{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

friplads jubii 100procent {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været i postkassen da jeg glemte at tømme den igår.. der lå et brev fra kommunen, da vi skulle søge om friplads engang til pga et eller andet... jeg betaler hidtil. omkring 250kr om måned for at få min datter i børnehave... men nu er jeg sku bevilligt 100procent fra 1 januar. og min økonimi er ikk ændret... Jeg får syge dagpenge/ fagforeningen når jeg er færdig på barsel.
Lyder det ikke lidt vildt?? er alenemor til 2 børn.. den ene er stadig hjemme ved mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  friplads jubii 100procent
  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #1   3. dec 2009 fedt nok, tillykke.

vi betaler ca. 200 kr. i måneden til børnehave for kærestens knægt smiley

• #2   3. dec 2009 det er fordi grænsen til friplads stiger fra 1 januar smiley

• #4   3. dec 2009 Det var godt nok ikke meget..
    Vi er godt nok 2, men min kæreste får penge fra fagforeningen og jeg er på kontanthjælp og vi betaler 1000kr for at ha nicoline i vuggestue.

• #8   3. dec 2009 Tania mor til Nynne&Tilde

jamen i skulle da gernwe få søskende rabat.. kan ik forstå i skal betale så meget???

• #10   3. dec 2009 tania : Nu er christina også selv med begge unger - i er alligevel to ..
    Men mon ikke i kan søge om at betale mindre ? smiley

• #11   3. dec 2009 nu har jeg ikk bedt om at få 100procent friplads troede slet ikke man kunne få 100procent.. men det er da klart jeg som alene søger.. da jeg ik kan betale for to børn alene

• #13   3. dec 2009 Tania mor til Nynne&Tilde
    det måtte mig og min eks da også da vi boede sammen der fik vi hverken boligstøtte eller friplads.

• #15   3. dec 2009 tja.. men det er igen fordi man er ene og skal betale så meget når man har to børn... jeg kunne såmænd da også betale mere det er ik mig der har sagt jeg får 100procent friplads...

• #17   3. dec 2009 nej men i tjener nok over det dobble hvad jeg får

• #19   3. dec 2009 Skam godt følge alle i det de siger ..

Ina : Nu har christina jo ikke valgt at hun skulle blive enlig - eller jo men grunden var jo ikke bare pjat at man ikke gad forhold mere hvis du forstå .. og selv om man er to har man jo os selv valgt at få et eller to børn smiley hihihhi . så det kan jo blive ved med at vendes smiley

Men fedt for christina hun har fået friplads .. :D:D:DD

• #21   3. dec 2009 Tania : det forstår jeg skam også godt - men systemtet idag er noget lort det ved man jo .. hehe

• #22   3. dec 2009 Lullee, det skulle heller ikke forståes sådan, jeg ville heller ikke selv have råd til at skulle betale 2200 om måneden hvis jeg var alenemor. Og ja, det er rigtig fedt for Christina!

• #23   3. dec 2009 ina : Hehe okay søde ..
    Nok bare mig der lige misforstod hvad du skrev smiley
    var heller ikke for at være sur ..

• #24   3. dec 2009 Lullee, kunne godt se at det ikke var surt skrevet det du skrev :o)

• #25   3. dec 2009 Ej undskyld mig men synes godt nok det er for langt ude at brokke sig over at man skal betale for sine børn institution for man kan lade være at få børn det er jo ens eget valg, vælge at passe dem hjemme eller finde på andet. Det er da flot at man får søskende rabat når man tænker på alle de børnepenge vi også får i Dk.

Men seriøst Mor til Asbjørn og Fiona mener du det du skriver højere oppe?

"syns faktisk a dem der er ene de er mere rige end vi andre er naar de kan s'ge om alt"

• #26   3. dec 2009 Sorry skøn nyhed Christina du fortjener lidt modgang smiley

• #27   3. dec 2009 nana : du mener vel MEDgang ? modgang ha rhun sq haft nok af smiley hehe

ina det var godt smiley

• #29   3. dec 2009 håber da det er medgang du mener.. modgang har jeg rigelidt af og stadig... det er efterhånden ved at køre gal af sporet nu.. venter på han dummer sig og jeg får noget på bevis.. så bliver manden meldt.. har snakket med politiet idag.. er ved at blive kørt fuldstændig ned.. suk.

