{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Elske mere end 1? {{forumTopicSubject}}

Godaften...
Vil godt starte med a sige a je ønsker a få 2-3 børn - MEN kan man virkelig elske nr. 2 og 3 lige så meget som nr 1 ? Gir jo min søn "alt" min kærlighed... Og kommer man til a gøre forskel, kom med et ærligt svar.....Er der en farvorit bland ens børn?? tja bare bogle spørgsmål jeg har gået og nørklet lidt med... har jo kun et barn så kan ikk selv finde et svar endnu..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elske mere end 1?
  • #1   1. mar 2010 Jeg har alyid ønsket mit mindst 4 børn
    men efter den første overvejede jeg seriøst at stoppe fordi jeg tænkte lige som dig
    t jeg aldrig kunne elske nogen lige så højt som jeg elsker ham
    men så meldte trangen sig til en til og siden endnu en
    og ja jeg elsker dem alle tre lige højt og har ingen favorit, jeg elsker dem på hver sin måde for de er tre forskellige mennesker men jeg elsker ikke den ene mere end de andre smiley

• #2   1. mar 2010 jeg har kun en, men vi lda gerne ha en mere på et tidspunkt..altså 2 børn.. ja tror man vil elske dem begge overalt på jorden og hver især på deres måde med deres forskelligheder, så nej du vil ikke elske dem begge på samme måde, men hver sin måde, men lige så højt smiley hvis det gav mening hehe

jeg vil ikke have 3, da vi er 3 i min søskendeflok og jeg var i midten..det var den ældste og yngste der klart var min mors farvoritter, så det vil jeg ikke.. og så vil jeg ikke byde min krop yderlige smerte end 1 graviditet mere hehe

• #3   1. mar 2010 jeg elsker mine to børn lige højt og gør ik forskel på dem overhoved

• #4   1. mar 2010 elsker alle mine piger lige højt, og her blir der heller ikk gjort forskel

• #5   1. mar 2010 Jeg gør forskel på mine i stor stil, de er så forskellige så det nærmest ville være mishandling at behandle dem ens

• #6   1. mar 2010 mishandling lige frem

• #7   1. mar 2010 Helle
    ja det mener jeg helt sikkert det ville være

• #8   1. mar 2010 ok ilm

• #9   1. mar 2010 ditte mor.. tja, hvert barn har jo foskellige behov... er det sådan du mener??
    jeg har ingen favorit, elsker begge mine piger lige højt! og det kan jeg sige med hånden på hjertet..

• #10   1. mar 2010 Hvad mener du med i lige måde?

• #11   1. mar 2010 Mor til nikoline og jasmin
    ja det er præcis hvad jeg taler om smiley

• #12   1. mar 2010 ja du siger jo jeg mishandler mine børn...du kender mig ik

• #13   1. mar 2010 Må indrømme jeg er bange for at få nr. 2...

Også fordi vi var en del indlagt det første ½ år og tænk hvis den næste evt. bliver født før tid og skal være indlagt i flere uger - eller andet...

Når man har været derude hvor man virkelig er tæt på at miste ens lille nye guldklump - knytter en ufattelig tæt.

Kan slet ikke forestille mig at skulle elske en mere... Så her bliver der en del år i mellem...

• #14   1. mar 2010 Helle
    jeg har da aldrig sagt at du mishandler dine børn, men det er så åbenbart det du mener jeg gør når du skriver i lige måde, duner da virkelig behagelig, så du mener du kender mig og mine børn ?

Jeg skrev at MINE børn er så forskellige at det ville være mishandling at behandle dem ens ALTSÅ MINE børn jeg har aldrig udtalt mig om andres børn

• #15   1. mar 2010 linda.. det kan jeg sagtens følge dig i.. mente osse det var fuldstændig umuligt at jeg skulle elske jasmin lige så højt som nickoline.. men det er det slet ikke smiley for mig hvertfald

• #16   1. mar 2010 øh helle, ingen siger du mishandler dine børn.. så klap lige hesten

jeg mener man kan elske sine børn lige højt men på hver deres måde pga deres forskelligheder..

• #17   1. mar 2010 jeg skrev jeg behandlede mine ens også skriver du det er mishandling hva skal jeg så ik tro

• #18   1. mar 2010 Helle
    prøv dog at læs hvad jeg skriver
    der står
    JEG behandler ikke mine børn ens da MINE børn er så forskellige

• #19   1. mar 2010 GODT svar det der med a man elsker dem på hver deres måde, pga forskellighedder osv... Har så meget kærlighed a give ud a..Så der skal nok komme 1 eller 2 mere før eller siden.. kan bare ikke finde ud a hvornår det er bedst for os a begynde..med nr to...William blir 1 år til april, og vi har haft en nem dreng, der bare kunne en masse hurtigt, så hvis nr to blev sån var jeg klar, men det kan man jo aldrig vide.. Hvornår begynde i med nr to??

