5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Taksering af autostol? {{forumTopicSubject}}
Har nogen af jer prøvet det, og hvad blev det til? Der er jo lidt delte meninger om det med stole?
Historien er at vi blev påkørt bagfra for et par uger siden. Det var et ret stort stød, da det var en motorvejsfrakørsel og han motorbremsede, så han havde altså ikke bremset bilen og havde derfor en ok fart på. Vi holdt stille.
Der skete ingen personskader og Vito tog det fint, men vi fik et ordentligt gok, og jeg har valgt ikke at bruge stolen siden, og jeg vil have en ny.
Min far ville oprindeligt køre den ud over forsikringen (han ejer bilen), men nu er det endelig blevet meldt og på mandag skal bil og stol afleveres til taksering.
og jeg er godt nok lidt spændt på hvad han siger til stolen. Der er jo ingen synlige skader på den, og jeg er spændt på om han vil have mig til blot at bruge den fortsat.
Har nogle af jer erfaring med det? Og er der forskel fra de forskellige forsikringsselskaber?
Mvh. Anja
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Vi ringede bare og fortalte hvad stolene have kostet og fik pengene til nye .
En stol må ikke bruges igen efter uheld, heller ikke selvom den ikke ser skadet ud ..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men det lyder godt at I har haft erfaring med det Anna Faustina.
Taksøren (hedder det det?) har bedt om at stolen er i bilen, da den skal medtakseres, og det var det jeg studsede lidt over.
Uanset hvad, skal den ikke bruges igen, det er helt afklaret, men da jeg er på SU ville jeg meget gerne at forsikringen gav en ny.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Jeg ville da nok blive tjekket alligevel, selvom man umiddelbart virker til at have det fint, kan man jo godt have taget skade af smækket alligevel .
Tænker både nakke, ryg osv.
Men dejligt at høre i slap let, så var i mere heldige end os - held og lykke med det
nov 2010
Der var slet intet smæld, blot et gonk, og det var slet ikke nødvendigt med et tjek, men tak
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
For at stolen erstattes skal man rammes med ca 37km i timen, synes jeg hun sagde..
Jeg kan godt spørge hende hvordan de regnede det ud præcist hvis det er, det må stå i takseringsrapporten.
Men kan du ikke henvise til at FDM anbefaler at stolen kasseres? De må kunne sende dig en officiel udtalelse du kan medsende
nov 2010
På autostol.dk (ham der Kristians hjemmeside), står der 10 km/t.
Nu venter jeg lgie og ser hvad taksøren siger, og ellers kontakter jeg fdm og prøver at få en udtalelse derfra. Under alle omstændigheder skal den ikke bruges, men det bliver forholdsvist dyrt at erstatte den (på Babysams hjemmeside står stolen til 2399 kr)..
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
I princippet burde de bare give en ny af samme slags. Kan de dække skader på bilen som løber op i mange tusinde kr. i ny og næ, så....
nov 2010
jeg har i dag været ude at købe en ny stol, og er godt nok ærgerlig over at jeg ikke fik den dækket
nov 2010
Men ja, synes det er rigtig surt. Jeg er jo på SU, så det var lige 1/4 af min månedsløn som røg afsted til en ny stol. Til gengæld er stolen flot!
jan 2012
Send en mail til producenten hvori du beskriver uheldet ink. bilens fart da det skete, beskrivelse af skaderne på bilen. Oplys dem ENDELIG om at forsikringsselskabet nægter at dække autostolen pga mangel på synlige skader. De er tilsynladende ikke klar over at en autostol sagttens kan have usynlige skader uanset om barnet sad i stolen eller ej.
Det er for dårligt de ikke erstatter autostolen. Måske om du skulle have bilforsikringen et andet sted så. Nogle forsikringsselskaber punger ud for autostole uanset hvad.
Forsikringsselskabet skal ikke have lov til at sådan en vurdering. Det har de SLET IKKE ekspertisen til nemlig. Deres speciale er biler IKKE autostole. Få producentens ord for hvad der skal ske. og send det til forsikringen.
nov 2010
Vil da prøve at kontakte dem, og høre hvad de siger.
Jeg var inde i Kære Børn i dag (en butik jeg har lagt mange penge i, og har tiltro til). De ringede til deres forhandler, ham som sælger stole til dem, og han var lidt i tvivl, men sagde at hvis det var ham og hans barn, havde han skiftet stolen i samme situation.
Men jeg vil prøve at finde en kontaktformular og skrive til dem. Tak
jan 2012
(link fjernet)
Eller Facebook hvor Cybex personale fra hovedkontoret i Tyskland besvarer spørgsmål.
https://www.facebook.com/cybex.online?fref=ts
Taksering af autostol?