{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Hvor mange navne? {{forumTopicSubject}}

JEg sys engang at jeg har fået noget at vide om et mellemnavn..

Altås hvis man hedder :

Fornavn, mellemnavn, efternavn, efternavn - så skal mellemnavnet være et familie navn?

Er det rigtig? evt. hvis det er så om nogle kan finde noget på skrift om det..

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mange navne?
  • #1   3. sep 2010 jeg har hørt man selv må bestemme mellemnavnet

• #2   3. sep 2010 det har jeg ikke hørt min store hedder
    Jessica karoline b.... k.... hvor b er faderens mellem navn og k er mit efter navn

• #3   3. sep 2010 Så ved jeg da ikke hvor jeg har fået fat i det henne? :-S

• #4   3. sep 2010 som linda siger må man selv bestemme.. har selv fået ændret mit mellemnavn til noget som ingen i min familie hedder...

det eneste de gør er at de sætter en lille note om at det ikke kan tages som efternavn.. kun hvis det er et familienavn.. ( hedder selv mit tidligere mellemnavn som efternavn nu )

• #5   4. sep 2010 nej det er ikke rigtigt..

jeg selv blev døbt: Ditte Maria Aaborg-Nielsen og der er ingen i min familie der hedder Maria, det var bare min mors ønske..

senere har jeg så slettet -Nielsen da jeg synes det var for langt og Nielsen intet sagde mig

• #8   4. sep 2010 du bestemmer selv.. det mellemnavn Makaia for har ingen af os, og præsten siger det ikke gør noget.

• #9   4. sep 2010 Den gang Noah skulle døbes fik vi afvide der var frihed inden for rimelighedens grænser... Lige pt er jeg ikke hjemme, men skal bekræfte det næstskrevne med en mail jeg har fra præsten...

Du kan kun ha 1 efternavn, resten skrives som mellemnavne på dåbs attesten, og ellers skal det laves som bindestregs efternavn, og igen derved 1 efternavn smiley

hvad mellemnavne angår, så skal det være familiensvn, eller noget du har en relation til, og ikke bare et tilfældigt navn du "bare" synes godt om...
    For at give et eksempel så ville vi gerne ha haft Noah's så således ud at han hed;
    fornavn: Noah
    mellemnavn/e: Sonnich Sonne
    efternavn: Larsen
    men da vi ikke har en relation til Sonnich, kunne vi kun få det så det i følge dåbs attesten var hans fornavn... Så i stedet for som ønsket hedder Noah ifølge dåbs attesten;
    fornavn: Noah Sonnich
    mellemnavn/e: Sonne
    efternavn: Larsen
    så i princippet hedder Noah rent faktisk ikke "bare" Noah, han hedder Noah Sonnich ifølge dåbs attesten... Dog er han kun kaldet Noah i det daglige....

• #10   4. sep 2010 Miss milling - så det ændret i forhold til da Noah blev døbt 23/11-08 smiley men smider som sagt en mail ind senere som vi har fra præsten, er lidt svært at gøre fra telefonen... Sonnich er et godkendt drenge fornavn smiley

• #11   4. sep 2010 min datter hedder laura isabella og isabella er hendes mellemnavn så det kunne vi da godt uden det var et familienavn hun bliv også døbt i 08 i okt

• #12   4. sep 2010 Sonne:
    Melissa blev døbt i februar 2008 og der havde vi ingen problemer med at få et mellem navn ingen i familien har ej heller med Jessica der er døbt i Ferbuar 2003 så synes det underligt i ikke kunne.

• #13   21. sep 2010 Kære Carina, Gudstjenesten er kl. 10.00. Som mellemnavn kan kun tages et af forældrenes, bedste- olde- eller tipoldeforældres mellemnavne eller efternavne. D.v.s. at der er et vist omfang af frihed, men ikke fuldstændigt, da man ikke kan tage navne som mellem- eller efternavn, som man ikke har tilknytning til. På familiestyrelsens hjemmeside kan du læse mere, ellers må du selvfølgelig meget gerne ringe. Med venlig hilsen Karen Herløv

Uddrag fra mailen... havde fuldstændigt slået det ud.. så undskylder det sene svar..

• #14   21. sep 2010 synes det underligt der er forskel fra sted til sted..

Kommentér på:
Hvor mange navne?

Annonce