{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.115 visninger | Oprettet:

Betalt brystløft {{forumTopicSubject}}

Godaften med jer..

Jeg vil lige hører jer efter om der er nogen af jer, der har fået betalt et brystløft?

Jeg går til kiropraktor med min ryg og i dag sagde han til mig, at mine smerte skyldtes min store barm.
Han ville anbefale mig, at jeg gik til min læge og snakkede med ham om brystreduktion.
For hvis jeg IKKE ville være pukkelrygget når jeg blev gammel, så skulle jeg gøre det.

Det ville være det bedste for mig.
Han sagde, at hvis jeg ikke får det lavet, så skal jeg gå med en støtte bh, der holder brysterne godt oppe og fast.
Ellers vil jeg blive ved med at krumme i min ryg.

Er der nogen, der har oplevet at gå med rygsmerter pga brysterne og har derfor fået operationen betalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betalt brystløft
  • #1   8. apr 2010 Jeg havde en veninde der fik sine bryster reduceret af samme årsag på statens regning :O)

• #2   8. apr 2010 Altså det er fordi mine bryster er store og tunge.
    Og når de er så tunge som de er, så falder jeg forover og krummer i ryggen.

For at jeg kan få hjælp til at blive rettet op i ryggen, så skal jeg have et brystløft samt taget noget ud af mine bryster, så de bliver mindre og lettere.

• #3   8. apr 2010 Frk. Rasksen R

Var hun først henvist fra en kiropraktor eller andet?
    Eller gik hun bare til lægen og så konstaterede han at de gav hende rygsmerter?

• #4   8. apr 2010 Årh det må du ikke lige hænge mig op på. Men hun havde problemer med ryggen siden hun var teenager, fordi hun var så tidligt udviklet. Så er ret sikker på hun har været gennem lægen først, og hun så har været hos kiripraktor el. lign. Man tyer jo ikke sådan lige med det samme til operation he he.

• #5   8. apr 2010 Tror meget af det kan gøres ved at bruge rigtig gode BH'er og styrke ryggen via træning.
    Jeg har selv en stor barm, og døjede meget med ryggen før i tiden. Men da jeg begyndte at træne min ryg intensivt forsvandt det meste af det.
    Da jeg snakkede med min læge om det, i forbindelse med noget andet, sagde han at man skulle have en normal BMI og gerne i den lave ende, og så skulle man have prøvet flere ting for at ændre smerten og hvis intet af det hjalp så kunne man blive henvist videre...
    Så mit bud er træning og vægt reduktion, og så rigtig gode BH'er, som du enten køber i en rigtig undertøjsbutik eller får lavet ved en bandagist (mener jeg de hedder)

• #6   8. apr 2010 Jeg har både en kollega og en veninde der har fået sådan en operation, de døjede begge med ryggen, og de gik til lægen og fik en henvisning til en forundersøgelse til operation.

• #7   8. apr 2010 Frk. Rasksen R

Nej, det er rigtig nok..

mor til tobias J

Hvor surt smiley Det er ikke sjovt at gå med.
    Jeg skulle vist ikke have problemer med at få mit betalt, da kiropraktoren har konstateret at min ryg skyldtes det og at mit er helt tosset.

Merete Atrach Kristensen
    Nej, det er rigtigt nok..
    Jeg er jo overvægtig og ved at jeg skal tabe mig først, men jeg ved at jeg ikke får mindre bryster af den grund.
    For i puberteten, der var jeg hurtigt udviklet og havde allerede der problemer med barmen. Dengang var jeg ikke særlig overvægtig.

• #8   8. apr 2010 Jeg er blevet henvist af min læge, men de ville ikke engang undersøge mig da jeg vejer for meget.. Så kæmper en kamp for at tabe mig.. Har os problemer med ryggen, og "dybe" fuger ned i skuldren.. Og går med rigtige bh´er og træner os min ryg..