• #30   3. dec 2009 Selvfølgelig medgang smiley

Jeg synes det er så fantastisk at vi har et samfund der ikke kun hjælper dem med penge. Synes klart at to skal betale mere end en det er da det eneste rimelige.

Jeg skal også betale fuld sats bare lige for at slå det fast.

Christina hvad finder han på af tricks?

• #32   3. dec 2009 Jeg synes det er rimeligt, fair og helt i orden. Du kan jo bare passe dine egne børn hvis det er for mange penge jo smiley Det får man da penge for smiley

• #34   3. dec 2009 jamen, han sviner mig til via sms hele tiden, og det er luder, kælling so, negerluder og klamme so osv... når han ringer til mig truer han mig på livet, han truede med hans jagtgevær.. og jeg ved han har et.. da han går på jagt.. puha det er så mange ting, han får nogen til at holde øje med mig osv... de gange han skulle hente børnene har han svinet mig til foran børnene, endda sparket mig... (han slog mig også tit da vi boede sammen) han er en voldig , ustabil mand, jeg ved ik havd han efterhånden er i stand til... men det bliver værrer og værrer... han har den holdning... hvis han ik har det godt skal jeg heller ikk.. og kan han ik få mig er der igen der skal.. jeg er bange og frygter for mit liv.. for manden er syg.. og han har siddet inde for vold et par gange.. og jeg ved hvad han ellers har gjort... hvis han kan sidde inde for at have smadret mig. så gør han gerne det... jamen der er så mange ting..

• #35   3. dec 2009 Ej Christina det er bare slet slet ikke sjovt smiley Han skulle have en røvfuld den idiot smiley

Tania vi må jo bare sande at vi ikke er enige men synes det er flad at sidde og pive over der er forskel på indkomst i vores land i Christinas glædelige tråd

• #37   3. dec 2009 Jeg sidder og tænker på om jer der er "sure" over at der er nogle der får friplads, om i overhovedet har søgt det?
    Jeg gik også længe og troede at vi ikke kunne få rabat til vores datter i bhv, men da sønnike skulle i dp søgte jeg og tænkte det kunne jo være vi kunne få lidt, og ja sørme om ikke vi kun skulle give 1200 kr for dem begge : ) Sikke glædeligt overrasket jeg blev.
    Det skal siges at jeg er på SU, og har et studiejob ved siden af og min mand får udbetalt ca 11500 kr efter skat.

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #38   3. dec 2009 Jeg sidder lidt og glæder mig over at jeg ikke er den eneste der synes at det system er fuldstændig til grin.

Jeg sad og overvejede, at skrive min mening i eftermiddags, men jeg var faktisk sikker på at jeg ville blive haglet ned.

Jeg synes ikke man skal få børn hvis man ikke selv har råd til at få dem passet. Også selvom man bliver "alene" med barnet/børnene. Darnet/børnene har stadigvæk 2 forældre der kan betale den institution, ligesom før.

Men sådan bliver det aldrig. Jeg er helt enig med tania i, at der ingen rimelighed er i at nogle får det gratis mens andre skal give 3000 for den samme ydelse.

• #39   3. dec 2009 tina.. nu er det ik sådan jeg lige kan bede michael om halvdelen til børnehave.. kunne jeg det , kunne jeg da også godt betale den anden halvdel.. det har ikke noget med at få børn og om man har råd til det.. man går ud fra man bliver sammen med faren.. men da det ik altid er som det búrde være , skal man ikke hagles ned som om man ikk kan passe sit barn fordi man er alene..

synes lige i skal tænke på måden i skriver de ting på.. ja systemet kan være underligt, meeeeeen man behøver ikke rage folk ned.. bare fordi kommunen har valgt noget. Jeg vil vædde mine ejen hat på at du ville søge friplads hvis du var alene med 1.2.3 børn

• #40   4. dec 2009 Puha Christina, det lyder som om at det var godt at du kom væk fra ham!

