{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

uden tag over hovedet:,( {{forumTopicSubject}}

ved bare ikke hvad jeg skal gøre:( jeg er bare græde færdig.

jeg gik fra kæresten og da det er ham der har betalt indskuddet på huset, vil han gerne blive, så jeg fandt en dejlig lejlighed og søgte kommunen om et indskuds lån og de har så afvist pga vi begge står på lejekontrakten, og vi begge har ret til af være her. men ny har han så fundet lavet en ny lejekontrkt med kun hans navn på, og bet mig flytte herfra og flest inden den 1/7.
jeg har spørgt banken om de ville låne mig hvis min mor stod inde for jeg betalte men nej det vil de heller ikke.
har så været på kommunen igen igen idag og de kan ikke gøre noget som helst.

så ja her står jeg lige om snart uden noget af bo i, med en søn på armen:(

tænkte om der var nogle af jer der havde en ide til hvad jeg kunne gøre for af få kommunen til af hjælpe mig.

håber i kan hjælpe mig.

hilsen rikke:(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uden tag over hovedet:,(
  • #2   25. jun 2009 jeg syntes bestemt også det er mærkeligt, jeg har bestilt møde med min sagsbehandler, men hun kan ikke før den 7 og der det lidt for sent:(

• #3   25. jun 2009 Bliv ved med at gå der op. gå dem på nerverne, så får de fingeren ud,.,, gå der op hver dag...

• #4   25. jun 2009 har du ikke nogle du kan bo hos indtil du finder noget andet ???

• #5   25. jun 2009 Og mind dem så lige om de skal finde tag over hovedet på dig og din søn, det har i ret til... om så det er på e herberg eller på et mødre hjem, i SKAL have tag overhovedet, og de SKAL hjælpe jer...

• #6   25. jun 2009 selvfølgelig har jeg da altid min familie jeg kan være hos men det jo bare ikke særlig optimalt af bo der hjemme. jeg kan selvfælgelig blive nød til det, hvis det kommer dertil.

• #7   25. jun 2009 Rikke - bare bliv ved med at gå dem på nerverne... imorgen, så spørg dem om du kan flytte din adresse der op, og hente din post der, for ellers aner du ikk hvor du skal flytte den hen... for du har INGEN steder at tage hen...

• #8   25. jun 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 7 tænder *så må jeg jo tage derop igen imorgen og fortælle dem af de skal hjælpe mig, tror desværre bare ikke det hjælper. men alt er et forsøg hvert:)

• #9   25. jun 2009 Har hørt fra min venindes far som pludselig stod alene med 3 børn fordi hans daværende kæreste rendte fra hus og hjem med det hele og tømte hans konto i mega overtræk og satte ham i en forfærdelig gæld.. han havde intet til ham og pigerne.. han gik på kommunen og bedte om hjælp og hende der hjalp sagde til ham at i danmark har allle krav til et tag over hovdet og penge at leve for og det fik han. om onsdagen kan man få gratis rets hjælp ved at ringe til en advokat linie og de kan så vejlede en til hvad man kan gøre og hvad kommunen SKAL gøre.. men bo å gaden er et valg man selv træffer her i dk, men du skal selvfølgelig leve op til nogle krav hvis kommunen siger du skal flytte i en lille flække i et værese til du kommer på fode igen er det det du skal man kan vist ikke vælge og vrage.. Jeg kender ikke reglerne men er det jeg har hørt.. så bank i bordet os sig hallo skal jeg bo på gaden med mit barn helt ærligt!!!!!

• #10   25. jun 2009 Mor til magnus - man har ret til tag overhovedet i form af enten krise center, mødrehjem, herberg eller lign... der efter kan de hjælpe en videre med at finde ordenlig bolig.. hvis ellers man er irriterende nok...

Rikke - der er ikk andet for end at blive ved med at gå der op, hver eneste dag...

• #11   25. jun 2009 Ej det er fandme ringe af dem nu må de lige spænde hjelmen, min sagsbehandler hjælper mig altid, få gange har han endda bøjet reglerne lidt for mig smiley du skal bare presse på dem...!

• #12   25. jun 2009 * Sonne & Skønne Noah nu med 7 tænder * det sagde min mor og det med adressen.

mor til magnus <3<3 . det ville da også være en løsning for mig hvis de ville tilbyde mig det, men ikke en gang det ville de give mig sagde de.

• #13   25. jun 2009 Ku du ikke få lov at bo hos din eks til du finder noget?

Han vil vel ikke smide dig og din søn på gaden? Er det hans søn??

• #14   25. jun 2009 damen sagde til mig idag. -du har vel nogle forældre du kan bo hos, det er jo ikke vores valg du gik fra kærsten, så du skulle haft tænkt over di ikke havde råd til anden bolig- det sagde hun ordret til mig.

det eneste jeg kunne gøre var af klage over sagen, og der skal jeg så til møde imorgen kl. 10 med sådan en klage ting. men det tag 10 hverdage af behandle min klage sag sagde hun.

• #15   25. jun 2009 Line H
    jeg kan ikke bo hos ham, vi er uvenner hele tiden og det er syndt for min søn, jeg har allerede boet her i 3uger mens kommunen behandlet min ansøgning om lånet. nej det er ikke hans søn.

