{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Prøver igen {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Min kæreste og jeg står og skal flytte tilbage til nordjylland.
Vi har fået tilbudt at bo i hans fars hus gratis, da hans far bor i Finland.

Huset står for det meste af året tomt og når man har været på besøg derude, lugter man gammelt. Lidt ligesom et sommerhus der ikke er blevet brugt hele vinteren.

Hvordan får man den lugt væk?
skal der bare gang i en masse varme og bevægelse, så det bliver brugt, eller?

Og ingen diskussion om duftfriskere, tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøver igen
  • #1   7. dec 2009 hehe somsagt fyr godt opfor varmen og luft ud og en rengøring..
    så skal det nok gå væk

    Står det tomt eller er det møblered???


  • #2   7. dec 2009 Nu er det ikke sikkert at problemet kan tages med udluftning eller luftfriskere, hvis ikke kan i få et vvs firma til at undersøge, om vand og varmerør, samt gulvafløb, er tætte.

    Hvis alt er tæt, så kan lugten stamme fra skimmelsvamp i gulvene, det er meget normalt hvis ejendommen er opført midt i 1970'erne. Få en tømrer til at lave en lille åbning i gulvet, og lad ham måle fugtigheden i betonen. Hvis betonen er opfugtet, så er konstruktionen ikke opbygget til at modstå opstigende grundfugt.

    En anden mulighed er, at der under skybruddene i 2007 og 2008 er trængt fugt op i gulvene.

    I kan også få hjælp til at finde årsagen til lugten af et arkitektfirma.

    Hvis i ikke vil ud i det helt store, så prøv med affugtere, for tror det er der problemet ligger. Hvis der er fugt i et hus, lugter det tit meget gammelt desværre.


  • #5   7. dec 2009 rebecca..

    Det er fine råd du kommer med, men vil ikke til at ligge penge i huset, da vi må bo der gratis og da det kun er for en kort periode smiley

    Eller bo og bo der. Vi skal bo hos mine forældre, men vores ting kommer til at være opbevaret i det hus og når vi trænger til at være os selv, så sover vi i min svigerfars hus.



  • #6   7. dec 2009 Anne M hvordan kan det være i vil bo hos dine forældre hvis i får tilbudt jeres eget hus af svigerfar? :S

    Udluftning, bagning af småkager smiley og rengøring


  • #7   7. dec 2009 Sigrids mor..
    Det er fordi huset er 2 plans, meget stort, meget rodet i kælederen, punkterede vinduer, gammelt det hele og så ligger det i herrens mark.

    Jeg har ikke mulighed for at blive transporteret nogen steder hen, hvis vi skal bo der.
    Eller jo, der er et tog, men det koster også mange penge og så vil jeg ikke sidde alene ude i det store hus på lars tyndskidsmark..
    Jeg er typen, der er meget bange når det er mørk og når jeg er alene...


  • #8   7. dec 2009 Min kæreste skal arbejde 50 minutter væk fra byen, så det er heller ikke til at vide, hvornår han er hjemme osv.

    Og min far er kun hjemme i weekenderne og min mor møder på job kl 6.30 hver morgen og kommer lige hjem og gør sig klar og køre på sladder, så der har vi også et hus for os selv gratis.
    Der har jeg bare en mere tryghed, for det kender jeg og jeg kender naboerne..


Kommentér på:
Prøver igen

Annonce