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#41   4. dec 2009 nå.

nu må jeg heller skrive igen.

min kæreste forlod sin eks af næsten samme årsager som christina gjorde. hendes eks nægter nu at betale til den gæld de stiftede sammen = nu skylder nu ca. 1 million, jeg er flyttet ind hos hende men jeg skylder lige fortiden 600.000 kr. efter at jeg blev fyret fra mit arbejde og måtte se mit hus og bil gå på tvangsauktion pga. at jeg ikke kunne få det solgt. når man havde en job hvor man fik ca. 20.000 udbetalt i måneden så satte man sig jo desværre der efter, og kom i a-kasse forsent.

både kæresten og jeg er nu på SU og kæmper en kamp for at få det hele til at hænge sammen, regninger må vælges til og fra hver månede og hvis bare en af bilerne skal have skiftet 2 dæk så vælter det hele vores månede, vi har behov for 2 biler, desværre, men har også købt biler efter hvad vores punge kunne bære.

min kæreste havde søgt friplads før jeg kom ind i hendes liv, og vi er spændte på at se hvad vi kan få af friplads næste år, da hendes eks ikke vil betale til børnehaven heller, men får vi ingen friplads har vi ikke mulighed for at magnus kommer i børnehave og hvis han ikke kommer i børnehave er en af os nød til at droppe ud af skolen = vi mister en indkomst.

så undskyld mig. men fik jeg stadig 20.000 udbetalt i måneden så gav jeg fandme gerne 3.000 for at få magnus passet! MEN DET GØR JEG IKKE! og skal vi kunne opretholde vores økonomi så skal vi bruge 2 indkomster og uden fripladsen er det bare ikke muligt!!

nå ja, vi får heller ikke børnepenge! da min kæreste og hendes eks ikke kan blive enige om hvem der skal have magnus's adr. så det er bare fedt fedt, vi har til sammen 14.000 i måneden at gøre godt med. banken trækker 6500 til hus budgettet og 3500 til div. andet. så skal vi betale til en campingvogn 1500 ekstra der i måneden. bemærk. dette er budgettet UDEN! at betale af til den gæld som jeg har.

er friplads rimeligt, ja det syndes jeg fandme det er. uden den ville vi gå økonomisk fallit.

og ja vi har forsøgt at sælge det hus vi sidder med og har forsøgt at sælge den skide campingvogn. men sjovt nok er der ingen købere!.

har du/i ondt i røven over at nogle af os får en friplads så syndes jeg virkelig at i skal sætte jer ned og skamme jer. tænk lige på hvor godt i har det!... hvis i er to i en husstand som har fuldtidsjob så har i MINDST! det dobbelte at gøre godt med som vi har, men sjovt nok, så har vi sikkert de samme udgifter!.

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#42   4. dec 2009 Christina.

jeg beklager det sure opstød og den lange roman i dit emne men de mennesker pisser mig så forbandet meget af..

stort tillykke til dit for din friplads og godt du kom væk fra din eks. håber han dummer sig så du kan få noget på ham, han lyder ikke sjov.

• tina w
    tina w Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 155
    #44   4. dec 2009 Christina, selvfølgelig forventer man at blivve sammen med faren. Har du været i forhold der ikke har været godt for dig, så er jeg selvfølgelig også glad på dine vegne. Men dit barn har stadigvæk 2 forældre, og derfor mener jeg at i skal betale hver jeres halvdel. Jeg mener ikke det er dig der skal sørge for at faren betaler; Det må kommunen da selv ordne.

Jeg rager på ingen måde dig ned. Men jeg synes det er ufatteligt, at der udbetales penge til børnefamilier som der gør i danmark. Jeg synes ikke det er det vores skattepenge bør bruges på. At få børn bør være for egen regning.

• #45   4. dec 2009 tillykke.... fair eller ej, så er det da altid rart at få sådan en besked.

• #46   4. dec 2009 kennet L

Okay kan godt se det er noget indviklet men tror da også i kan få friplads når det er i er på su begge to.
    men med hensyn til knægtens adresse, så kan i bare flytte adressen... og så får faderen et brev om at moren har bedt om at flytte adressen... han har så 14dage til at skrive under eller brokke sig.. og efter 14dage bliver adressen flyttet automatisk.. og så ville moren kunne få børnepenge.. jeg går ud fra adressen står ved faren siden i ikk kan få børnepenge.
    Men kan i så få friplads hvis knægtes adresse er ved faren???? det tvivler jeg på..

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#47   4. dec 2009 Christina D

min kæreste flyttede margnus adr. hjem til hende men det brokkede faren sig over, da de var til konfliktmægling blev de ikke enige om hvem der skulle have adr. og derfor står han nu på høj vejkode. så derfor ingen folkeadr. før de to bliver enige.

dog har vi forsøgt at lave et lille straffe spark da vi flyttede for et par måneder siden ved at flytte magnus adr. til os igen i september månede indtil nu har vi intet hørt. så tror det er gået igennem.

ellers står han stadig på høj vejkode. altså får ingen børne penge eller noget men vi skal betale børnehaven da vi har tilmeldt ham.

