DIT bedste tip!! {{forumTopicSubject}}
inspireret af luksusfælden, vil jeg gerne høre, hvordan du gør for at holde styr på de penge du bruger til mad osv om måneden...
altså har du en mappe, hvor du kommer alle dine bonner i, og hvad gør du for at holde styr på det osv ?
eller har du noget helt andet du gør, som bare virker rigtig godt for dig?
jeg søger råd, fordi nu er jeg træt af, måned efter måned, at stå der med 14 dage til 3 uger tilbage af måneden og sige: "vi har noget der ligner 200-300 kr tilbage til mad til resten af måneden" bare fordi vi måske gerne ville have noget lækkert mad en enkelt gang a la et stykke reel kød i stedet for det hakkede vi ellers får......
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 47 Svar: 331
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
også delte vi pengene op i 4 lige store portioner også gav hun mig den ene og gemte de tre andre. også skulle jeg komme ned til hende hver fredag for at få min kuvert. til sidst kunne jeg selv have kuverterne på mit værelse der hjemme.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 49
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
til sidst gik der lidt sport i at bruge så lidt som muligt, resten kom jeg i en sparegris og havde faktisk sparet 3000.- op på 4 mdr på den måde..
maj 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
Maria Keese - fortæl mig om den mappe, for sådan en vil jeg rigtig gerne lave, men aner ikke hvordan jeg skal lave den, hvordan den skal inddeles, om der skal et færdig regnestykke, når måneden er slut - og hvad der så skulle regnes sammen osv.....
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
Jeg gør det at søndag aften laver jeg madplan, mandag handler jeg. Bruger maks 400 til mad hele ugen, både frugt, aftensmad og til madpakker..
Putter benzin på bilen for 200..
Sætter 300 på opsparingen.. Og så er der 100 kr tilbage + hvis der er penge tilbage af de 400.. og det er sjælent at de bliver brugt
Opsparingen bliver brugt af til gaver, udflugter ovs..
nov 2008
maj 2008
nov 2008
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 69 Svar: 1.415
Og såå fryser vi kød ned i passende portioner.
Og ca. én gang i ugen køber i så frugt, grønt, kartofler, og lign.
Køb stort ind = mindre butiksbesøg = mindre impulskøb !!
Det fungerer perfekt her,
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Emner: 476 Svar: 3.476
maj 2008
tusind tak for hjælpen allesammen...
hvis der er flere, der har noget der er rigtig godt, så kom endelig med det
maj 2008
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
Toiletsager + div køber jeg altis i store mængder når de er på tilbud, det er en "stor" post på 1 gang, men så holder det til gengæld også 3 mdr..
Vi har mellem 2500/4000 om måneden til mad, bemzin og diverse og det går udemærket. De mdr hvor vi ikke har så mange penge, er lidt stramme, men vi sulter aldrig og vores datter er altid ren og pæn i tøjet..
Jeg køber også kød på tilbud, og især gerne når det er ekstra nedsat pga kort holdbarheds dato. Det stopper jeg bare i fryseren og tager det op når jeg skal bruge det..
nov 2008
Jeg laver tit mad til 2 dage af gangen.. F.eks en medister, der skære jeg den ud i stykker, så har vi mad til 3 gange.. Kødsauce er der til 2 dage, resten kommes i fryseren til pizza.. F.eks skinkesnitzler, de bliver skåret over..
Vi spiser ikk så meget kød her, men mere frugt og grønt..
apr 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
Dummeste!!!!
At købe færdig grød og mos... Koster vildt kassen..
Bleer... Libero/Pampers AaaaLt for mange penge.
Billigst!!!!
Lav grøden selv, frys ned i portioner...
Lav mosen selv, frys med i portioner...
Og så smager det også godt, prøv lige at smage det pakke grød...FØJ...
Bleer til 50 kr i rema, er ganske udemærket.
Vådservietter fra aldi er billige...
Så er der bestemt også mange penge sparet :O)
nov 2008
maj 2008
men har været NOGET så SKRUK i en periode for et par år siden - og derfor havnede jeg med en profil her
bare lige for en ordens skyld
men ja, nu spiser vi faktisk meget kød, men desværre er pengene ikke rigtigt til at købe alle mulige grønsager, hvor vi kun når at få brugt halvdelen inden det skal smides ud, og kæresten VIL ikke have revne gulerødder i kødsaucen mere....
men jeg har fået rigtig mange gode idéer og indput, og har en ret god idé om, hvad jeg kan gøre bedre nu...
men indtil videre har jeg i hvert fald fundet ud af, at jeg vil:
- lave et ringbind med plastiklommer i, hvor alle bonner kommer i
- lave en madliste - ikke en madplan - hvor jeg så har det meste hjemme i forvejen, så jeg kun skal købe kød, brød, pålæg og mælk osv.
- i mappen med bonnerne skal der være en a4 side, hvor der står hvor meget vi MÅ bruge om ugen, og så et regnestykke over, HVAD vi så har brugt.
- overvejer at få lavet en plan over hvor mange billige måltider vi mindst skal have om ugen, og så dele madlisten op i: billig, mellem og dyrt. men ved ikke rigtigt hvordan det skulle være...
DIT bedste tip!!