3.682 visninger
|
Oprettet:

19. aug 2013 Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 21 Svar: 374
Hvad har man brug for? {{forumTopicSubject}}
Hej alle i skønne mennesker
Kæresten og jeg er første gangs forældre, og har tænkt lidt på hvad man egentlig har brug for? De forskellige babyudstyrs forretninger mener jo man har brug for ALT hvad de har i butikken. Men tænkte det var mere relevant at spørger herinde, blandt mennesker der selv har stået i det.
Så er der nogen der har en liste over ting man har brug for? Tænker både seng, barnevogn, tøj osv.
På forhånd tak og fortsat god aften.
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 21 Svar: 374
aug 2013
aug 2013
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
1-2 sutteflasker, selv om du vil amme kan der være brug for kamille te, sukkervand eller lign.
Evt. Malkemaskine kan i sagtens finde brugt.
Badekar M/baby indsats
Pulsebord, puslepude, håndsprit(og hånd creme til dig selv) våd servietter, str. 1 og 2 bleer, baby salve til numsen, baby olie til evt. Ondt i maven massage.
Brystvorte creme, og pak den endelig med i fødselstasken også.
Noget hun kan sove i, vi bruger liften samt en vugge på hjul lige nu, en indkøbt hænge vugge nægtede hun at sove i, dertil er et par senge rande også en god ide ved 2-3 ugers alderen, find dem brugt.
Stofbleer... Og flere stofbleer, suk.
Nogle er glade for ammepuder, for vores vedkommen var den næsten ligegyldig.
Et par uroer, til puslebordet og sengen.
Kasser til at lave orden ved puslebordet.
Suttekæde (bliver i glade for)
Blespand(får i gratis igennem babysam)
Barnevogn, m/lift, regnslag, myggenet.
Sengetøj, lagner, fnugfulle, pude, dyne, madras
Autostol, (personligt kan jeg anbefale kraftigt at få en med isofix base, gør livet meget nemmere) uld tæppe, varm jakke/trøje/dragt, vanter og hue. Autostolen kan nemt findes i brugtmarkedet.
Generelt en god sjat tøj i uld.
Et godt tæppe i få lette farver, til den første leg på maven. Samt simpelt legetøj i enkle farver (en brun hæklet plys pindsvin med rangle i er et stort hit hos os lige nu)
Senere hen kan i altid finde et smart legetæppe med dans musik og lys.
Nogle er glade for en hævet legegård, andre bruger sengen de første par måneder som legegård (hvilket jeg personligt ikke finder den bedste ide i verden, ihvertfald ikke hvis barnet skal lære at sove i sengen på sigt)
Et par bøger med børnesange, og evt. En bog omkring leg med børn, her kan jeg anbefale politikkens som ofte kan findes til 50 kr i brugtmarkedet. http://www.saxo.com/dk/leg-med-din-baby_lone-spliid_indbundet_9788756799621?gclid=CKeXhfvMs7oCFSF6cAod3ysAWA
Sikke en smører, men håber det kan bruges. Lad være med at gå efter listen som var det et regelsæt, hvad vi finder nødvendigt er måske ligegyldigt for andre, alle børn og forældre har forskellige behov og ønsker.
sep 2013
Neutralt vaskepulver, eddike (som skylle middel) hospitals sprit til rengøring af overflader, legetøj osv. (Og nej, man må >ikke< Bruge håndsprit) neutralt opvaskemiddel til sutter, flasker og andet. Neutralt rengøringsmiddel.
Og noget til at fjerne bæ pletter på tøjet, lader den stå ubesvaret da jeg ikke kan huske hvad det vi bruger hedder, (men fåes hos Matas)
D dråber, 80 kr hos apoteket, 20 kr hos Netto.
Snot/næse suger
Børne termometer (med andre ord, et almindeligt termometer som koster det dobbelte fordi spidsen er blød)
En saks til neglene.
En bidering med væske, som kan køles til når de første tænder kommer.
Futsko, gerne nogle der kan snørers lidt ind (da de ellers lyn hurtigt bliver smidt af)
/slut kommentar.