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#48   4. dec 2009 Tania mor til Nynne&Tilde

måske syndes i at i har lidt. men kig lige på vores udgifter og indtægter igen. der er intet at rode med og kan magnus ikke komme i børnehave har vi intet, så jeg syndes det er fair, kunne vi ville jeg da langt heller betale fuld pris, men det kan vi ikke.

kan godt være du siger at du ikke har ondt i røven. men alt hvad du skriver og siger udtrykker ekstremt meget at du har ondt i røven!..

kom da frem med hvad i har at gøre godt med så. for vil godt æde min gamle hat på at i har mere end kæresten og jeg har at gøre godt med!..

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#50   4. dec 2009 tania

kan jo så sige at i har det dobbelt til jer selv som vi har. når alt er betalt, hvis ikke mere.

• #51   4. dec 2009 Tania : Der er nu os betydelig forskel på 6000 og de sammenlagt 2500 vi har her hjemme ved os .. Jae vi er kun 2 og i er to mennesker mere , men stadig .. plus jeg er os gravid så der skal os være penge til at købe de ting baby har brug for ..m

• #52   4. dec 2009 okay så skal jeg bestemt ikke brokke mig.. har mere til mig selv med 2 børn-. men har så heller ik rigtigt noget gæld

• #53   4. dec 2009 kennt L okay på den måde... synes det er så tralst når man ikke kan blive enig.. men hvor meget har i knægten i forhold til faren?

• #54   4. dec 2009 christina : hvem skrev du til du ikke kulle brokke dig smiley

• #55   4. dec 2009 tania..

jeg kan heller ikke forstå jeg ikk skal betale mere.. og ville da gerne betale lidt og kan da sagtens også betale noget til børnepasning bare ikke fuld pris da jeg er alene... men når det er kommunen der regner ud så er det jo sådan det er og det siger jeg da bare god for det ville alle da gøre. også selv jer hvis i søgte

• #56   4. dec 2009 ** Lullee 20+ <'3 :') ** .
    og tania.. smiley

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#57   4. dec 2009 christina

vi har ham hveranden uge. altså lige meget og delt forældremyndighed. det er fandens opfindelse.

• #58   4. dec 2009 kennet så kan jeg godt se det er svært det med adressen

• #60   4. dec 2009 tania.. i har jo sat jer sådan til i ikk har mere til jer selv om måneden... jeg har lidt over 7300kr til mig , mine to børn og min hund. men grunden er jeg ik har særlig meget gæld, har dog en husleje på 4500kr plus forbrug m,en der får jeg 2600kr i boligsikring. plus jeg får 2200kr af faren... men men men det kan ik gøre alene til jeg har 7300kr til os om måneden . jeg får jo omkring lidt over 10000kr hver 3 måned i børnepenge.. og langt over halvdelen af dem ryger direkt ind på min buget konto.. og det gør jo jeg har meget mere at leve for.. det har jeg så valgt jeg hellere ville end og leve hård hver måned...

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#61   4. dec 2009 vi har 3000 til kæresten, mig, magnus hver 2. uge, gaver, hund kat og til at betale brændstoff til biler, mad osv.

og jo jeg syndes at du kommer med et surt opstød som grænser meget op af at du har ondt i røven.

og igen. find mig et job hvor jeg får en løn istedet for su så betalte jeg gladeligt 3000 til børnehaven!..

• #62   4. dec 2009 kennet ja lige netop... kan godt følge dig i det du skriver

• #63   4. dec 2009 jeg får så næsten den høje fagforenings sats..

• #64   4. dec 2009 Christina D- stort tillykke med fripladsen. Dejligt at du ku få den hjælp :o)

Og til nogle af jer andre, hvorfor dog ikke bare glæde jer over at komunen vil hjælpe hende, istedet for alt det andet pis i lukker ud, i burde virkelig skamme jer.
    Nogle mennesker har mere og gøre godt med end andre, og sådan vil det altid være.

• #65   4. dec 2009 Siger os bare dejligt du kan få friplads..
    Jeg ville da være glad for hvis vi os kan få det til den tid..