• #20   1. mar 2010 Helene
    jeg smed p-pillerne da victor var 14-15 mdr og blev gravid første mdr
    victor var også et super nemt barn, hans to år yngre søster er det stikmodsatte smiley

• #21   1. mar 2010 jeg behandler jo mine ens så jeg må jo mishandle dem i dine øjne

• #22   1. mar 2010 Helle
    jeg har læst hvad du skrev
    Men min første kommentar ang forskelsbehandling var ikke rettet mod dig men bare en fortsættelse af det jeg havde skrevet lægere oppe
    ellers havde jeg skrevet dit navn foroven, du er forøvrigt ikke den eneste der skrev at du ikke forskelsbehandler
    det var dig der pludselig angreb mig og skrev at JEG mishandler mine børn, har aldrig skrevet noget om dig, kender dig ikke

• #23   1. mar 2010 Helle
    nej du misforstår 100% hvad jeg skriver
    jeg aner intet om dig og dine børn
    men (og jeg gentager lige mig selv) MINE børn, victor, johanne og Arthur kræver meget forskellige ting og det ville være mishandlig mod victor, Johanne og Arthur hvis de blev behandlet og opdraget på nøjagtig samme måde

• #24   1. mar 2010 nej men det var fordi du skrev at når man behandlede dem ens så var det mishandling så det da vel klart man reagere sådan

• #25   1. mar 2010 Helle prøv lige at være lidt postiv istedet at føle dig truffet og angribe med det samme

Jeg ville ha haft nr 2 når ham her var 3, men det trækker ud, så han blir nok 4 eller 5 før den næste kommer, alt skal lige passe først og sys oz han skal være klar til at blive storebror og det er han ik nu

• #26   1. mar 2010 hvert barn har hvert sit behov, så ser ikk noget forkert i at behandle dem forskelligt? så længe lars ikk skal sidde og kigge på mens peter får en is???? handler det ikk om at opfylde sine børns behov uanset hvad??

• #27   1. mar 2010 ok bare i orden forstår åbenbart ik hva du mener

• #28   1. mar 2010 Skulle ikke undre mig hvis nr to blir rasmus-modsat...Men ved ikke om vi snart skulle gå i gang eller om man skulle vente nogle år så man kunne forklare william a der kommer en mere og a han kan udtrykke sig..

• #29   1. mar 2010 Helle
    så har du netop ikke læst hvad jeg skrev
    jeg har aldrig skrevet "når MAN"
    det handlede om mine børn, lige som det jeg skrev længere oppe om at elske dem lige også kun var udtalelser for egen regning

• #30   1. mar 2010 Catja
    nu behøver forskelsbehandling jo ikke være negativt, altså så den ene bliver favoriseret og/eller får mere end de andre, det kan jo også bare være at ens børn kræver noget forskelligt

• Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #33   1. mar 2010 Synes Helene stiller et godt spørgsmål,, Jeg har ikke selv nogen børn endnu, men sagtens sætte mig ind i at man er bange for ikke at give dem begge nok kærlighed. Det at forskelsbehandle sine børn...eller ikke gøre det. Begge ting er i mine øjne lige vigtige. Svarene kan ikke ses i sort og hvidt og svar mulighederne kan være vidt forskellige negative som positive.
    Jeg synes man skal se på barnets enkelte behov. De kan være så forskellige, at det KAN skade barnet, hvis det f.eks. ar specielle behov.
    Derudover er der jo nogle ting der er fælles for begge børn, regler, kærlig og omsorg osv.

• #35   1. mar 2010 Fine-pigens moar
    må indrømme at jeg personligt synes det var meget rart at blive bekræftet i at andre godt forstod hvad jeg mente, da jeg følte mig overfaldet og jeg tydeligvis ikke kunne forklare mig så det blev forstået, men forstår godt hvad du mener, kan dog ikke se andre end helle der kommer med grimme ord smiley

• #37   1. mar 2010 Fine-pigens moar
    nå det har jeg ikke rigtig bidt mærke i, nok fordi det afhænger af hvordan man læser det, bruger selv udtrykket tit, på sådan en afslappet.
    "rolig-nu agtig" måde, så havde ikke tænkt det som noget hårdt udtryk, men det er jo selvfølgelig ulempen ved at diskutere på skrift, tror heller ikke jeg var blevet så misforstået som her er tilfældet, hvis det havde været en samtale smiley

