{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

dåbstøj NYT eller GAMMELT? {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger så handler det om dåbstøj...

hvad er i mest til nyt eller gammel?

i vores familier er der 1 gammel dåbskjole og 1 gammel dåbspose fra 1800 tallet...

vores datter blev døbt i dåbsposen. fordi den har noget historie bag sig og fordi den betyder noget for os...

men hvad med jer andre vil i hellere have noget nyt til de små? eller har i også arvestykker der går bliver brugt igen og igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 600 kr.
  • lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dåbstøj NYT eller GAMMELT?
  • #1   12. okt 2009 Vi havde ingen valg. I min mands familie er der også en dåbskjole der er ca 100år gammel men den er vist i dårlig stand.
    Jeg fik syet min konfirmationskjole om så nu har vi selv startet på vores egen kjole som forhåbentlig følger i mange mange år.

Jeg synes det er en god tradition at bruge gamle kjoler der har gået i arv i familien og med navne på.

Men en kjole fra 1800 tallet er jo gammel, de skal også kunne holde til det så de ikke går i stykker, så måske man skulle starte "på en frisk".

Jeg er nu glad for vi har vores egen nu, så hænger den i vores skab og vi ved hvor den er og det er vores men havde vi haft en i familien havde vi brugt den

• #2   12. okt 2009 uuuh.. min mor har lavet den SMUKKESTE dåbskjole jeg nogensinde har set..
    den er med franske blonder over det hele..og ren silke..
    den skal mine børn helt sikkert døbes i smiley har faktisk et billed af den, hvis man vil se smiley

• #5   12. okt 2009 Bianca: jo selvfølgelig er den brugt godt nu den fra 1800 tallet... men den er alligevel i rimelig god stand og så skal den på næstved museum og opbevares når den ikke er i brug og så kan min svigerfamilie hente den så snart de skal bruge den...

har lavet et fotoalbum i min profil fra barnedåben så kan i se dåbskjolen samt andre ting fra dagen smiley

• #7   12. okt 2009 Magnus blev døbt i den jeg blev døbt i , mine 2 fætre., lillebror og lillesøster (: så jeg var den første i den , rigtig flot , ligner en ny og 20år gammel nu (:

• #8   12. okt 2009 har sat billed ind af den smiley prøver om jeg kan få lidt flere billeder.. min mor har self alle billederne smiley men tilgengæld har hun også en scanner

• #9   12. okt 2009 Min datters dåbskjole blev lidt en kombination af begge ting, den blev nemlig lavet af min konfirmationskjole. Det er planen at den skal gå videre i familien, og at navnene på de børn der har båret den skal syes ind i kjolen:-)

• #10   12. okt 2009 Emilie blev døbt i den samme som hendes far blev døbt i. Den er 151 år gammel i år. Hendes farfar, "onkel", oldemor og oldemors bror er også døbt i den og der står navn og dato på alle dem der er døbt i den på den...Og så (fordi det var ret koldt) havde hun et sjal udover som hendes tip-tip oldemor fik af hendes tipoldefar..så helt bestemt gammelt smiley

• #11   12. okt 2009 Niklas´ dåbskjole som kan ses i album, er en jeg har syet sammen med min svigermor af min egen konfirmationskjole, sådan at huen på min jakke er blevet til kyse, forstykke er blevet til forstykke, kjole til kjole og min jakke er så alt blondestoffet som er uden over kjolen. bindebåndene fra min kjole er blevet til bånd til kysen. Alt der er blåt på den kan skiftes til lyserød, sløjfes er sat på med trykknapper.

Kommentér på:
dåbstøj NYT eller GAMMELT?

Annonce