjælperelever.

Det er faktisk en stor del af hjælperns job at kunne formulere sig skriftnligt og have styr på sit fag. Der findes rigtig rigtig mange gode hjælperelever, der har er rigtig gode med beboere og klienter. Men det nytter ikke noget hvis man ikke både skriftligt og mundtligt kan redegøre for de ting man gør.

Jeg håber det løser sig for dig smiley

• #22   13. aug 2010 Øv en l.... situation søde.. synes det er urimelige krav de stiller til dig med hensyn til den opgave.. Håber det hele løser sig.. :-S

• Vanessa Viktoria A
    Vanessa Viktoria A Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #23   2. apr 2017 Hvad sket der så? har du bestået eller har de dummet dig

Kommentér på:
SSH , de vil dumpe mig :'(

Annonce