{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.074 visninger | Oprettet:

penicillin og alkohold?? {{forumTopicSubject}}

hej. jeg er på penicillin pga en visdoms tand der er gået bætendelse i . skal så til julefrukost i aften med nogle venner og drikke . når jeg læser på nettet er der mange delte meninger om man må drikke eller ej ? er der nogle af jer der har erfarig med det ? de piller jeg tager hedder:
vepicombin novum 660 mg phenoxymethylpenicillinkalium

håber nogle kan hjælpe???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  penicillin og alkohold??
  • #1   26. dec 2009 jeg ved ikke hva det er for nogle, men jeg har fået atvide, at lægen og apoteket SKAL sige, hvis det er penicillin man IKKE må drikke på...
    Har hørt at det kun er meget få man ikke må drikke på...

• #2   26. dec 2009 så vidt jeg kan læse mig frem til på nettet er det fordi der er nogle slags der er noget antabus (staves?) i . jeg skulle kun tage de her piller i 5 dage . 2 om morgen og 2 om aften . min sidste dag er på mandag ..
    men er bare dejligt at høre fra nogle der har prøvet det . vil helst ikke ligge død syg bare for jeg gerne ville drikke .

• #4   26. dec 2009 okay . 1000 tak smiley jeg kan mærke det er blevet en del bedre efter jeg har taget de piller . kan godt se det ikke er så smart at de så ikke virker som de skal . men også bare træls at der er julefrokust en gang om året . og det er bare den jeg ser frem til hver år.. smiley

• #5   26. dec 2009 Jeg ville turde satse på kun at opnå effekten med "at man bliver hurtigere fuld" på penicillin, da der meget nemt kan komme andre uheldige bivirkninger. Især ikke hvis du får Metronidazol der som hovedregel anvendes til tandinfektioner - og du har jo netop betændelse i en visdomstand.

Metronidazol har nemlig samme virkning som antabus ved indtagelse af alkohol. Så hvis du vil have en hyggelig aften med vennerne så er det vist uden alkohol. Hopper du på vognen, skal du nok regne med at hilse mere på "Ulrik" end dine venner smiley

Opsummering:
    Der er stor forskel på penicillin-typerne, så forvent ikke at de svar du har fået rundt omkring er saglige nok - for det kommer helt an på hvilken type du er på - og som sagt er jeg ret sikker på at du får Metronidazol, så du må vist være appelsinfri i aften.

• #6   26. dec 2009 Jeg ringede engang til lægen fordi mine kammerater nægtede mig at drikke pga lungebetændelse og han sagde det var en gammel skrøne at penicillinen påvirkede noget som helst smiley Så god fornøjelse smiley

• #7   26. dec 2009 maibrit: har skrevet hvad piller jeg får og det er ikke dem .

• #8   26. dec 2009 jaa jeg ville så ikke gøre det jeg blev død syg en gang jeg gjorde det

• #9   27. dec 2009 jeg rin gede igår til vagtlægen fordi min kæreste er på pencilin og får de samme som dig og hán sagde at det ingen betydning havde at man drak imens

• #10   27. dec 2009 jeg valgte at drikke igår. og der skete intet andet end jeg bare ikke kunne blive fuld. selvom jeg gjorde hvad jeg kunne smiley

Kommentér på:
penicillin og alkohold??

Annonce