• #9   8. apr 2010 *mor til skøn pige *

Kiropraktoren fortalte mig i dag, at træning for min ryg desværre ikke er nok.
    For de er virkelig meget store og tunge. Og han sagde at de var et stort problem for min ryg.
    Min bh er den helt rigtig størrelse.
    Jeg er blevet målt til en i flere undertøjsbutikker og allesammen er kommet frem til samme mål.
    Har døjet med smerte pga forkert bh størrelse.
    Det var noget min læge kom frem til og efter jeg blev målt i butikkerne og købte den rigtige bh størrelse, der forsvandt mine smerte under brystet.
    Så det er desværre ikke nok..

• #10   8. apr 2010 Anne M
    Jeg ved min mor har haft snakket med sin egen læge om den mulighed at hun kan blive instillet til en opration. Så jeg synes da evt. du skal prøve at snakke med din læge hvad mulighederne er i din situration. Men det skal vidst være fordi dine brysters størrelse er til gene for dig og forvolder dig problemer. Held og lykke med det.

• #11   8. apr 2010 en kiropraktor kan ikke henvise dig det skal være egen læge.

• #12   8. apr 2010 Anne M

Har ikke lige læst alle indlægene...

Jeg har fået lavet mindre barm pga. smerter i ryg, skulder og nakke... (på statens regning).

Jeg kontaktede selv min læge (havde en ven, hvis kæreste havde fået det gjort et par mdr. inden. Så vidste muligheden var der).

• #13   8. apr 2010 Rikke T
    Det ved jeg godt..
    Det er måske misforstået lidt det jeg har skrevet.
    Men min kiropraktor har konstateret, hvad der skyldtes mine rygsmerter og så har han sagt, at jeg skal gå til lægen og snakke med ham om brystreduction.
    Og så længe jeg har kiropraktorens ord på, at det er mine bryster der er skyld i det, så er det nemmere for lægen, at sige go for it, eller ja. det er lidt svært at forklare, men når jeg har kiropraktorens ord på, at brysterne er skyld i dårlig ryg, så skal lægen ikke til at sende mig til undersøgelser for at se hvad der skyldes dårlig ryg.

K & T * 31+ * .oO( TERMIN 08.06.2010 )
    Det er lige præcis også de 3 punkter, der genere mig.
    Hvor blev du opereret?
    Hvor meget fjernede de? Løftede de? Og fik du implater?

• #14   8. apr 2010 Jeg blev opereret på privat hospital i Herning...
    Jeg fik fjernet lidt over 500g fra hver bryst og så blev de selvfølgelig "løftet"...
    Jeg kunne dog ikke selv vælge hvor meget der skulle fjernes, da de havde skema'er til at regne det ud med, hvor bla. BMI m.m. bliver regnet ind i... (tror det er fordi det er pga. af "sundheden" og man ikk selv betaler).

• #15   8. apr 2010 må man spørge hvad du da bruger i bh `?

min søster har fået fjernet omkring et kg fra HVER bryst .. gik fra en J til en pæn c skål ..

• #16   8. apr 2010 ** Lullee - Nu med fantastisk søn <'3 :') ** .
    Hvem spørg du..? smiley

• #17   9. apr 2010 hvis det er en reduktion får man vel ikke implantater for så "vejer" de vel igen - eller hvad ???

har en gl. bekendt der fik det gjort også på grund af rygsmerter - hun fik en henvisning fra lægen men måtte tabe sig ret meget inden de ville operere hende.

• #18   9. apr 2010 Jeg har fået det betalt af det offenlige... jeg havde meget uens bryster i størrelsen.
    Jeg kunne også først blive sendt videre fra egen læge da jeg havde et nomalt BMI.

Et af kriterene for at det offentlige vil betale for det er at der skal fjernes mindst 500g fra hver bryst hvis det er en bryst reduktion der skal laves.

Kommentér på:
Betalt brystløft

Annonce