BABYSVØMNING {{forumTopicSubject}}
Hej
min søn på 6 måneder går til babysvøm hver 14. dag..har har været i svømmehalen omkring 4 gangen inden vi startede til bs. og der har ingen tilng været, og de førsete 2 gange var der ikke noget til bs. men de sidste 3 gange har han hylet som bare pokker, og vi har været gået op 5-10 min efter vi var kommet i..Var i svømmehalen med en veninden i sidste uge.. der sat han i skrål igen, men så sagde livredern a jeg skulle still mig over til kanten og han skulle have ryggen ud mod vandet så han ikke kunne se så meget vand.. det hjalp så og han hyggede sig lidt men ikke tryg..
hvad skal jeg gøre når vi skal til babysvøm, kan jo ikke stå i hjørnet, når vi laver ting mindt ude i vandet!?
hvor længe skal han bruge på a føgle sig tryg evt hvor mange gange skal jeg tage der op uden det er bs. ? andre der har prøvet det sammen og hva gjorde du?
HJÆLP
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Bare de bliver i vandet og som du siger at stå i et hjørne, så han også kan se de andre have det hyggeligt...
Hvis du er utryg smidter det altså også af... Hvis han får hovedet under vand, er det værste ansigt man kan give sit barn, er panik ansigtet... Men hvis du derimod pakker bekymringen væk og tager imod ham med et smil og ej hvor er du dygtig, eller hovsa da. vil han se det slet ikke er så farligt.
Ja de laver ting inde på midten, og?? Det handler om at gøre ham tryg i vandet igen og hvis det kræver du står langs kanten eller i et hjørne - så er det det, der skal til.
Du kan også lave ting inde i hjørnet. Lege med lidt legetøj, sidde ham på kanten og lade ham 'falde i' mens du holder ham, uden at dykke, lade ham ligge på ryggen i vandet, på maven og jagte et legetøj.
Din istruktør må da give dig nogle fif, for du er sikkert ikke den første eller sidste med et utrygt barn.
At gå op hver gang han giver lyd eller helt at opgive bs, er at give op på hans primisser. Bare min mening... Giv det en chance og kæmp med glæde. Vi har selv en vandhund i vandet, men der var da ting han helt bestemt ikke syntes var sjov, men så måtte jeg vente nogle gange med den ting og så prøve noget andet..
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 209 Svar: 1.288
feb 2009
Det er da ringe hun ikke kan komme med råd, for det gjorde vores. Der var blandt andet en med på 8 uger, de gik nærmest og hygged sig lidt for sig selv. de var med til velkommen sangen, bare uden at dykke, osv. Og når bs havde givet os næste udfordring, gik hun over til den bette og viste nogle ting de kunne lave....
jun 2008
feb 2009
Frederic blev også ammet til han var næsten 8 mdr - hvor han der kun fik en gang om dagen.
Og så kiks? det er da værste at give... for år tilbage rendte alle små børn jo nærmest rundt med en marie kiks i munden. Frederic har staid ikke smagt dem..
Vi havde hende også til stimulastik, hvor hun også gjorde meget i at komme rundt og snakke med hvert 'par' (mor/far og barn) under fri leg til sidst.. Og de gange vi var indlagt, blevjeg spurgt hvordan, hvorfor mm og til tider fik vi kort.
jun 2008
gad godt hun var mere kons. om hvert enkelt barn/mor/far og finde ud a hva vi har behov for i det store hele,,,ved godt hun ikke kan lave 10 forskellige ting mm men se på det overordnet... men til næste hold vil jeg melde mig til en anden underviser..
BABYSVØMNING