{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Råd om uddannelse søges....!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Håber i vil hjælpe med nogle spørgsmål...
Overvejer at gå igang med ny uddannelse til næste år, og har så sidet og kigget på pædagogisk assistentuddannelsen...

Er der til at få praktikpladser?
Er der til at få job bagefter?
Hvordan er lønnen?
Gode og dårlige ting ved faget?
Man skal have engelsk, men på hvor højt plan?

På forhånd tak og go aften...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd om uddannelse søges....!!
  • #1   9. mar 2009 Pædagogisk assistent? kan du forklarer lidt om hvad ens arbejdsopgaver kommer til at være? Har aldrig hørt det før..

• #2   9. mar 2009 jeg er 21... !! Kamilla K: Okay.. jeg sammenligner slet ikk de to uddannelser... men der er større muligheder som pædagog???

• #3   9. mar 2009 Pia Ja der er altid større muligheder som pædagog : ) Selv er jeg på 4 sem i Ikast og elsker virkeligt den uddannelse : )

• Pernille N
    Pernille N Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 76
    #4   9. mar 2009 jeg læser selv til pædagog og vil helt klart anbefale dig det da mange steder helst ansætter en uddannet. men kommer jo også helt klart an på hvilket område du vil arbejde indenfor da det er et rigtig stort område smiley

• #5   9. mar 2009 Kamilla K: mange tak for svar... Så kan det godt være jeg skal satse på pædagog... står i lære nu som butiksslagter men vil have noget med mennesker at gøre... så skal på i gang med ny uddannelse... jeg har som sidste årslærling 9.000 kr udbetalt.... !! og grundlønnen som udlært ligger på ca 26.000...

• #6   9. mar 2009 Anne J: det er nok det jeg må gøre så... ville så gerne have med børn at gøre... Hvordan med engelsk???? er der meget af det og på hvor højt plan???

Pernille N: Jeg ville gerne have med børn ar gøre....

• #7   9. mar 2009 Når du er på selve pædagog uddanelsen så er der ikke noget engelsk, der er bare en masse tekster der skal læses og så er der ihverfald på mit sem. en rigtigt god stemning og sammenhold : ) Jeg troede at jeg enten ville være i en børnehave eller ude i specialen, men jeg er kommet i tvivl om jeg vil i et fritidshjem istedet, for min 1. løn var i et fritidshjem, og det savner jeg : (

• #8   9. mar 2009 Kamilla og Anne:
    Det må du meget gerne... Mit problem er bare at da jeg gik ud af folkeskolen fik jeg 5 i engelsk så kan virkelig ikk det sprog.... men hvis det ikk er så meget så må jeg jo lære det.... smiler...

• #9   9. mar 2009 nej jeg som pædagog kan heller ikke se hvor det engelsk kommer ind.. Jeg ved ikke om det er en fordel at være uddannet medhjælper, det tror jeg der er meget stor forskel på. Min sidste arb plads havde både ikke udd og udd medhjælpere. Tror nu mest de lægger vægt på dine personlige kvalifikationer og ja lønnen afhænger meget af erfaringen. Ham på min stue havde fire års erfaring og fik næsten det samme som mig som hel ny udd.
    Men hvorfor ikke bare tage pædagog uddannelsen, tiden flyver derudaf og som andre nævner er der virkelig mange jobs at få, lige fra arbejde med misbrugere, handikappede osv til vuggestue, SFO..

fordelen ved det pædagogiske arbejde i mine øjne er at du kan gøre en stor forskel i familiers liv, det er så skønt at være noget for en familie og man kommer så tæt ind på livet af dem. Det er skønt at ikke en dag er ens og man møder ind til de dejlige børn. Fedt job hvor du både har det faglige/ skriftlige og det kreative og menneskelige. jeg elsker mit job.... og forresten jeg har valgt børnehaven smiley

• #10   9. mar 2009 Sofie B: Mange tak for dit svar.... Ja det må være så dejligt at have noget med mennesker/børn at gøre... Det ville jeg bare så gerne.. så tror jeg springer ud i det.... Er der mange store projekter når man er på skole???

• #11   9. mar 2009 ved du hvad.. jeg synes det er som man tager det. Du kan skøjte igennem den uddannelse eller du kan fordybe dig, du har så frie tøjler.
    Ja der er en del projekter, men mange gange vælger du selv emnet og så er det så spændende, fordi du altid selv har medbestemmelse over hvilken drejning du ønsker på projektet. Og der er vikelig så mange muligheder, det er næsten kun fantasien der sætter grænser.... og selvfølgelig emnet. der er som regl et overordnet emne, dom du så skal finde et underemne til, men de var så brede at man nærmest kunne proppe alt ind under.
    Ved selfølgelig ikke om det varrierer lidt fra sem til sem. Men tror ikke du vil fortryde. Så er der jo de tre praktikker, som også bryder det lidt.

• #12   9. mar 2009 hvor bor du pia? skal du til nykøbing, slagelse eller haslev?
    jeg gik på hindholm, men det er lukket og flyttet til haslev nu

• #13   9. mar 2009 okay, ja det lyder jo spændene... jeg er selv fra næstved... men har bil så... er bare så huk på det...

• #14   10. mar 2009 ja vi er også fra næstved. Ellers hvis det kniber med pengene til benzin så ved jeg at man kommer i klasse med de fleste andre fra næstved, netop med henblik på at folk kan køre sammen osv.
    jamen så er det da bare med at holde øje med deres åbent hus arrangementer og så blive skrevet op til august eller febuar smiley

Kommentér på:
Råd om uddannelse søges....!!

Annonce