2.054 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "LUS"
lus
Har en veninde hvis datter konstant har lus hun har prøvet samtlige lusemidler er der nogle der har et godt råd til hvad der virker Datteren er 14år Håber der er nogle af jer der har gode råd
Har en veninde hvis datter konstant har lus hun har prøvet samtlige lusemidler er der nogle der har et godt råd til hvad der virker Datteren er 14år Håber der er nogle af jer der har gode råd
Skrevet af: rikke b - 4. mar 2014
LUS !
Min kæreste har 2 dejlige piger fra et tidligere ægteskab ... jeg holder ufattelig meget af dem og vil dem på ingen måde noget dårligt MEN .... hvad pokker stiller man op når de gang på gang hver 1...
Min kæreste har 2 dejlige piger fra et tidligere ægteskab ... jeg holder ufattelig meget af dem og vil dem på ingen måde noget dårligt MEN .... hvad pokker stiller man op når de gang på gang hver 1...
Skrevet af: anja s - 17. sep 2010
lus
ja victor er lige startede i børnehave her d. 2 august og så i fredags da jeg henter ham, hænger der en seddel på opslagstavlen " vi har lus". nå great så spørger jeg en pædagog hvordan og hvorledes ...
ja victor er lige startede i børnehave her d. 2 august og så i fredags da jeg henter ham, hænger der en seddel på opslagstavlen " vi har lus". nå great så spørger jeg en pædagog hvordan og hvorledes ...
Skrevet af: carina nu mor til 3 guldklumper<3 . - 15. aug 2010
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
- Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
- Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
- Samling af havemøbler 300 kr.
- Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
- Slå græs 1.000 kr.
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 61 Svar: 753
Hvad kan man selv gøre?
Kamme og børster lægges i sæbevand.
Alle familiens medlemmer og omgangskreds bør undersøges grundigt for lus, når en person sættes i behandling. Undersøgelsen bør gentages flere gange i de næste uger.
Barnets skole eller pasningsordning bør have besked om, at barnet har lus. Barnet må først vende tilbage, når det er sat i behandling. Sørg for gode pladsforhold i institutionen. Hvis barnet har langt hår, og gentagne gange får lus, må man kraftigt overveje en smart korthårsfrisure.
Under normale omstændigheder behøver barnet ikke at blive sendt hjem, den dag lusene opdages. Det er vigtigere, at forældrene får besked og sætter barnet i behandling. Bedst er det, hvis alle børn med lus findes samme dag, hvilket gør indsatsen mest effektiv.
Hvis gentagne behandlinger synes nyttesløse, har en del held med at kæmme barnets hår dagligt med en tættekam. Denne behandling er lettere, hvis man samtidig bruger hårbalsam.
Ved kropslus bør tøjet varmebehandles ved 60 grader i to timer. Det anbefales at gøre det tre dage i træk og eventuelt igen en uge senere.
Luseæg kan skelnes fra skæl ved, at de sidder fast på håret, når det trækkes mellem to fingre, det gør skæl ikke.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
ellers en vekselbehandling mellem hedrin og nix / priorderm - over en 14-16 dages tid, 2 kure af hver......d.v.s ca hver 4 dag.
med tre langhårede tøser har jeg en vis erfaring i lusemidler, balsam behandling kan også bruges men har ikke virket i det lange løb her hos os.
kender du nogen der skal sydover så få dem til at tage lidt luseshampoo fra f.eks italien ,spanien eller tyrkiet med - det er effektivt men indeholder så også stoffer der ikke må bruges i danmark......
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
min store datter lider meget af det.... vi har før brugt primoderm ...nu bruger vi hedrin.... og gentager efter 1 uge.... og kæmmer løs morgen og aften..... dog vender de bæster tilbage efter et par måneder
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 28 Svar: 521
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Da vores søn, med stort hår havde det for 1 år siden gjorde jeg ikke andet end at kæmme det..
Så kan det da ikke blive mere naturligt og sundt for barnet
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Samt de andre lussebekæmpelsesmidler derinde.Og vi har meget sjældent lus her : )
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Æg og lus kan ikke klare den varme.
Cecilie er 7 og har haft lus én gang, selvom der nærmest er kroniske lus i børnehave og skole.....
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
det er ingen sag at få lusene væk men det er svært at undgå at blive smittet igen og igen og igen - og der er helt sikkert nogen lus hellere vil bo ved end andre. hos os har hende på 13 næsten lus hver mrd. men hende på 17 har det sjældent. jeg har haft det to gange min mand har aldrig haft det.
mar 2008
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
mar 2008
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
det er noget der virker ..
smiler ..
Det er noget af det bedste man kan bruge
Hvordan har bølle det ??