{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Måske stødendende indlæg {{forumTopicSubject}}

Først beklager jeg for dem det sku støde dette indlæg..

Jeg synes at det handler om at folk ska have det perfekte barn idag.. Nu hvor man kan se på ens nakkefoldsscanning om barnet er "helt" eller ej så kan man vælge at få en abort eller beholde barnet..

HAr du prøvet at stå i den situation at skulle vælge?
HVilket valg tog du og hvorfor?

HVilket valg ville du tage hvis du stod i situationen?

Personligt selv ville jeg beholde det.. Jeg ka ik se at fordi mit barn har en "fejl" at det ik er egnet til verdenen og ka få en god tilværelse..

JEg arbejder selv med multihandicappede og der hvor jeg arbejder der har de det rigtigt godt.. Og de mangler bestemt ik noget selvom nogen af dem har været instutionsbørn altid..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske stødendende indlæg
  • #1   26. jul 2008 jeg ville ikke fravælge et barn fordi det have en fejl syndes folk går for meget op i de forkerte ting nu til dags i sted for at sætte pris på det de har.

  • #2   26. jul 2008 syndes alle skal have en chance i livet

  • #3   26. jul 2008 Louise: Som sagt arbejder jeg med multihandicappede og jeg kan sagtens forstå begge valg uden tvivl..

    Og ja du har ret.. Nogen gange stopper man op og tænker.. Hmm burde man sætte et barn til verdene eller ej..


  • #4   26. jul 2008 Melanies mor: Ja det lyder også stressende det du har været igennem =/

  • #5   26. jul 2008 Louise: Ja jeg bliver også egoistiks at gøre det på et tidspunkt =)

  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #6   26. jul 2008 Det er virkeligt svært..Jeg kan også se det fra begge vinkler. .

    Jeg kender nogen som har et barn, der er autist. Der er selvfølgelig mange former for autisme, men han har problemer med talen, motorikken og at være renlig...Skal lige siges han er 7 år. (men 2½-3 år indeni og nok aldrig bliver renlig), Han er en dejlig dreng, men gruer da for hans fremtid og for familiens. Moren har kun ham, da hun ikke kunne klarer at få en til selvom det blev et normalt barn, fordi han kræver så meget. Han ender også på en daginstition engang og det synes jeg er synd. Moren får aldrig børnebørn, som også er en tanke, der gør ondt på hende.
    Jeg har arbejdet på en instirution for handicapet og ved, hvordan der er.
    Lad mig sige, det er ikke noget jeg ville byde mit eget barn, men oftes er der ikke andre muligheder for familien, og selvfølgelig skal man huske, at der er daginstioner som er bedre end andre.

    Så hvis jeg fik afvide, at mit barn var handicappet så ville jeg få en abort....Jeg snakker ikke om hvis foden sad lidt skævt eller hvis det havde ganespaltning,...(ikke skønheds fejl, men hvis det f.eks. var mongol eller noget som gjorde at barnet ikke ville få et "normalt" liv.).
    Ved det kan lyde hårdt, men jeg har set det med mine egne øjne, hvor hårdt det tager på en familie.
    Tager hatten af for dem, som har et handicappet barn, for det er hårdt.

    Ja det var lige min mening:-)


  • #7   26. jul 2008 da jeg blev gravid med min datter, tænkte jeg ikke over det.. men da jeg skred fra hendes far, og blev alene mor.. på 18 år. der vidste jeg at hvis der var noget galt med hende, ville jeg vælge en abort.. selvom det ville være det mest forfærdelige jeg kunne gå igennem. men jeg vidste med mig selv.. at alene mor, på 18 år.. det ville jeg ikke kunne med et sygt barn. men heldigvis var hun frisk og rask.. men i min situation måtte jeg erkende at det ville være for meget!
    selvom man kommer til at elske sit barn over alt alligevel! smiley
    men er glad for jeg har en rask pige! og hvis det skulle ske for mig at få et sygt barn, ville jeg beholde det!


  • #11   26. jul 2008 Jeg ville få en abort!
    Og det er ganske enkelt fordi jeg selvh ar 2 kroniske sygdomme jeg skal slås med og kan risikere at sidde i kørestol når jeg er 25, kan være blind når jeg er 30 osv.. Så jeg har personligt ikke overskud til at tage mig af et handicappet barn også!


  • #12   26. jul 2008 mt har du så aldrig tænkt på at lade være med at få børn.

  • #13   26. jul 2008
    Svært at sige hvad man ville vælge... men tror ærlig talt ikke at jeg kunne få mig selv til at vælge en abort... derfor har jeg osse valgt nakkefolds-skanningen fra... det ville ikke nytte noget at jeg var kørt helt ned psykisk længe før jeg havde født...


  • #14   26. jul 2008 nej, hvorfor skulle jeg lade vær med det? der var mange år hvor jeg tænkte at jeg aldrig ville have børn, men så mødte jeg min kæreste, blev ældre og tingene ændrede sig

  • #15   27. jul 2008 Jeg ville helt klart få en abort hvis jeg fik at vide at jeg ville få et barn med Downs, kraftige misdannelser eller alvorlige sygdomme !
    Jeg synes at NF og MD scanninger er rigtigt gode og en tryghed i sig selv...

    Stor respekt for dem der vælger at få et barn som de ved at "der er noget galt med" men jeg kunne/ville det ikke selv...


Kommentér på:
Måske stødendende indlæg

Annonce