469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hun ER en fusker Hun ER en fusker

Til jer der fulgte med i mit tidligere indlæg om en kvinde, der havde skrevet på min telefon på dba.

Jeg kontaktede dba, for at finde ud af hvad for en fusker det var.

De har givet følgende tilbagemelding:

Hej Anne

Mange tak for din henvendelse.

Dette var desværre de kendte Nigeria-mails, hvor udenlandske svindler typisk prøver at købe sælgerens varer til dobbeltpris.
Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på internettet.

Du kan læse mere om disse "Nigeria-breve" på Forbrugerstyrelsens hjemmeside:
(link fjernet)

Vi arbejder på at lancere nye tiltag, så disse spamlignende henvendelser vil blive kraftig minimeret.

Alle indlæg er slettet på diverse annoncer og profilen er inaktiveret.

Oplever du noget lignende igen, må du endelig kontakte Support. Vi vil meget gerne høre når noget sådan sker - Derved har vi mulighed for at lave forbedringer og derved forringe svindlerne muligheder for at komme i kontakt med vores brugere.

Så husk dette, hvis i har annoncer derinde og der kommer underlige bud og svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun ER en fusker
  • #1   5. jun 2009 (link fjernet)

Synes lige i skal læse det her.

Det er sindssygt!

• #2   5. jun 2009 ej føj . hvordan kan man få sig selv til at gøre sådan noget.
    jeg er da rigtig ked af du er blevet fusket, men dejligt du deler detr med os andre og advarer os tak !

• #3   5. jun 2009 Blev ikke helt fusket, for havde på fornemmelsen at det var en fusker og kontaktede dba.. Har ikke indgået nogen handel med personen..
    Kunne godt se der var noget galt allerede da hun bød på annoncen..

• #4   5. jun 2009 nå jamen det var jo heldigt at du fattede mistanke, syntes også nok det lød lidt underligt det hun havde skrevet til dig

• #5   5. jun 2009 Har prøvet det samme med en hvalp. Manden der kontaktede os var læge og ville gerne hente hunden til Sverige. Fordi han havde for travlt ville han sende hans PET-agent over med en check. Han skulle så tage hunden med. Checken ville lyde på et højere beløb end hvad han skulle betale for hvalpen og jeg skulle bare give hans PET-agent differencen. Og så selv tage lidt ekstra for ulejligheden
    Selvfølgelig undrede vi os over hvorfor en svensker ikke bare købte en hvalp i Sverige. Dert ville han dog ikke svare på. All korespondance foregik via mails.
    Vi kontaktede politiet som fortalte at det nok var en svindler og at check'en højs sansynlig ville vise sig at være en gummicheck. Politiet fik mail adressen og vi solgte hvalpen til en familien i Nordjylland.

• #6   5. jun 2009 Det er sindssygt det de gør..

Bare det at de lokker folk til det land de er i og så når de kommer bliver de overfaldt eller dræbt..

Det var sket før læste jeg i det link jeg har lagt op..

Er glad for at man har været vågen og håber også alle andre er.

Men allerede da personen bød over beløbet, vidste jeg noget var galt..

Kommentér på:
Hun ER en fusker

Annonce