4.534 visninger
|
Oprettet:
Tandklinikassistent. {{forumTopicSubject}}
Regner med at tage den uddannelse til Januar, men har hørt at det er dårlig løn, dårlige arbejdstider og man får dårlig ryg osv. *( at det er et ''skod'' job )
Passer det?
Hvad synes du/I selv?
Er skolen svær? Og er uddannelsen /jobbet noget værd?
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
jeg ved du kan tage sosu uddannelsen så kan du gå videre til tandklinik ass så skal du ikke gennem hg uddannelsen du kan læse lidt her
http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/tandklinikassistent.aspx
ang arbejdstider tror jeg man skal regne med det er lidt ud over normalen da man jo også skal være på når andre mennesker har fyraften men ikke 12timer om dagen. men man skal nok ikke regne med 7-15 job.
ryggen tror jeg man skal være obs på og når man sidder ned sidde rigtigt tro ikke man har de vildeste løft men med rigtig arbejdsteknik tror jeg det godt nok.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 155 Svar: 315
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 165 Svar: 567
Jeg går på uddannelsen nu..
Du får elendig løn som elev. Det vil man altid gøre. Der er skrevet en mindsteløn inde på ug, men nogle klinikker giver en højere. Det er hvad man aftaler.
Mht. til din ryg, så er det noget fis. Det er op til en selv om man vil have dårlig ryg eller ej..
Du lærer på dit grundforløb, hvordan du sidder ergonomisk korrekt, så du undgår arbejdsskade, myoser mm. Samtidig lære du strækøvelser, som du skal lave, hver gang du afslutter lektionen på klinikken. Og når du kommer ud i den virkelige verden. Altså uden for skolen, så er det dig selv, der skal styre øvelserne. Der kommer ikke en og siger: Nu gør vi sådan her og sådan her mht. øvelser. Det styre du selv. Det er dig selv, der bestemmer om du vil sidder ergonomisk korrekt og ikke få dårlig ryg, eller om du vil sidde som du vil og få dårlig ryg.
Du er velkommen til at skrive en pb, hvis du har andre spørgsmål.
Kan kun sige, at uddannelsen er sindsyg spændende og du lære rigtig meget bare på de første uger..
jun 2008
Det kræver ikke en hg at komme ind.
Det kræver kun en 9 klasseseksamen..
jun 2008
Du har selv linket til det
jun 2008
Nogle tandlæger lukker tidligt andre sent.
Min kontaktlære var på en klinik, hvor hun havde fri ved 17 hver dag og så havde hun en ugentlig fridag, men det kommer helt an på, hvilken klinik du kommer på..
Men på en tandklinik, der får du ikke lov at gå før tid. Kun hvis ALLE på klinikken er færdig. Der er en regel for tandklinikassistenter, der hedder: Ingen er færdige før alle er færdige. Du må først gå ud og skifte tøj, når kl er 17, hvis du står til at have fri der og så er du måske først ude 20 minutter efter. Så den skal man også lige huske. Men er alle færdige før tid, så får man selvfølgelig lov til at gå før.
jun 2008
Men kommer også an på, hvor god man er til at lære.
Der er meget at lære på de få uger på grundforløbet, men hvis du lever dig ind i rollen og bruger de rigtig tandbetegnelser, rigtige instrument navne mm., så lære du det hurtigt. Det handler om at sige ordene højt.
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 3 Emner: 60 Svar: 138
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
Det var bare hvad hun sagde hende på kommunen det med hg men der kan man bare se..
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 155 Svar: 315
Tandklinikassistent.