484 visninger
|
Oprettet:
Elske mere end 1? {{forumTopicSubject}}
Godaften...
Vil godt starte med a sige a je ønsker a få 2-3 børn - MEN kan man virkelig elske nr. 2 og 3 lige så meget som nr 1 ? Gir jo min søn "alt" min kærlighed... Og kommer man til a gøre forskel, kom med et ærligt svar.....Er der en farvorit bland ens børn?? tja bare bogle spørgsmål jeg har gået og nørklet lidt med... har jo kun et barn så kan ikk selv finde et svar endnu..
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
men efter den første overvejede jeg seriøst at stoppe fordi jeg tænkte lige som dig
t jeg aldrig kunne elske nogen lige så højt som jeg elsker ham
men så meldte trangen sig til en til og siden endnu en
og ja jeg elsker dem alle tre lige højt og har ingen favorit, jeg elsker dem på hver sin måde for de er tre forskellige mennesker men jeg elsker ikke den ene mere end de andre
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
jeg vil ikke have 3, da vi er 3 i min søskendeflok og jeg var i midten..det var den ældste og yngste der klart var min mors farvoritter, så det vil jeg ikke.. og så vil jeg ikke byde min krop yderlige smerte end 1 graviditet mere hehe
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
jul 2008
mar 2008
jul 2008
ja det mener jeg helt sikkert det ville være
mar 2008
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 384
jeg har ingen favorit, elsker begge mine piger lige højt! og det kan jeg sige med hånden på hjertet..
jul 2008
jul 2008
ja det er præcis hvad jeg taler om
mar 2008
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Også fordi vi var en del indlagt det første ½ år og tænk hvis den næste evt. bliver født før tid og skal være indlagt i flere uger - eller andet...
Når man har været derude hvor man virkelig er tæt på at miste ens lille nye guldklump - knytter en ufattelig tæt.
Kan slet ikke forestille mig at skulle elske en mere... Så her bliver der en del år i mellem...
jul 2008
jeg har da aldrig sagt at du mishandler dine børn, men det er så åbenbart det du mener jeg gør når du skriver i lige måde, duner da virkelig behagelig, så du mener du kender mig og mine børn ?
Jeg skrev at MINE børn er så forskellige at det ville være mishandling at behandle dem ens ALTSÅ MINE børn jeg har aldrig udtalt mig om andres børn
apr 2008
jul 2008
jeg mener man kan elske sine børn lige højt men på hver deres måde pga deres forskelligheder..
mar 2008
jul 2008
prøv dog at læs hvad jeg skriver
der står
JEG behandler ikke mine børn ens da MINE børn er så forskellige
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 209 Svar: 1.288
jul 2008
jeg smed p-pillerne da victor var 14-15 mdr og blev gravid første mdr
victor var også et super nemt barn, hans to år yngre søster er det stikmodsatte
mar 2008
jul 2008
jeg har læst hvad du skrev
Men min første kommentar ang forskelsbehandling var ikke rettet mod dig men bare en fortsættelse af det jeg havde skrevet lægere oppe
ellers havde jeg skrevet dit navn foroven, du er forøvrigt ikke den eneste der skrev at du ikke forskelsbehandler
det var dig der pludselig angreb mig og skrev at JEG mishandler mine børn, har aldrig skrevet noget om dig, kender dig ikke
jul 2008
nej du misforstår 100% hvad jeg skriver
jeg aner intet om dig og dine børn
men (og jeg gentager lige mig selv) MINE børn, victor, johanne og Arthur kræver meget forskellige ting og det ville være mishandlig mod victor, Johanne og Arthur hvis de blev behandlet og opdraget på nøjagtig samme måde
mar 2008
jul 2008
Jeg ville ha haft nr 2 når ham her var 3, men det trækker ud, så han blir nok 4 eller 5 før den næste kommer, alt skal lige passe først og sys oz han skal være klar til at blive storebror og det er han ik nu
apr 2008
mar 2008
jun 2008
jul 2008
så har du netop ikke læst hvad jeg skrev
jeg har aldrig skrevet "når MAN"
det handlede om mine børn, lige som det jeg skrev længere oppe om at elske dem lige også kun var udtalelser for egen regning
jul 2008
nu behøver forskelsbehandling jo ikke være negativt, altså så den ene bliver favoriseret og/eller får mere end de andre, det kan jo også bare være at ens børn kræver noget forskelligt
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
Jeg synes man skal se på barnets enkelte behov. De kan være så forskellige, at det KAN skade barnet, hvis det f.eks. ar specielle behov.
