{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandklinikassistent.
  • #3   9. sep 2009 lønnen ved jeg ikke men synes nu den er væsenlig nok for man skal jo leve.
    jeg ved du kan tage sosu uddannelsen så kan du gå videre til tandklinik ass så skal du ikke gennem hg uddannelsen du kan læse lidt her
    http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/tandklinikassistent.aspx

ang arbejdstider tror jeg man skal regne med det er lidt ud over normalen da man jo også skal være på når andre mennesker har fyraften men ikke 12timer om dagen. men man skal nok ikke regne med 7-15 job.
    ryggen tror jeg man skal være obs på og når man sidder ned sidde rigtigt tro ikke man har de vildeste løft men med rigtig arbejdsteknik tror jeg det godt nok.

• #4   9. sep 2009 Når ja, men ved jo ikke noget om jobbet eller uddannelsen ? Derfor er det meget rart at vide lidt om hvad folk synes smiley

• #5   9. sep 2009 Camilla H

Jeg går på uddannelsen nu..
    Du får elendig løn som elev. Det vil man altid gøre. Der er skrevet en mindsteløn inde på ug, men nogle klinikker giver en højere. Det er hvad man aftaler.

Mht. til din ryg, så er det noget fis. Det er op til en selv om man vil have dårlig ryg eller ej..

Du lærer på dit grundforløb, hvordan du sidder ergonomisk korrekt, så du undgår arbejdsskade, myoser mm. Samtidig lære du strækøvelser, som du skal lave, hver gang du afslutter lektionen på klinikken. Og når du kommer ud i den virkelige verden. Altså uden for skolen, så er det dig selv, der skal styre øvelserne. Der kommer ikke en og siger: Nu gør vi sådan her og sådan her mht. øvelser. Det styre du selv. Det er dig selv, der bestemmer om du vil sidder ergonomisk korrekt og ikke få dårlig ryg, eller om du vil sidde som du vil og få dårlig ryg.

Du er velkommen til at skrive en pb, hvis du har andre spørgsmål.
    Kan kun sige, at uddannelsen er sindsyg spændende og du lære rigtig meget bare på de første uger..

• #6   9. sep 2009 Karina *mor til to skønne tøser *

Det kræver ikke en hg at komme ind.
    Det kræver kun en 9 klasseseksamen..

• #7   9. sep 2009 Adgangskrav: Afsluttet folkeskole eller tilsvarende

Du har selv linket til det smiley

• #8   9. sep 2009 Og arbejdstider kommer helt an på, hvor du er ansat.

Nogle tandlæger lukker tidligt andre sent.

Min kontaktlære var på en klinik, hvor hun havde fri ved 17 hver dag og så havde hun en ugentlig fridag, men det kommer helt an på, hvilken klinik du kommer på..

Men på en tandklinik, der får du ikke lov at gå før tid. Kun hvis ALLE på klinikken er færdig. Der er en regel for tandklinikassistenter, der hedder: Ingen er færdige før alle er færdige. Du må først gå ud og skifte tøj, når kl er 17, hvis du står til at have fri der og så er du måske først ude 20 minutter efter. Så den skal man også lige huske. Men er alle færdige før tid, så får man selvfølgelig lov til at gå før.

• #9   9. sep 2009 skolen er ikke svær, hvis man følger med, laver sine ting, skriver noter og virkelig lever sig ind i rollen som en rigtig klinikassistent. Så er det ganske nemt..
    Men kommer også an på, hvor god man er til at lære.

Der er meget at lære på de få uger på grundforløbet, men hvis du lever dig ind i rollen og bruger de rigtig tandbetegnelser, rigtige instrument navne mm., så lære du det hurtigt. Det handler om at sige ordene højt.

• #10   9. sep 2009 jeg er igang som tandklinikassisten på grundforløbet. og jeg syntes indtil vider af det er rigtig spændene, jeg får i su 5177 kr. ved så ikke hcva jeg får i elev løn, før jeg finder en plads. og det med din ryg det kommer helt and på og du sidder rigtig og tager værktøjet rigtig. det lære du osse på grundforløbert af sidde og tage ting rigtige.. ja lidt fra mig

• #11   9. sep 2009 Anne m

Det var bare hvad hun sagde hende på kommunen det med hg men der kan man bare se..

• #12   9. sep 2009 Jeg kunne godt tænke mig at arbejde i skoletandplejen smiley

Kommentér på:
Tandklinikassistent.

Annonce