• #66   4. dec 2009 Mor til asbjørn. jeg nævnte ingen navne. Skrev nogen af jer, men er da ked af hvis du følte dig truffen..

• #67   4. dec 2009 mange tak, men der er åbenbart delte meninger om det og jeg vil væde med dem som ikke har friplads og som synes det er latterligt.. ville tage imod det hvis de blev ene..

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#69   4. dec 2009 Tania mor til Nynne&Tilde

hvad vil du så kalde det? d sidder og kæfter op om hvor hårdt du har det og hvor uretfærdigt det er at andre kan få støtte fordi de intet har, men du har men kan ikke forstå at du ikke kan få støtte. du sidder og skaber dig over at det danske samfund er lavet så de svage og mindre heldige økonomisk stillet får støtte men folk som har må betale. tror du jeg er "stolt" af at vi er nødsaget til at få friplads? tror du ikke heller jeg ville betale hvad det koster? jo det vil jeg sku, men har vi ikke råd til. DU DER IMOD HAR RÅD!!!. jeg syndes det er fint at samfundet er indrettet så dem som har få midler kan få hjælp! self. er der nogle der udnytter det hvilket er synd.

men har fandme svært ved at se hvorfor du skal skabe dig sådan over at folk som har det økonomisk svært får hjælp og at i som er godt stillet må betale fuld pris? syndes virkelig at du skal være glad for at du har råd til at betale og ikke at skulle "nasse! på kommunen.

hvis du har så ondt i røven over det som jeg virkelig mener at du har. så sig da dit job op og få din mand til at sige jobbet op og gå på kontanthjælp eller a-kasse eller what ever og se hvor fucking sjovt det er. ja i får jeres skide friplads som du bitcher så meget over her, men prøv så at få økonomi'en til at hænge sammen bagefter!.. prøv det før du udtaler dig her om at vi nærmest får i hovede og røv. prøv evt. at få 15.000 efter skat TIL sammen! som det hele skal løbe rundt med. så vil du fandme også være glad for at du kan få friplads og økonomisk hjælp/støtte til at få passet dine børn så du kan passe din uddannelse eller passe kontanthjælpen!.

jeg læser hvad du skriver og for mig at se så virker du bare som en der sidder og skaber sig over at nogle kan få en friplads fordi de ikke har råd til at betale 3000 i måneden og du føler at det er uretfærdigt at du skal betale 3000 i måneden for en plads når i kun har 6000 efterdiv. er betalt til jer selv!... hvis du ikke kalder det at have ondt i røven ja så ved jeg ikke hvad du kalder det!

• #70   4. dec 2009 Tania har i overhovedet prøvet at søge??

• #71   5. dec 2009 kennet kunne ikke ha skrevet det bedre...

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#74   5. dec 2009 Rikke B

du sidder i det mindste ikke og bitcher over det som visse andre (ingen navne) og ikke for at træde på jer, men desværre for jer, så har i oplevet krisen kredse, især omkring jeres bil, det er noget pis rent ud sagt for jer, især med forskildebank, i sidder jo så i en situation hvor i ikke selv kan gøre for det, nogen har jo selv valgt at sidde hårdt i det.

men en bil der koster 8.000 i måneden, hvad er det lige for en? :|?.. har i købt en bmw til 1 mill? eller betaler i bare kassen i forsikring. satan da..

lige til alle.
    ved ikke om i har tænkt over det, men somregl kan man spare en del ved at kigge sine forsikringer igennem, vi har flyttet vores til et andet selskab og sparede 50% på begge biler det var 6000 om året. 1000 på begge ulykkes forsikringer og en række andre forsikringer vi fik næsten 1000 ekstra i måneden på den måde. på at ringe til forskellige selskaber i 1 time.

• #75   5. dec 2009 taina.. nu kan jeg jo ikke skrive til pladsen jeg gerne vil betale lidt.. man søge jo og så er det dem der afgør. og de3t er jeg jo kun glad for det så er kommet mig til gode.. jeg har aldrig fået en skid af kommunen.. heller ikke indskud eller møbler da jeg stod og manglede det.. jeg havde kun børnene ting ikk en skid mere.. alle sage man kunne søge jeg prøvede men fik afslag.. tja.. jeg har bestemt ikk udnyttet systemet,, men ja der e rnogen der gør,. mend det skal ikke gå ud over os andre.. da jeg skulle have penge til indskud måtte jeg hjem til de gamle på knæ og bed om dem. da banken heller ikke ville låne mig dem.. møbler tja.. dem har jeg støvet op i gul og gratis eller fået af venner.. har ikke betalt noget til møblerne da jeg ikke havde råd så er det sku heller ik noget galt jeg får friplads så jeg kan komme på benen igen og evt købte ordenlig møbler til mig og ungerne.,,, så jeg er bare glad for den smule hjælp jeg kan få at kommunen.. da jeg faktisk har været helt på røven... havde kun børnenes ting ikke en skid andet.. ikke engang en seng, tv eller noget.

