{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
398 visninger | Oprettet:

Frustreret! {{forumTopicSubject}}

Emily har siden Bellas fødsel (i januar), sagt at hun har ondt i maven HVER gang der har været noget galt. F.eks hvis hun har fået en timeout pga dårlig opførsel, så begynder hun at skrige uhæmmet og sige hun har ondt i maven. Vi har været til lægen, og der er intet galt med hendes mave. Hun spiser også mindre og finder på at sige at aftensmaden er stærk selvom det på ingen måde er det, og så spiser hun ikke resten af sin mad.
Sagde så til hende for 5 min siden, at hvis hun bliver ved med at ha ondt i maven, må vi tage til lægen igen men nej, hun vil ikke til lægen, og så gør hendes mave pludselig ikke ondt mere, men nu er det hendes hals. Eller næse. Eller øjne.
Jeg trøster hende selvfølgelig, og siger det ikke er godt at hun har ondt i maven, men at jeg gerne vil have hun fortæller mig sandheden.
Er ved at være godt og grundigt frustreret?
Hun er begyndt at opføre sig meget pænere, og jeg er blevet gladere og har fået mere overskud. MEN når vi har vores ture, kan hun finde på at slå sit hovede forsigtigt ned i sofaen, og skrige at hun har brækket næsen! :s

Hvad skal jeg dog gøre?! Ved godt at hun gør det for at få min opmærksomhed. Men hun har min fulde opmærksomhed når Bella sover og self også når Bella er vågen så ka ik rigtig gøre mere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frustreret!
  • #1   26. mar 2010 Ved ikk helt om det kan bruges, men en af børnene i den vuggestue jeg er i har det oss med at sige h*n har ondt i maven hvis h*n ikk får sin vilje.. Vi er simpelhen holdt op med at trøste fordi vi ved det er noget vås.. Og h*n gør det ikk ret tit mere nu, for h*n ved h*n ikk får opmærksomhed af det...

• #3   26. mar 2010 Det er meget normalt, og går over hvis man ikke dyrker det ..

• #4   26. mar 2010 uhhh hun har det svært for tiden den lille pige - jeg bliver helt ked på hendes vegne. Det er åbentbart ikke nemt for hende at kapere hele den nye situation.
    Er der ikke en pædagog i børnehaven du har fortrolighed med som du kan tale med om hendes problem , for muligvis er det opmærksomhed hun har brug for men hun gør godt nok et kæmpejob for at få mere af den og det tyder altså på at hun ikke har det optimalt ligenu.

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #5   26. mar 2010 Lyder til at hun har svært ved hele den nye situation - at være blevet store søster og skulle dele sin mor er ikke nemt. Det med klagen over dit og dat er ofte et udtryk for mor jeg har det ikke godt - det kan være en følelse hun ikke selv er istand til at beskrive endnu. Derfor synes jeg godt man kan tage en snak, hvor du sætter ord på, så kan hun sikkert sige til eller fra til tingene. Derfor synes jeg det er godt, at du giver hende omsorg. Godt at I har tid sammen uden bella om aften. Ved ikke om du gør det, men ellers prøv at inddrage hende mere i pasningen af Bella og rose hende, så hun ikke føler sig udenfor. Det kunne godt tyde på at hun gør det, hvilket er normalt når hun ikke får sin mors fulde opmærksomhed mere som før.
    Min erfaring er at børn elsker at hjælpe og føle at de har betydning for processen (også selvom det er en lille ubetydelig ting i vores øjne).
    .

• #6   26. mar 2010 Tak for alle svar.

Bonnie - Jeg snakkede med dem i børnehaven i forgårs. De siger at jeg gør alt det rigtige, og ikke rigtig kan gøre mere, andet end at give hende tid.
    Hun er meeeeeget glad i børnehaven, og de kan på ingen måde mærke på hende at der er sket en forandring i hendes liv. Det er kun herhjemme det foregår, heller ikke når vi er ude hos folk.
    Du skal ikke have ondt af hende, for det er ikke 10 gange om dagen det står på. Måske 2, og alle folk jeg snakker med, siger det er helt normalt. Mangler bare et råd til hvordan det kan blive bedre.

Marie Louise P - Hun er med i meget - når hun vil.. Min sundhedsplejerske har rådet mig til, at hun selv skal opsøge det, istedet for jeg spørger hver gang hun skal i bad, om hun vil hjælpe f.eks.
    Prøver også at støtte og hjælpe hende igennem hendes "kriser".
    Ringede lige til lægevagten for en time siden, for at høre om vi sku ta derop og få set på hendes mave, eller hva vi sku. Vi fik en lang snak, og hun siger oså at alt jeg gør, er hvad man kan gøre (da jeg er alene med begge to og det er begrænset hvor meget hjælp jeg får). Og at alle børn der får en lillebror/søster er stressede, og i en krise som de skal hjælpes igennem da de er dybt frustrerede. Så jeg skulle give hende tid.. Nogen børn har åbenbart brug for mere tid end andre.

Kommentér på:
Frustreret!

Annonce