• #39   2. mar 2010 Linda
    hvorfor skulle jeg det, det ville være mishandling af mine børn at behandle dem ens, de er ikke ens
    selvfølgelig er der ting der er ens, så som regler og lign. Det er ikke sådan at den ene må mere end den anden, men selv måden de skal have det at vide på kan være forskellig, både fordi de er forskellige personer men da i høj grad også fordi de ikke er lige gamle

• #40   2. mar 2010 Og nu skrev jeg forresten også "nærmest mishandling" smiley

• #41   2. mar 2010 Og lige endnu en tilføjelse smiley
    vil give dig ret i at de gerne skal lære hvordan man behandler andre, empati er for mig noget af det vigtiste ved deres opdragelse, næst efter kærlighed og omsorg, men empati handler i den grad om at respektere folks forskelligheder

• #42   2. mar 2010 Linda
    nu er det et åbent forum og jeg argumetere altså hvis det passer mig da især hvis du skriver at når man forskels behandler skulle man ikke få mere en et barn

jeg synes også at mishandlig er et stærkt ord og derfor ville jeg da heller aldrig bruge det hvis jeg skrev det om andre men det jeg skrev handlede KUN om mig og mine børn
    og nu er det sådan at overdrivelse fremmer foståelsen derfor det stærke ord (ord derfor jeg kun skrev nærmest) men det blev jo fuldstændig misforstået og blæst helt ud af proportioner

jeg synes det er mærkeligt at du mener at jeg er den der diskutere, jeg er den der er blevet kaldt børnemishandler og fået at vide at jeg kun burde få et barn, selvfølgelig forsvare man sit standpunkt når man får sådan noget smidt i hovedet

Men bortset fra det, selv folkeskoleloven tager højde for at børn er forskellge og skal behandles forskelligt, der er faktisk lovgivet om at man skal undervise forskelligt fordi børn er forskellige, lærer forskelligt og har forskellige behov, skulle man så ignorere at de er forskellige bare fordi man er deres forældre, der synes jeg da netop man som dem der kender dem bedst, skylder dem at anerkende deres forskelligheder og POSITIVT forskelsbehandle dem så hvert barns styrke kommertil sin ret og hvert barn bliver støttet i deres svagheder
    jeg kunne da så omvendt vende den og stille spørgsmålstegn ved om man burde få mere end et barn hvis man ikke formår at se den som individer med individuelle behov?

• #43   2. mar 2010 Linda
    ja det har du for jeg mener ikke det er mishandling at MAN
    ikke gør det, jeg mener det ville være rigtig synd for MINE børn fordi de er så forskellige som børn kan være smiley

• #44   2. mar 2010 Ej det har jeg aldrig tænkt over før nu, men tror nu at man elsker sine børn lige højt.

Der er gjort KÆMPE forskel på mig og min lillesøster, i vores barndom, men bestemt ikke fordi min mor elsker den ene af os mere end den anden, vi er bare som nat og dag og har derfor haft forskellige grænser og behov.

Vil så lige forsvare "Ditte mor til 3" lidt, for kan slet ikke forstå hvorfor i føler jer truffet over hendes indlæg. Hun skriver det jo ikke som en anklage til jer andre, blot en konstatering om at hendes børn er MEGET forskellige og derfor bliver bahandlet forskelligt. Der står da INGEN steder at i andre mishandler jeres børn.

• #45   2. mar 2010 Mia
    tak fordi du forstår smiley

• #46   2. mar 2010 Ved a min kærste og hans lillebror blev forskels behandet RIGTIG MEGET.. hans lillebror har damp i svær grad..Synes det er fin til en hvis grænse, for han krævede en del som lille..Men hun gjorde så meget forskel på de to a min kærste har fået et had til hans bror og snakker ikke vildt godt med hans mor.. han var omkring de 12 år da han flyttet hjem til sin mormor, som behandlede ham som hendes eget barn. Hans lillebror fik konstant opmærksomhed, fik mange ting osv.. selv den dag idag kan man godt mærke lidt forskelsbehandling, med ting hun gir sine drenge, fx til jul fik hans lillebror en Wiii og nogle spil, hvor i mod kæresten fik ting til vores søn...Men går dog langt bedere på nuværende tidspunkt (kæresten 28 år og lillebrorern 23 år)

• #48   2. mar 2010 Tania
    lige præcis smiley

Kommentér på:
Elske mere end 1?

Annonce