5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
cykelanhænger + ulykke + sikkerhed? {{forumTopicSubject}}
Jeg efterlyser lidt erfaring, mht. sikkerheden i en anhænger?
jeg har kig på en croozer til et barn, da jeg rigtig gerne vil ud at cykle med min søn og hund.
Forleden blev min søster så kørt ned i en højresvingsulykke (udover hudafskrabninger og ømhed har hun det fint - hun bruger heldigvis hjelm!). Hun havde gudskelov ikke sin datter med på cyklen, men hvordan er sikkerheden hvis hun havde?
Vi kan jo ikke give de helt små størrelser hjelm på. Er det for stor en risiko at cykle med dem, eller er de nogenlunde dækket ind, når jo er spændt fast i anhængeren?
Jeg ved at den har en funktion så den ikke burde vælte, selvom cyklen vælter. Virker det i virkeligheden? For så kan man jo altid krydse fingre for at det kun er en selv der bliver kørt ind i..
Findes deer videoer af crashtest? Eller har nogle af jer erfaring med emnet?
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg så en cykel med anhænger som væltede i går faktisk, men det var kun cyklen der væltede, anhængerne blev stående, så det tror jeg da virker
Du kan få cykelhjelme helt ned til str 48 mener jeg, og det er jo til et lille hovede
Derudover kan du få ekstra sikkerhed til en baby i vognen, som f.eks. nakkestøtter osv.:) Så tror da at baby er rimelig sikker ..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
str. 48? hvad alderstrin er det ca? det er stadig nyt for mig, og jeg har endnu ikke helt styr på alle de størrelser
de sikkerhedsting, ved du om man kan få det i babysam også, eller om jeg skal i en cykelhandel? har indtil videre kun set på selve anhængeren og babyindsatsen..
jeg vil godt nok hellere bruge latterligt mange penge, end at risikere noget i forhold til sikkerheden..
aug 2009
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 104
cykelhjelm, kan du sagtens få til sådan en lille str, der skal du bare til en cykellhandler.
nov 2010
så tør jeg bedre begive mig ud i trafikken, når hans lille hoved kan være bedre beskyttet
så er det bare mig der skal lære også at køre med hjelm
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 77 Svar: 623
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Str 48, betyder 48 cm, i omkreds
nov 2010
min søster er også rigtig glad for sin
Jeg synes den er lidt pebret, men i forhold til kvaliteten, kan jeg vist ikke rigtig få billigere. Ikke hvis jeg vil have mit barn sidder ordentligt i hvert fald..
Jeg vil bare rigtig gerne ud og cykle nogle gode ture igen
Sidste år fik jeg cyklet nogle gode ture, og cyklede også tit hjem til mine forældre (ca 10 km) men det er bare ikke blevet til noget siden efteråret grundet min graviditet, så jeg er i hamrende dårlig form!
nov 2010
aarh, det er det
hun målte omkreds til 38 sidst hun var her. Var hos lægen i sidste uge, men hun har ikke noteret hovedomfanget.
Men ellers må jeg jo bare prøve mig frem - under alle omstændigheder skal hjelmen jo prøves for at se hvordan den sidder..
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Jeg har en hamx stol, da jeg mener den beskytter beder end fx bobike om slutter midt på ryggen, hamax går længer op.!
Jeg har os cyklevogn, og jeg orintere mig ALTID om bilerne, er jeg i tvivl om bilen har set mig stopper jeg op og venter, uanset jeg har første ret eller ej, har jeg lagt mine skyklapper derhjemme
cykelanhænger + ulykke + sikkerhed?