{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.177 visninger | Oprettet:

Afhængig af næsespray. {{forumTopicSubject}}

Jeg har været afhængig af Zymelin næsespray i ca 3 år nu. Nogle andre der er afhængige eller har været som har gjort noget ved det?
Hvis jeg iik bruger min næsespray kan jeg iik få vejret og er bange for at lægen ikke har en ordenlig løsning til mig. Er bange for han bare giver mig allergi piller og det har jeg prøvet og det virker ikke..
Nogle der ved hva man skal gøre, for at komme af med denne hæslige og smertefulde vane. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhængig af næsespray.
  • #1   25. mar 2009 Det er da træls for dig,tror det enste der hjælper er og tage en kold tyrker,selv om det kan blive hårdt

• Pernille N
    Pernille N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 76
    #2   25. mar 2009 jeg er også afhængig af det værre skidt, det er ikke godt nej... men nu havde jeg lige taget en kold tyrker og så sovet med en ekstra hovedpude om natten så det hjalp nogle uger og tror det var ude af kroppen. men har så liige hevet en forkølelse til mig så skal starte forfra med en kold tyrker når den er væk... hvis vi bliver ved at tage det ender det med en operation fordi vi total ødelægger vores slimhinder i næsen

• #3   25. mar 2009 Det har jeg prøvet. Det holdte en uge. På den uge sov jeg måske to timer hver nat fordi jeg ikke kunne få vejret ud af næsen. Min næse er kronisk stoppet. Hvis min næse er stoppet og jeg ska trække vejret gennem munden , bliver jeg super hurtig helt tør i halsen , pludselig vågner jeg op og hiver efter vejret fordi jeg er knas tør i halsen.

• #4   25. mar 2009 Kan du ikke bruge en saltvands-spray og så trappe ned på den måde?

Der er også nogle, der er "snævre" i næsen. Dette kan klares med operation, men det kræver nok, at du henvender dig hos øre-næse-hals-læge....

• #6   25. mar 2009 Ja, min næse skillevæg er skæv, så jeg har ikke så stort ''hul'' i det ene næsebor. Har været til næse-øre-hals læge for nogle år siden og han sagde at det ville være bedst med en operation for at rette op på det.
    Jeg har brugt det i ca tre år som sagt, så tror næsten at mine slimhinder er ødelagt . Jeg har alle de bivirkninger som Christina M , har skrevet ned.
    Har os prøvet saltvands-spray, det hjælper desværre iik smiley Tror der skal meget til at redde mig, hvis jeg kan reddes.. Hehe.. Jeg må ringe til lægen.. Selvom jeg ikk er meget for det.

• #7   25. mar 2009 Jeg har også været afhængig af Zymelin næsespray i 3 år eller mere. Jeg endte også med at tage en kold tyrker, men det tog mig flere måneder før mine slimhinder var normale igen. Så havde konstant stoppet næse i nogle måneder før det bliver bedre, så du skal have tålmodighed!!!! Jeg stoppede fordi der var en i fjernsynet som havde fået en alvolig bivirkning som havde indflydelse på hans nerver, så han var faktisk blevet invalid fordi han brugte zymelin!! Og det afskrækkede mig til at holde op, koste hvad det vil. Så jeg fik manden til at tage næsespray med på arbejde og gemme den for mig, så jeg ikke kunne snyde mig til at bruge den.

Så det eneste jeg kan råde dig til er at tage en kold tyrker, og bliv ved selvom der er gået uger, for det tager langtid for dine slimhinder at få den fugtighed igen når man har brugt zymelin så meget. Jeg taler af erfaring.

Et godt tip er ligge højt med hovdet, køb en saltvandsnæsespray og du kan også købe et næsehorn. Et næsehorn er en større koncentration af saltindholdet, som du kan skylle din næse med og det virker MEGET bedre end saltvandsnæsespray. Start med at skylle næsen 3 gange om dagen vil vædde med at det vil hjælpe dig meget.

God kamp. Skriv lige tilbage hvordan det går??
    mvh,
    Tina

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #8   25. mar 2009 Ked af at høre at der er andre der har det sådan, men er også glad for at høre det ikke kun er mig der har haft det sådan.

Jeg har selv været helt afhængig af det i 3-4 år. Jeg tog også en kold tyrker, samtidig med jeg stoppede med at ryge, og så sov jeg meeeeeegggggeett højt med hovedet. Der gik faktisk lang tid før min næse var normal igen. Jeg brugte også et næsehorn med saltvand om morgenen det første stykke tid..

Jeg bruger dog stadig zymelin når jeg bliver forkølet, hvilket heldigvis sker sjældent, men så bruger jeg altså også nærmest en hel over 2 dage..

• #9   25. mar 2009 Okay. Så må jeg jo prøve det smiley
    Pt er jeg forkølet, så jeg må vente til det er ovre. Skal nok vende tilbage med hvordan det går smiley

• #10   25. mar 2009 Hedder det Næsehorn ? Kan det købes på apoteket?

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#11   25. mar 2009 Ja, jeg mener faktisk det hedder et næsehorn, men det er til at skylle næsen med, så bare forklar det, så kan de hjælpe dig. Mener jeg gav 94 kr for min eller lign. og ja det er på apoteket.
    Håber du kommer det til livs, og er du ryger, vil jeg anbefale dig også at stoppe med dette, da de bliver hårdere ramt af forkølelse..

• #12   25. mar 2009 Ja er ryger. Har overvejet at stoppe, da jeg skal opereres og der skal man helst iik ryge 3 uger inden.

• zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

#13   25. mar 2009 Altså nu er jeg også indenfor sundhedssektoren, så kan kun anbefale dig at stoppe.. Både for din næses skyld, din operation samt dit barn og eget helbred. Det er røv svært, men vil love dig at du får det meget bedre...

Kommentér på:
Afhængig af næsespray.

Annonce