{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

cykelanhænger + ulykke + sikkerhed? {{forumTopicSubject}}

Jeg efterlyser lidt erfaring, mht. sikkerheden i en anhænger?

jeg har kig på en croozer til et barn, da jeg rigtig gerne vil ud at cykle med min søn og hund.

Forleden blev min søster så kørt ned i en højresvingsulykke (udover hudafskrabninger og ømhed har hun det fint - hun bruger heldigvis hjelm!). Hun havde gudskelov ikke sin datter med på cyklen, men hvordan er sikkerheden hvis hun havde?

Vi kan jo ikke give de helt små størrelser hjelm på. Er det for stor en risiko at cykle med dem, eller er de nogenlunde dækket ind, når jo er spændt fast i anhængeren?

Jeg ved at den har en funktion så den ikke burde vælte, selvom cyklen vælter. Virker det i virkeligheden? For så kan man jo altid krydse fingre for at det kun er en selv der bliver kørt ind i..

Findes deer videoer af crashtest? Eller har nogle af jer erfaring med emnet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cykelanhænger + ulykke + sikkerhed?
  • #1   17. aug 2011
    Jeg så en cykel med anhænger som væltede i går faktisk, men det var kun cyklen der væltede, anhængerne blev stående, så det tror jeg da virker smiley

Du kan få cykelhjelme helt ned til str 48 mener jeg, og det er jo til et lille hovede smiley

Derudover kan du få ekstra sikkerhed til en baby i vognen, som f.eks. nakkestøtter osv.:) Så tror da at baby er rimelig sikker ..

• #3   17. aug 2011 godt at høre du har set den blive stående! når jeg gerne vil have hunden med på cykelture, er der jo en lidt større risiko for at jeg mister balancen..

str. 48? hvad alderstrin er det ca? det er stadig nyt for mig, og jeg har endnu ikke helt styr på alle de størrelser smiley

de sikkerhedsting, ved du om man kan få det i babysam også, eller om jeg skal i en cykelhandel? har indtil videre kun set på selve anhængeren og babyindsatsen..

jeg vil godt nok hellere bruge latterligt mange penge, end at risikere noget i forhold til sikkerheden..

• #4   17. aug 2011 en cykelanhænger er designet til at den skal blive stående uanset hvad, jeg vil sige at jeg sys der er mere sikkerhd i en anhænger end i en cykelstol.

cykelhjelm, kan du sagtens få til sådan en lille str, der skal du bare til en cykellhandler.

• #5   17. aug 2011 guud, troede slet ikke man kunne få så små hjelme. min søster kunne ikke finde nogen til sin datter nemlig. vil straks fortælle hende at det kan man!

så tør jeg bedre begive mig ud i trafikken, når hans lille hoved kan være bedre beskyttet smiley

så er det bare mig der skal lære også at køre med hjelm smiley

• #6   17. aug 2011 Jeg har en croozer til 1 barn og jeg er VIRKELIG glad for den... Alexander er 15 måneder og har cykelhjelm på når han sidder i den smiley Vi har tit haft den med som klapvogn også og her flere gange haft den med i skoven som løbevogn smiley Jeg var ved at vælte på min cykel engang fordi jeg kørte ned i et tog spor og selvom cyklen væltede (jeg fik fodfæste og trådte af) Så blev anhængeren stående smiley

• #7   17. aug 2011
    Str 48, betyder 48 cm, i omkreds smiley Måler din sundhedsplejerske ikke størrelsen på Vito's hovede??

• #8   17. aug 2011 Alexander,
    min søster er også rigtig glad for sin smiley
    Jeg synes den er lidt pebret, men i forhold til kvaliteten, kan jeg vist ikke rigtig få billigere. Ikke hvis jeg vil have mit barn sidder ordentligt i hvert fald..

Jeg vil bare rigtig gerne ud og cykle nogle gode ture igen smiley dels for at komme i form, men også for at komme lidt ud med min hund. Hun er en anelse forsømt..

Sidste år fik jeg cyklet nogle gode ture, og cyklede også tit hjem til mine forældre (ca 10 km) men det er bare ikke blevet til noget siden efteråret grundet min graviditet, så jeg er i hamrende dårlig form!

• #9   17. aug 2011 Agnes mor,
    aarh, det er det smiley det er jo stadig en helt ny veden for mig smiley

hun målte omkreds til 38 sidst hun var her. Var hos lægen i sidste uge, men hun har ikke noteret hovedomfanget.
    Men ellers må jeg jo bare prøve mig frem - under alle omstændigheder skal hjelmen jo prøves for at se hvordan den sidder..

• #10   17. aug 2011 jeg havde en cyklehjælm til prigmeture, den var dejlig let, og lille købt i babysam
    Jeg har en hamx stol, da jeg mener den beskytter beder end fx bobike om slutter midt på ryggen, hamax går længer op.!

Jeg har os cyklevogn, og jeg orintere mig ALTID om bilerne, er jeg i tvivl om bilen har set mig stopper jeg op og venter, uanset jeg har første ret eller ej, har jeg lagt mine skyklapper derhjemme smiley

Kommentér på:
cykelanhænger + ulykke + sikkerhed?

Annonce