{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Katja D
Katja D
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Hvad synes i om Vilma og Max? {{forumTopicSubject}}

Vi venter barn til januar, så vi kender endnu ikke kønnet, men er allerede ret sikre på navnene. Vilma hvis det blir en pige og Max hvis det blir en dreng. Vi har ingen i forvejen, som det skal passe sammen med. Vores familier har taget blandet imod navnene. De fleste i min familie synes at det er nogle rigtig gode navne, og at de begge er både søde og frække. Flere i min kærestes familie kan ikke helt abstrahere fra Flintstones når de hører Vilma - men børn idag kender jo ikke til det, og man kan vist blive drillet med værre ting, tænker jeg. Max kan de fleste i familien lide, men et par stykker synes det er et dyrenavn. Hvad synes I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad synes i om Vilma og Max?
  • #3   25. jun 2012 Jeg kan rigtig godt lide de navne smiley !

• #5   25. jun 2012 Kan selv godt lide navnet Maximillian - kaldenavn: Maxi/Max smiley

• #7   25. jun 2012 Begge navne er rigtig skønne, men Max forbinder jeg bare med en hund fordi både jeg selv og mange bekendte har/har ahft hunde der hed Max, dermed ikke sagt at det er et grimt navn!

Men tror jeg ville vælge Maximillian og så bare kalde ham max eller maxi, måske millian smiley

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#8   25. jun 2012 Vi kan begge bedst lide korte navne og syntes derfor at Maximillian er alt for langt (og svært at skrive/stave). Plus man ville netop nok tit forkorte det til Max alligevel.. Men ja - den med hundenavn er der flere der har sagt til Max og den med Flintstones til Vilma. Men tak for Jeres kommentarer - det er meget sjovt at høre hvad andre mener.. Selvom vi er ret vilde med begge navne og derfor nok svære at påvirke, men alligevel.. Heldigvis vil jeg sige at 60-70% af familien kan lide dem, og så er det bare ærgeligt med de andre... smiley

• #9   25. jun 2012 Det er netop den holdning man skal have Katja, det vigtigste er at i kan lide det! smiley

• #10   25. jun 2012 Jeg må nok også erklære mig enig med din kærestes familie. Vilma er fra Flintstones og Max er for ...hårdt i mine ører. Men jeg er altså også liiiidt kedelig hvad angår navne. smiley

Og ja, det vigtigste er jo, at I kan li' dem - og når I er så vilde med begge navne, jamen så er det jo dét, junior skal hedde! Familien skal nok vænne sig til navnet og komme til at elske det. Min nevø hedder August. Da jeg fik det at vide, var jeg nærmest ved at give mig til at tude! smiley Men nu synes jeg jo navnet er alletiders, og han ér jo bare en August! smiley

Her har vi bevidst valgt at holde navnene for os selv indtil han kommer til verden. Dels fordi vi slet, slet ikke kan bestemme os, og dels fordi vi på den måde slipper for at blive påvirket af folks eventuelt negative kommentarer eller sjove ansigtsudtryk smiley

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#11   25. jun 2012 Præcis.... Og lige nu kan jeg slet ik forestille mig andre navne.

Vi tænkte også selv Flintstones i starten, men det gør jeg slet ikke mere... Nu tænker jeg at Vilma bare lyder som en sød og lidt fræk tøs. Det kom sig af at jeg var vild med navnet Alma, men vi syntes der er for mange der hedder det nu, så det blev til Vilma istedet for. Og Flintstones er jo ikke fremme mere - heldigvis.

Men kan godt følge det. Jeg er også helt vild med navnet Nora, men vil aldrig vælge det pga en vis malkeko... smiley

Max synes jeg ikke er hårdt, men jeg er nok heller ikke til tutte-nutte navne, som er super søde når de er små, men som i mine ører blir lidt fimset, når han blir en voksen mand... Jeg synes Max er kort og nemt og det kan kun blive en lille gavtyv med det navn - lidt som med Emil... Vi kender heldigvis ingen hunde der hedder Max, men flere har sagt det nu... Jeg kan dog stadig ri´gtig godt li det, og der er ik så mange der hedder det.

Jeg har selv to katte som hedder Freja og Frederik, men jeg synes stadig begge navne er søde til børn - det er ikke dyre-navne i mit hovede af den grund.

Men vi er jo alle forskellige. Og ja - mon ikke alle nok skal vænne sig til navnene og efter noget tid tænke på Max, som Max og Vilma som Vilma...

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #14   25. jun 2012 Jeg synes det er nogle fede navne.. smiley GO FOR IT!!

• #15   25. jun 2012 jeg elsker navnet max men okay min søn hedder det også:-)
    så det stemmer jeg helt klart for
    vilma der kommer jeg også til og tænke påflintstoens

• #16   25. jun 2012 Synes det er helt vildt gode navne.
    Vi overvejede selv navnet Max da vi havde fået vores søn.

• #17   25. jun 2012 Årh folk og deres associationer!
    Hvor tit vi fik den med navnet Dexter?... ja, temmelig tit!

"Ej, hvis i får en pige en dag, ing? Skal hun så hedde Diiiiddii?"
    "Ej, jeres dreng bliver jo seriemorder ligesom ham der manden i den der serie.." Jaa, det er det han gør...
    Hold nu kæft!

Og den der med hundenavne, den fik vi fanme også. SÅ irriterende. Det giver ingen mening.
    Min mormor havde også en nabo hvis hund hed Dexter, men vi var da noget så bedøvende. Det var et navn vi havde valgt, fordi VI elskede det!

Jeg synes det er rigtig søde navne i har fundet, men det vigtigste er nu, hvad I synes!! Det er jeres barn der skal have det, og så kan i jo være noget så ligeglade med, om det minder nogen om noget eller nogens hund. For hvor er det dog ligegyldigt. smiley

• #18   25. jun 2012 Gør hvad i selv vil og lade ikke andre bestemme det for jer.

Hvis i kan lide de navne skal i bare vælge dem, der vil atid være nogle som synes det er et grimt navn.

• Katja D
    Katja D Tilmeldt:
    jun 2012

#19   27. jun 2012 Tak for alle jeres kommentarer. Og ja - alle har jo forskellig smag så man vil aldrig ku finde et navn som alle kan lide. Sådan er det bare... Vi er glade for de to navne, så nu venter vi bare på at finde ud af om vi skal ha en lille Vilma eller en lille Max. Og så må folk vænne sig til navnene med tiden...

• #20   27. jun 2012 Brug det navn i elsker det er jeg som skal bruge det.. der vil altid komme komentar på alting..

Min datter hedder Isabella og få hele tiden agvide nååh det et rigtig prinsesse navn.. Men eftersom de kongelige raver mig en pap and så viste jeg faktisk ikk vi havde en prinsesse som hed det ..

Men jah jeg er endelig også ligeglad det min datters navn også og sådan er det =)

så brug det i selv elsker er det eneste jeg kan sige det ikk os andre som skal bruge det smiley

Kommentér på:
Hvad synes i om Vilma og Max?

Annonce