Nogle af tingene får i gratis igennem de forskellige babykasser, så husk at bestil disse også. Remas fandt vi personligt som værende den bedste(og alle, inkl. Dine søskende og venner) kan bestille disse kasser. Babysam/babybox var også fin grundet blespanden, apotekets var rigtig god til de første 14 dage, Matas var...ok
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 444
Her havde vi hans værelse helt klar med tremme seng osv, samt vi havde en vugge på vores soveværelse. Der ud over havde vi:
Auto stol samt vi lejede en easylift i babysam så han kunne ligge ned i bilen når vi var på lange ture og ikke havde de to store med
Sutteflasker da han ikke ville ammes
Sutter plus sutte snor
Stofbleer
Puslepude (vi har pusleplads på badeværelset hvor vi bruger bordet derude)
Bleer
Skumklude
Zinksalve
Derma creme
Neglesaks
Badekar (har aldrig brugt babyindsatsen)
Babyhåndklæder
Små håndklæder eller andet til at tørre numsen med efter hvert bleskift
Frotte/fleece dragt til når man skal ud og kører
Barnevogn plus lift (købte klapvognen da han var ca 4-5 mdr gammel)
2 baby dyner (en til huset og en til barnevognen)
Så havde vi babylegetøj, legetæppe og noget baby/sanse musik til de rolige hyggelige timer
sep 2013
Oven på mine 2 overstående post, glemte jeg det allervigtigste. Husk på at Babysam ikke er den eneste butik at købe dine ting i, og absolut heller ikke nødvendigvis den bedste butik!
Badekar, højstol, senge osv osv, fåes til en brøkdel af prisen i Ikea.
Ønskebørn har pris garanti.
Salling har rivegilde 2-4 gange årligt.
Der er tusindvis af netbutikker - nogen er dyre og nogen er billige.
Så er der altid Ebay og Amazon, hvor alt kan købes.
Desuden, julesalget og januar udsalget er lige omkring hjørnet og hvis i først lige har fundet ud af i skal være forældre, så burde i også kunne nå at få forårs udsalget med - Så er der altså >god< tid til at vente på der kommer et godt tilbud.
Et lille eksempel
Min kæreste var (som alle andre åbenbart) vildt forelsket i den lilla Sebra serie, jeg holdte hende dog lidt på afstand og tryglede om der ikke var noget andet (læs billigere) der kunne have interresse, men pludselig en dag netop som jeg var ved at opgive, dumpede der en mail ind af brevsprækken, om søndags tilbud i ønskebørn med 40% på 2 af deres sebra serier.
Så lad være med at vandre blindt ind i ønskebørn og købe alt der, så ender i lyn hurtigt op i et beløb som ville være lige til Luksus fælden, og hav altid jeres øjne åbne over for at finde nogle af tingene på brugt markedet, tøj, seng(-madras), møbler, legetøj, brystpumper, babyalarm tilbehør osv. Rigtig meget kan findes der, og enten finder man det billigere end hvad man selv skulle have givet, ellers så finder man det i en kvalitet der er bedre end hvad man selv ville have købt.
Og kan se jeg i overstående post glemte at nævne en (eller 2, alt efter hvor doven i er) Baby Alarm, som jeg nu også finder meget nyttig. En til børneværelset og en til barnevognen, og så kan man vælge at få en med temperatur måler, som nogen måske vil finde unødvendig - vi finder den dog elskværdig.
(alarmer med temperatur måler fåes til en brøkdel af de danske priser, via ebay.dk)
aug 2013
Mange tak for indputs alle sammen
aug 2013
aug 2013
aug 2013
okt 2013
Svar: 1
aug 2013
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Seng inkl. madras, dyner, sengetøj og lagner. Evt. en sengerand (god at have)
Barnevogn med lift, regnslag, myggenet
Pusletaske (en alm. taske kan også bruges)
Puslebord (evt. bare en pude hvis man har plads til puden f.eks. på badeværelset)
Et par sutteflasker samt evt. et par brikker med NAN, allomin eller hvad du nu foretrækker.
Sutter (Vi fik dog aldrig brug for dem, Smilla ville ikke bruge sut)
Stofbleer (Køb rigeligt, du skal nok få dem brugt
Badekar med babyindsats samt termometer
Aktivitets tæppe
Autostol
Bleer og vådservietter/skumklude
Derudover havde vi også tøj klar, fra str. 50 og op til 92 som hun ikke engang er i endnu. Vi har stort set fået alt tøjet gratis fra familie og venner, så det er kun bonus.
Vi havde købt en heeel masse fancy ting, som aldrig blev brugt.. Så vent med at købe, til du reelt står og mangler det
Vi købte alt brugt, på nær ganske få ting, og kom af med samlet 3500,-
Så mit bedste råd er at købe brugt hvis man er til det, det sparer man virkelig mange penge på!
aug 2013
Hvad har man brug for?