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#76   5. dec 2009 tania

jeg ser ingen grund til at fortsætte for igen bekræfter du alt hvad jeg har skrevet til dig. hvis du er imod systemet er du jo også imod de folk som får hjælp af det.

og sjovt at flere andre er enige i det jeg skriver.

men vi er enige om at være uenige.

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#79   5. dec 2009 taina

jeg fastholder min linje

"men vi er enige om at være uenige"

og jeg fastholder mine sætninger og mine ord og undskylder intet. og de ord er ikke skrevet for sjov. de er skrevet i alvord og jeg mener hvert et af dem!

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#81   5. dec 2009 tania (beklager at have skrevet dit navn forkert tidliger :)).

jeg har bevist at jeg er sej og den fedeste ever ved at have gjort nogle ting som andre ikke har/vil gøre.

jeg har indrømmet at mit liv tog en fejl drejning for noget tid siden, jeg afsonede min straff og har efterfølgendene bedt om hjælp til at få mit liv på rette bane igen og har nu ingen kontakt til "fortidens" dårlige venner som førte mig der ud og tager afstand til det liv nu. jeg tør græde foran andre og jeg tør sige min mening.

så i mine øje er jeg sejer end flere andre som "sidder fast" i den dårlige løbebane af den ene eller anden grund.

forventer heller ingen undskyldning fra dig og syndes det er fint at du har din mening og jeg har min. og så lad os holde det der.

• kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

#82   5. dec 2009 anitta N

sjovt nok kan jeg ingen steder se din mening. altså må du jo være en af dem som bare følger strømmen.

• #83   5. dec 2009 anitta hvorfor har du slettet dine børn her inde?

• #85   5. dec 2009 anitta.. okay ja det er ik sjovt at få sådan nogle beskeder om sine børn... men det har sikkert været nogle små børn der har sendt de pb.

• #86   6. dec 2009 Tanja... Lad os sige at en enkelt person med et ufaglært job får 10.000 ud om måneden. Denne person er så sammen med en der får det samme ud om måneden. dvs 20.000 udbetalt.

Så er der den enlige, personen har også 10.000 ud om måneden...

Kan du ikke se at det er fair nok at i giver 3000 og den anden person f.eks. 1200? For det er jo kun hvis man har en indtjening om året på under 125.000 man kan få fuld friplads... og det er der dælme ikke mange der har...

hvis man har 20.000 ud om måneden og en udgift til hus på 6000. Så er der institutionsplads på 3000 og så er der div. udgifter på 3000 os... Hvordan skal en enlig så kunne betale disse udgifter til institution? Det er der jo ikke råd til hvor at to personer ville have et rådighedsbelød på ca. 8000 når alt er betalt?

• #88   6. dec 2009 Ja det vil jeg på sin vis os give dig ret i... men tag nu f.eks. folk på su... de får mindre en kontanthjælp medmindre de tager lån oveni. Der synes jeg det er helt okay de får friplads for ellers ville det aldrig kunne hænge sammen med studie og institutionsplads..

Men jeg har os en veninde som er enlig og jeg kan os godt blive ret harm over at hun har så mange "goder". Men nu hvor hun kommer ud i job(hun er pt på kontanthjælp) der kan hun ikke få fuld friplads mere. det er der ikke særlig mange der får og hvis de gør er der gerne en ret god "grund" til det.

men jeg er med på at enlige forældre på fuldtid burde betale halvdelen af hvad vi betaler.

Men derfor er det jo stadig super at trådstarter får 100%! Jo flere jo bedre vil jeg næsten sige. Vi kan lige knap og nap få det til at kører rundt så ku da slet ikke forestille mig hvordan det skulle være som enlig! puha

Kommentér på:
friplads jubii 100procent

Annonce