• #16   25. jun 2009 findes der ik nogle steder på skrift på nettet med lov osv-- så kan du evt kopiere det og tage det med ned for de SKAL hjælpe dig

• #17   25. jun 2009 Rikke S: Der er ikke meget mand over ham. Men det vel bedre at bo hos ham end ikke at have noget sted at bo. og så må i jo blive enige om ikke at snakke sammen så længe du bor der. du ryder op efter dig og han efter sig osv..
    Ved godt det er latterligt, men hvis der ikke er andre muligheder?

• #18   25. jun 2009 christina D: jeg sidder faktisk lige og ledder efter sådan noget lige nu, men jeg er bare ikke så god til af finde sådan noget på internettet, sidder og kigger på kommunens hjemme side lige nu, men kan ikke rigtig finde noget.

• #19   25. jun 2009 sådan står der på kommunens hjemmeside:

-Der ydes lån til betaling af beboerindskud, hvis din husstandsindkomst ved indflytning ikke overstiger 188.798 kr. (2008) om året.
    Er der børn i husstanden, forhøjes beløbet 33.600 kr. (2008) for hvert barn til og med fire børn.-

og det har jeg langt fra om året.

• #20   25. jun 2009 Line H
    det er da en mulighed men han har sagt han vil have jeg fluyyer og helst inden 1/7.

• #21   25. jun 2009 Hvis du boede hernede, var i velkommen hos os smiley hehe...

• #22   25. jun 2009 så fandt jeg sku noget:)
    Efter Lov om social service § 80 "er kommunen forpligtet til at sørge for et
    sted at bo til dem, der akut er blevet boligløse og står uden mulighed for
    selv at skaffe tag over hovedet."

"Kommunen har ikke nødvendigvis en forpligtigelse til at skaffe en varig
    løsning på boligproblemet - løsningen kan også være af midlertidig
    karakter." Der kan således blive tale om herberg, familieherberg,
    kvindehjem, herberg for mænd og lign.

• #23   25. jun 2009 **DKsMostWantedPrincess** * smiler det var sødt:)

• #25   25. jun 2009 Rikke: Det var da utrolig ubehøvlet af ham at smide dig og din søn på gaden! Dumme s..n.

Håber du snart får noget at bo i!

• #26   25. jun 2009 Rikke bor du i kbh ? Jeg vil anbefale dig at tage ind til modre hjalpen den vej igennem fik jeg min lejlighed paa 1 uge , og jo ocialen skal hjalpe med bolig.

• #27   25. jun 2009 jeg har stået i næsten sammen sitiuation.... første gang vi var nede på kommunen, fik vi afvide at der ikk var noget hjælp at hente..

da vi så var dernede anden gang med barn i barnevognen fik piben en anden lyd.... vi kom på et familie herberg og blev indstillet til bolig og 3 mdr efter fik vi vores lejlighed....

du skal ringe til dem og møde op der indtil de vil gøre noget... for som mange af de andre siger, må du ikk stå uden tag over hovedet når du har et barn....

jeg kan godt føgle dig i det der med at bo hjemme ved familie, ikk er særlig optimalt... men det kan desværre blive ende på det, hvis kommunen slet ikk er til at rokke med... for du skal ikk stå ude på gaden med din søn...

håber det bedste for jer

• #28   25. jun 2009 Kommunen maa ikke sende born paa gaden . Ved der ligger en familie instituition , som hedder klostermosegaard og der er ogsaa egmond gaarden der kan de ogsaa indstille dig. Ellers tager du bare kontakt til modre hjalpen . De er der for det samme.

• #29   25. jun 2009 Kloster mosegaard ligger i helsingor.... Du maa for guds skyld ikke sige til dem at du har familie , som du kan overnatte ved for saa vurdere de at din situation ikke er akut nok.

• #31   26. jun 2009 sså fik jeg været til møde. han var rigtig fin ham jeg snakkede med idag. han ville skrive brev til børn og unge afdelingen, for det er ulovligt af børn står på gaden her i danmark, så nu har han sat gang i hele møllen idag. bare dejligt. men han kunne jo så ikke love mig der skete noget, men han sagde vi bare måtte blive ved til de fandt en løsning. så nu må jeg jo bare vente og se hvad der så sker.

mange tak til jer alle for de søde svar:)

• #32   26. jun 2009 Rikke - jeg kan kun anbefale dig at ringe enten hver eller hveranden dag og rykke... seriøst, de tager dig ikk alvorligt før end du virkeligt ¨presser på, også ender det med at din lejlighed går til en der presser på hvis du forstår...

• #33   26. jun 2009 Rikke huskede du at bede om , at komme paa den akutte vente liste? Har selv staaet der med min dreng og en voldelig kareste maatte rende fra hus og hjem i nattens muld og morke og boede i trapper osv 1 uge indtil , at jeg kunne faa fat i min sagsbehandler , som saa indstillede mig akut til lejlighed og ugen efter , havde jeg denne bolig. Godt nok i en ghetto by , men bedre end en skummel trappe opgang.

• #34   29. jun 2009 JUBII så fik jeg en bolig:) jeg er bare glad:) godt nok først fra den 31/7 men det er jo langt bedre end af stå på gaden:)

• #35   29. jun 2009 rikke: SÅDAN! tillykke med det. håber dig og din lille mand får et rigtig godt hjem:-)

• #36   29. jun 2009 Hvor er jeg glad for at hore at det endeligt lykkedes for jer..

Fortal fortal hvor har i faaet bolig ?

Kommentér på:
uden tag over hovedet:,(

Annonce