Derudover er der jo nogle ting der er fælles for begge børn, regler, kærlig og omsorg osv.
jul 2008
må indrømme at jeg personligt synes det var meget rart at blive bekræftet i at andre godt forstod hvad jeg mente, da jeg følte mig overfaldet og jeg tydeligvis ikke kunne forklare mig så det blev forstået, men forstår godt hvad du mener, kan dog ikke se andre end helle der kommer med grimme ord
jul 2008
nå det har jeg ikke rigtig bidt mærke i, nok fordi det afhænger af hvordan man læser det, bruger selv udtrykket tit, på sådan en afslappet.
"rolig-nu agtig" måde, så havde ikke tænkt det som noget hårdt udtryk, men det er jo selvfølgelig ulempen ved at diskutere på skrift, tror heller ikke jeg var blevet så misforstået som her er tilfældet, hvis det havde været en samtale
jul 2008
hvorfor skulle jeg det, det ville være mishandling af mine børn at behandle dem ens, de er ikke ens
selvfølgelig er der ting der er ens, så som regler og lign. Det er ikke sådan at den ene må mere end den anden, men selv måden de skal have det at vide på kan være forskellig, både fordi de er forskellige personer men da i høj grad også fordi de ikke er lige gamle
jul 2008
jul 2008
vil give dig ret i at de gerne skal lære hvordan man behandler andre, empati er for mig noget af det vigtiste ved deres opdragelse, næst efter kærlighed og omsorg, men empati handler i den grad om at respektere folks forskelligheder
jul 2008
nu er det et åbent forum og jeg argumetere altså hvis det passer mig da især hvis du skriver at når man forskels behandler skulle man ikke få mere en et barn
jeg synes også at mishandlig er et stærkt ord og derfor ville jeg da heller aldrig bruge det hvis jeg skrev det om andre men det jeg skrev handlede KUN om mig og mine børn
og nu er det sådan at overdrivelse fremmer foståelsen derfor det stærke ord (ord derfor jeg kun skrev nærmest) men det blev jo fuldstændig misforstået og blæst helt ud af proportioner
jeg synes det er mærkeligt at du mener at jeg er den der diskutere, jeg er den der er blevet kaldt børnemishandler og fået at vide at jeg kun burde få et barn, selvfølgelig forsvare man sit standpunkt når man får sådan noget smidt i hovedet
Men bortset fra det, selv folkeskoleloven tager højde for at børn er forskellge og skal behandles forskelligt, der er faktisk lovgivet om at man skal undervise forskelligt fordi børn er forskellige, lærer forskelligt og har forskellige behov, skulle man så ignorere at de er forskellige bare fordi man er deres forældre, der synes jeg da netop man som dem der kender dem bedst, skylder dem at anerkende deres forskelligheder og POSITIVT forskelsbehandle dem så hvert barns styrke kommertil sin ret og hvert barn bliver støttet i deres svagheder
jeg kunne da så omvendt vende den og stille spørgsmålstegn ved om man burde få mere end et barn hvis man ikke formår at se den som individer med individuelle behov?
jul 2008
ja det har du for jeg mener ikke det er mishandling at MAN
ikke gør det, jeg mener det ville være rigtig synd for MINE børn fordi de er så forskellige som børn kan være
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Der er gjort KÆMPE forskel på mig og min lillesøster, i vores barndom, men bestemt ikke fordi min mor elsker den ene af os mere end den anden, vi er bare som nat og dag og har derfor haft forskellige grænser og behov.
Vil så lige forsvare "Ditte mor til 3" lidt, for kan slet ikke forstå hvorfor i føler jer truffet over hendes indlæg. Hun skriver det jo ikke som en anklage til jer andre, blot en konstatering om at hendes børn er MEGET forskellige og derfor bliver bahandlet forskelligt. Der står da INGEN steder at i andre mishandler jeres børn.
jul 2008
tak fordi du forstår
jun 2008
jul 2008
lige præcis
Elske mere end 1?